Centrallåset funkar inte

JennieF
15 april 2013 · 87 Inlägg

Centrallåset på bilen funkar inte längre. Har kollat säkringen och den ser hel ut.

Är lat och vill helst att det ska funka, men nu går mina kunskaper bet. Är det nåt man kan fixa själv eller är det stort arbete som måste utföras på verkstad?

Hoffa1337
15 april 2013 · 24 Inlägg

Hur långt är ett snöre?




Bilmodell/Årsmodell?

Volkswagen 1303S "wannabe porsche" (1973)
JennieF
15 april 2013 · 87 Inlägg

Sist jag skrev här inne vad jag körde blev jag så mobbad för mitt bilval så jag låter helst bli wink

Kör fortfarande Vectra, dock uppdaterad till kombi -98.

Har googlat lite och det verkar finnas även ett relä till centrallåset, dock kan jag inte se något om ett relä i instruktionsboken.

Dock är jag av åsikten att en bil kör man, tankar den ibland och när den slutar fungera så byter man bil, därför vet jag heller inte hur man lappar ihop en bil.

Will_i_am
15 april 2013 · 25 Inlägg

Stängs stereon av när du vrider om nyckeln eller måste du stänga av den manuellt?

hangman
15 april 2013 · 2 174 Inlägg

Skriv modell och allt så man kan förstå, blir jävligt trött på detta du kommer hit vill ha hjälp sen kan du inte ens fixa en rubrik, då förtjänar du ingen hjälp !

JennieF
15 april 2013 · 87 Inlägg

Will_i_am skrev:
Stängs stereon av när du vrider om nyckeln eller måste du stänga av den manuellt?

Stereon måste jag slå på manuellt, och likaså stänga av manuellt även efter att bilen stängts av.

JennieF
15 april 2013 · 87 Inlägg

hangman skrev:
Skriv modell och allt så man kan förstå, blir jävligt trött på detta du kommer hit vill ha hjälp sen kan du inte ens fixa en rubrik, då förtjänar du ingen hjälp !

I inlägg #3 står det att det är en vectra-98, men för att förtydliga det ännu mer så är det en opel vectra från 1998. Nöjd så?

JennieF
15 april 2013 · 87 Inlägg

Kan tillägga att jag har testat bilens alla tre nycklar men även gjort detta: http://www.elektronikforumet.com/forum/ … mp;t=38060

Låset funkar ff inte.

Will_i_am
15 april 2013 · 25 Inlägg

På min Saab 9-5 -00 hade jag problem med fjärrlåset. Då hade låskolven kärvat och gick inte upp i toppläge. Då var stereon fortfarande på och innebelysningen som normalt sätt tänds när man rycker ut nyckeln tändes inte även fast man tog ut nyckeln. Efter ny låskolv fungerade centrallåset igen. Så kolla så att låskolven "klickar" när du vridit om nyckeln när du stänger av bilen. Om den inte klickar kan du knacka på kolven så brukar den hoppa upp. Skriv gärna hur du löser problemet sen.

JennieF
15 april 2013 · 87 Inlägg

Will_i_am skrev:
På min Saab 9-5 -00 hade jag problem med fjärrlåset. Då hade låskolven kärvat och gick inte upp i toppläge. Då var stereon fortfarande på och innebelysningen som normalt sätt tänds när man rycker ut nyckeln tändes inte även fast man tog ut nyckeln. Efter ny låskolv fungerade centrallåset igen. Så kolla så att låskolven "klickar" när du vridit om nyckeln när du stänger av bilen. Om den inte klickar kan du knacka på kolven så brukar den hoppa upp. Skriv gärna hur du löser problemet sen.

Jag vet inte om jag riktigt förstår vad du menar, men det går att låsa förardörren med hjälp av nyckeln, men de andra dörrarna följer inte med i låsningen.

Det är väl ingen större katastrof om det inte går att lösa heller, då de andra dörrarna bara får låsas/låsas upp innifrån.

Det var väl mer bara det att jag ville få det att fungera för bekvämlighetens skull om det inte är alltför dyrt/krångligt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang