Mercedes 190E problem med KE Jetronic

Hedberg_
19 april 2013 · 2 Inlägg

Tjenare
Håller på med en Mercedes 190E (4 cylindrig) från -89 och insprutet (KE Jettronic) har nu bästämmt sig för att ge upp.

När jag fick tag i bilen för ett tag sedan så kunde den lägga av helt plötsligt, verkade så som om den inte fick nå bensin men bränslepumpen gick. Körde man på starten så så hände ingeting, men lät man den stå i runt 3-5 minuter så gick den i gång utan problem och gick som vanligt. Det här felet kom lite då och då, kunde gå ett halvår mellan den dog och ibland 3gånger på en timme. Körde så ett tag utan att bry mig så mycket om varför den dog, den gick ju. Men nu har den helt gett upp.
Det jag än så länge har kommit fram till är att det inte får nå bränsle till spridarnarören från bränslefördelaren. Men det kommer bensin till bränslefördelaren och det kommer även bensin till kallstarten.
Det jag har försökt med är att:
*Bytt bränslefördalaren till en jag vet fungerar.
*Har bytt den elektro hydrauliska tryckaktiveraren ( kan inte nå annant ord för den). Men jag tror att den bestämmer  bränsletrycket till de övrekammrarna i bränslefördelaren. Har även mätt upp så att den får signal från ECU:n. Vet inte riktigt vad den ska ha för ström men mil låg runt 5 Volt när man körde på starten, men den ska väll vara varierande. Rätta mig gärna om jag har fel.
*Har bytt ECU:n till annan som jag även vet har fungerat.
*Har bytt bränslereläet, sitter ett sånt där relä med en lucka med en säkring i.
*Luftflödesmätaren  och spjället verkar även fungera som de ska.
*Bränslepumpen går hur fint som helst den med. 

Så nu vet jag inte riktigt vart jag ska leta nå mer, är väldigt tacksam för svar och råd.
/Hedberg

Sommar är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof!
bergman8809
16 september 2013 · 166 Inlägg

Har ni kollat ovp reläet ? det kan glappa och då kan det spöka en hel del.

Hedberg_
16 september 2013 · 2 Inlägg

Jag tog och satt direktström till pumpen pch sedan en strömbrytare på instrumetpanelen, då gick den som vanligt igen. Så jag körde så tills jag skrota den.

Sommar är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang