Inför: Sommar-Japsträff Siljansregionen 2013

dannefrokt
4 februari 2013 · 20 Inlägg

Hur är intresset för att ordna en liten inofficiell Japsträff någon dag i sommar runt Siljansregionen, typ i Leksand, Rättvik, Mora etc ?

Tanken är en trevlig träff en solig (kan ju hoppas iaf) sommarkväll där man bara samlas på lämpligt ställe och ställer ut sina bilar, träffas och snackar, och eventuellt kör en cruising av något slag, ingen buskörning alltså. Förslag på plats och datum mottages.

Vi kan väl köra en intresselista för dom som tror dom kan ha möjlighet att delta i detta, och alltså ENDAST JAPANSKA SPORT-bilar, var gränsen går får man väl klura ut själv, men Toyota carina 1.6 är väl inte det fränaste wink



Jag kan tänka mig att komma:
1. Dannefrokt

Jag kan tänka mig att vara med att arrangera/bidra med något skoj:

Senast redigerat av dannefrokt (13 april 2013)

Nissan 200SX "S13" (1990)
Ollaz
4 februari 2013 · 64 Inlägg

Jag är gärna med med bil och arrangerandet! big_smile

Mycket rolig idé!!! smile

BMW E46 320i Touring "familjetrucken" (2005)
Ro6in
4 februari 2013 · 150 Inlägg

Jag kan tänka mig att komma:
1. Dannefrokt
2. Ro6in

Toyota Supra Mkiv "Nordhs Supra" (1993)
RaceRobban
5 februari 2013 · 102 Inlägg

Skitrolig idé!
Tänkt på detta också att försöka att dra ihop någon inofficiell träff i Mora/Orsa området, för som tex jag har ju inte så väglaglig bil, an så länge, så har ju inte lust att åka så långt pga farbror blå =P

Så jag är gärna med, men behöver ju nödvändigtvis inte vara på ccw.

1. Dannefrokt
2. Ro6in
3. Ollaz
4. RaceRobban

dannefrokt
5 februari 2013 · 20 Inlägg

Robban:
Det är ju trevligare om man kan åka på vägen med bilen utan att vara nervös för farbror blå, det var inte tänkt som en träff för banbilar... Vad är det som gör din nisse vägolaglig då?

Jag tänkte mest runt CCW för det redan är mycket folk här då och det kan vara skönt med lite avbräck från alla raggarbilar, men man kan ju ta det ett annat datum om folk misstycker.

Nissan 200SX "S13" (1990)
RaceRobban
6 februari 2013 · 102 Inlägg

Ingen banbil.. är en busbil.. Har ju varit ut och åkt i sommar, dock obes. Får aldrig genom den genom bes med dom mods jag gjort, många som kör med andra plåtar på sina sommarbilar.
Jo men inget fel på runt ccw, bara det att allt blir bara "en i mängden" och sen är inte japsare så välkomna bland alla raggare tyvärr, om man ska åka runte på spontancrusingen.

Men vi försöker få ihop nå till ccw då, skulle vara skitgrymt!!

dannefrokt skrev:
Robban:
Det är ju trevligare om man kan åka på vägen med bilen utan att vara nervös för farbror blå, det var inte tänkt som en träff för banbilar... Vad är det som gör din nisse vägolaglig då?

Jag tänkte mest runt CCW för det redan är mycket folk här då och det kan vara skönt med lite avbräck från alla raggarbilar, men man kan ju ta det ett annat datum om folk misstycker.

Atenza Never drive faster than your angel can fly
6 februari 2013 · 338 Inlägg

Tycker idén är jättebra, men i anslutning till CCW är väl nästan bara att trampa vissa på tårna, samt att är det inte redan en stor volvoträff i samband där då också??

Sen om man inte har har en väg-laglig bil och inte törs åka så långt pga polisen så bör bilen stå kvar i garaget tills den är laglig att åka med.. Både för sin egna skull samt föra andra OM olyckan skulle vara framme. i någon korsning eller dylikt.

Bara min egna tankar och funderingar

Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
dannefrokt
6 februari 2013 · 20 Inlägg

Atenza skrev:
Tycker idén är jättebra, men i anslutning till CCW är väl nästan bara att trampa vissa på tårna, samt att är det inte redan en stor volvoträff i samband där då också??

Sen om man inte har har en väg-laglig bil och inte törs åka så långt pga polisen så bör bilen stå kvar i garaget tills den är laglig att åka med.. Både för sin egna skull samt föra andra OM olyckan skulle vara framme. i någon korsning eller dylikt.

Bara min egna tankar och funderingar

Du har kanske någon poäng där, man kanske kan ta det helgen innan eller liknande, typ den 20-21 juli vecka 29. Har ingen riktig koll på andra evenemang i sommar, vill ju helst inte att det krockar med något annat större heller så ingen kan komma.

Sen om ni ursäktar OT så håller jag med om väglagliga bilar, det är bara ett bevis på omoget beteende att åka olagligt (obesiktat) eller med falska skyltar, som också är olagligt..

Nissan 200SX "S13" (1990)
Atenza Never drive faster than your angel can fly
6 februari 2013 · 338 Inlägg

Tror nog mer på efteråt, du har ju musik runt siljan veckan innan CCW, vilket innebär även då mycket rörelser runt Rättvik

Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
Tmr_
6 februari 2013 · 27 Inlägg

Tycker det verkar kul:) vi får åka ihop Ro6in från blge å ta med några till japsare!

Glömt inte att komma på japsträffen i borlänge i maj:P

1. Dannefrokt
2. Ro6in
3. Ollaz
4. RaceRobban
5. Tmr_

Ollaz
6 februari 2013 · 64 Inlägg

att ha träffen väckan innan classic tycker ja är bra för då kan det komma mer folk och kolla om det redan är mycket folk i rättvik. om folk blir griniga för att vi har en japsträff innan classic pga att det inte är amerikanska bilar så tycker då jag det är fel, för vi lär väll få träffas med våra bilar också lika mycket som dom. vi behöver ju inte ha den mitt i v31 (vilket inte heller är trängt)

Och musik vid siljan är vecka 27 smile

BMW E46 320i Touring "familjetrucken" (2005)
L-T
7 februari 2013 · 12 Inlägg

1. Dannefrokt
2. Ro6in
3. Ollaz
4. RaceRobban
5. Tmr_
6. L-T

dannefrokt
7 februari 2013 · 20 Inlägg

Atenza skrev:
Tror nog mer på efteråt, du har ju musik runt siljan veckan innan CCW, vilket innebär även då mycket rörelser runt Rättvik

är du folkskygg?? det är väl bra om träffen kan vara när det är mycket folk i bygden så många ser våra bilar, tror en "cruising" t ex runt siljan kan få mycket, positiv, uppmärksamhet, om folk kan bete sig och inte svinkörtt inne i samhällena t ex så folk blir sura istället. Tror inte vi trampar någon på tårna så länge vi inte stör deras cruisingar med mera utan håller ihop för oss själva. den där volvoträffen t ex funkar ju bra utan att störa raggare etc.

Nissan 200SX "S13" (1990)
RaceRobban
7 februari 2013 · 102 Inlägg

""Sen om ni ursäktar OT så håller jag med om väglagliga bilar, det är bara ett bevis på omoget beteende att åka olagligt (obesiktat) eller med falska skyltar, som också är olagligt.. ""

Så alla här kör max 90km/h på våra 90 vägar?
Många här på garaget är i så fall omogna..
Men men jag ska inte störa eran träff men min täntiga bil.. tar en annan träff där folk vågar vara mer "omogna".
Tack och adjö.


- RaceRobban då

dannefrokt
7 februari 2013 · 20 Inlägg

RaceRobban skrev:
""Sen om ni ursäktar OT så håller jag med om väglagliga bilar, det är bara ett bevis på omoget beteende att åka olagligt (obesiktat) eller med falska skyltar, som också är olagligt.. ""

Så alla här kör max 90km/h på våra 90 vägar?
Många här på garaget är i så fall omogna..
Men men jag ska inte störa eran träff men min täntiga bil.. tar en annan träff där folk vågar vara mer "omogna".
Tack och adjö.


- RaceRobban då

Jag kanske kunde förtydliga mig lite: Att man kör fortare än tillåten hastighet gör inte själva bilen mindre laglig att framföras på allmän väg, det kan jag väl själv ställa in mig in det ledet bland dom som är tunga på högerfoten ibland, men bara där man bedömer att det är säkert för andra trafikanter att göra så, t ex en glest trafikerad riksväg i dagsljus med bra sikt.
Jag personligen tycker det är skillnad på att åka en helt obesiktad bil som kan vara farlig för andra eftersom den inte besiktigats och man inte vet om bromsar, hjulupphängning och andra säkerhetskritiska saker på bilen fungerar på ett tillfredsställande sätt. Att man besiktar en bil som är ändrad i motorn så den egentligen är olaglig, med t ex för mycket effekt, det säger till och med bilprovningen själva inte spelar någon roll, "så länge den är körbar" så blundar dom för trimmet, det är vad jag har fått höra iaf. Sen finns det ju gränser även för vad bilprovningen släpper igenom, en turbo som sticker upp genom huven är ju inte direkt att vara diskret och är ju som gjort för att bråka med besiktningen.

Nu lämnar vi detta och fortsätter att diskutera eventuell träff i den här tråden tycker jag? smile no hard feelings? smile

Nissan 200SX "S13" (1990)
RaceRobban
7 februari 2013 · 102 Inlägg

dannefrokt skrev:

RaceRobban skrev:
""Sen om ni ursäktar OT så håller jag med om väglagliga bilar, det är bara ett bevis på omoget beteende att åka olagligt (obesiktat) eller med falska skyltar, som också är olagligt.. ""

Så alla här kör max 90km/h på våra 90 vägar?
Många här på garaget är i så fall omogna..
Men men jag ska inte störa eran träff men min täntiga bil.. tar en annan träff där folk vågar vara mer "omogna".
Tack och adjö.


- RaceRobban då

Jag kanske kunde förtydliga mig lite: Att man kör fortare än tillåten hastighet gör inte själva bilen mindre laglig att framföras på allmän väg, det kan jag väl själv ställa in mig in det ledet bland dom som är tunga på högerfoten ibland, men bara där man bedömer att det är säkert för andra trafikanter att göra så, t ex en glest trafikerad riksväg i dagsljus med bra sikt.
Jag personligen tycker det är skillnad på att åka en helt obesiktad bil som kan vara farlig för andra eftersom den inte besiktigats och man inte vet om bromsar, hjulupphängning och andra säkerhetskritiska saker på bilen fungerar på ett tillfredsställande sätt. Att man besiktar en bil som är ändrad i motorn så den egentligen är olaglig, med t ex för mycket effekt, det säger till och med bilprovningen själva inte spelar någon roll, "så länge den är körbar" så blundar dom för trimmet, det är vad jag har fått höra iaf. Sen finns det ju gränser även för vad bilprovningen släpper igenom, en turbo som sticker upp genom huven är ju inte direkt att vara diskret och är ju som gjort för att bråka med besiktningen.

Nu lämnar vi detta och fortsätter att diskutera eventuell träff i den här tråden tycker jag? smile no hard feelings? smile

No hard feelings mellan japsägare!

Du har ju rätt men har byggt på bilen flera år så nog fungerar allt som det ska.. och ja.. ska försöka att bes den.. med fuelcell, bur, 4 p bälten, inget baksäte, ej justerbara stolar, stor turbo.. å nej.. inte upp genom huven.

Lycka till med träffen! Får väl ta Volvon dit.. men har funderingar på att köpa en till japsare nu så vem vet..
hör at dig ifall du behöver hjälp med något..

Mvh Östling

JIMMY85
12 februari 2013 · 100 Inlägg

Varför inte lägga träffen under dansbandsveckan i MALUNG under lördagen,det lär vara mycket folk i rörelse då

Darkus
12 februari 2013 ·

Tycker ni ska samla ihop er hela högen sen köra igenom Rättvik när det är cruisingen på classic car week. När det är som värst med raggarbilar dännä. Så kommer ni i en lång jäddra karavan in å vägrar släppa in raggarbilar. Så gnessar ni runt så hela kvällen.

Senast redigerat av Darkus (12 februari 2013)

dannefrokt
14 februari 2013 · 20 Inlägg

Darkus skrev:
Tycker ni ska samla ihop er hela högen sen köra igenom Rättvik när det är cruisingen på classic car week. När det är som värst med raggarbilar dännä. Så kommer ni i en lång jäddra karavan in å vägrar släppa in raggarbilar. Så gnessar ni runt så hela kvällen.

haha ja det skulle ju se ut det wink men vi är ju inte ute efter att jävlas med folk smile nä låter nog jänkarna bluddra runt med sina ineffektiva bränsleslukande v8'or för sig själva..

Nissan 200SX "S13" (1990)
tobbeh78 !
17 februari 2013 · 543 Inlägg

Varför inte åka genom rättvik under ccw?
Jag har åkt flera gånger med båda min gamla stylade Mazda och Skylinen genom Rättvik under CCW, och har faktiskt fått flera raggare att göra tummen upp.
Visst man får ju ändå inte åka crusingsvängen men dom kan inte hindra bilar från att åka på riksväg 70 genom samhället, och tror inte att någon skulle tycka att ni förstör.

Trött och bitter?? javisst!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang