Projekt: Direktörn eller Geschäftsführer, om man är haj på tyska..

Projekt: Direktörn, förädling och häftigheter eller nått. Uppföljaren till Skrotdosan.
  • 115 Följare
  • 17 627 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 oktober 2015
hjd Skrotdosan.se
8 mars 2015 · 198 Inlägg

För att rimligen kunna förstå något av det som står nedan så lär jag referera till tidigare projekt som ni finner här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277922

Regeringen: -Ja, jag tycker också att det är tråkigt, men ibland blir det såhär när du bråkar.
Jag: -Men, men kommer vi träffa Skrotdosan ändå ibland? *darrande underläpp*
Regeringen: -Nej vi kommer nog inte att träffa Skrotdosan några fler gånger.
Jag: -Men, jag vill *gråter hysteriskt*
Regeringen: -Men gubben då, så så, gråt inte. Skrotdosan har valt att leva med sina egna i en stor lokal med en massa andra fina bilar tills det att hon hittar någon som hon tycker om och som hon vill följa med hem, hon kommer att få det jätte bra gubben..
Jag: -Jag saknar Skrotdosan, jag vill inte att hon ska flytta.. *gråter*
Regeringen: -Men gubben, jag har en liten överraskning till dig.
Jag -Vadå *hulkar*
Regeringen pekar mot en häftig svart släde och säger: -Titta där borta.
Jag torkar bort tårarna och kollar: -Är det, är det en..
Regeringen säger lite stolt: -Ja gubben, det är en BMW 330..
Jag, med en förhoppning på rösten som enart ett arn på julafton kan framställa: -En, en diesel?
Regeringen: -Japp..
Jag: -Jag älskar den! Får jag döpa den?
Regeringen, nu något irriterad av någon anledning: -Ja, gör det då, jag hade ju tänkt att den skulle heta bävern, men döp på du.
Jag avbryter innan hon hunnit klart och säger med stark och högtidlig stämma: -Jag döper dig härmed till: Geschäftsführer!
Regeringen: -Vafan? Vad är det för jävla namn?

Konversationen mellan mig och regeringen efter att skrotdosan vänt mig ryggen och sålt sig själv till en bilfirma..
Men nog om Skrotdosan, nu är det en spontaninköpt BMW 330d med all utrustning som man inte ens hade en aning om att den fanns.. Vi kallar honom (ja det är en han) för direktörn, eller om man är haj på tyska: Geschäftsführer.

Direktörn, kommer att få sig en del kosmetiska förändringar, mest små grejer (tror regeringen iaf) och kanske något litet dieselsparande chip som inte på något sätt kommer inverka på köregenskaperna (tror regeringen iaf). Den som hänger på får se smile

https://www1.garaget.org/archive/32/31703/374906/374906-3543330.jpg

https://www1.garaget.org/archive/32/31703/374906/374906-3543328.jpg

https://www1.garaget.org/archive/32/31703/374906/374906-3543331.jpg

https://www1.garaget.org/archive/32/31703/374906/374906-3543327.jpg

https://www1.garaget.org/archive/32/31703/374906/374906-3543335.jpg

Senast redigerat av hjd (15 mars 2015)

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
ezox
8 mars 2015 · 8 Inlägg

Detta följer vi.. smile

Mervolic Yawn...
8 mars 2015 · 3 151 Inlägg

Helgrymt, klart man ska följa! big_smile

Lillkanto Inbiten Volvonörd
8 mars 2015 · 799 Inlägg

Äntligen riktig bil wink Följer såklart!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
AChr
8 mars 2015 · 336 Inlägg

Bara ditt sätt att skriva dina uppdateringar gör att jag måste följa detta. big_smile

Just turbo power, no real shit.
S-junior
8 mars 2015 · 64 Inlägg

Premlagd! Detta följs med nöje!

Vikr
8 mars 2015 · 210 Inlägg

Prem lagd på direkten! När det första man läser är en hjärtskärande historia som får ett lyckligt slut så vet man att det kommer bli en bra och rolig tråd big_smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
9 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Josses du kommer gå om mig på populära projekt listan på någon dag med din ökning av följare. Men jag ställer mig i ledet o läser slaviskt inläggen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
hjd Skrotdosan.se
9 mars 2015 · 198 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-4c0aafd2766537ba8de2460d1ba76472.jpg
Haha vafan, nä men jag känner ingen press eller så alls tongue
Tack som fan till alla som envist följer mina något säregna inlägg.. Nu ska jag bara få hem direktörn också wink

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
9 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Haha legat etta hela veckan sen så blir man 3a på ett par timmar, du har inte funderat på l skriva en själv biografi istället. Nått säger mig att många skulle köpa din bok

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
FatManCustoms grön aktivist
9 mars 2015 · 846 Inlägg

#detballarur med pressen eller ;D?

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
jemtegrannen
10 mars 2015 · 215 Inlägg

Dethär bir spännande! smile

hjd Skrotdosan.se
10 mars 2015 · 198 Inlägg

Jag hade ett helt jäkla inlägg laddat och osäkrat här efter kvällens besök i garaget men det försvann så jag tar nya tag imorgon, men jag kan kort säga att Direktörn redan testar gränserna och i skrivandets stund har jag och regeringen en diger lista på vad som måste åtgärdas på Direktörn, allt från akuta saker som krom och gula lampor till mindre akuta och ganska banala saker som skeva bromsar och oljeläckage..
Men som skrivet, vi gör ett nytt försök imorgon <3

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
hjd Skrotdosan.se
11 mars 2015 · 198 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-82e355b0a3aa32fc342f5787bc28b7d1.jpg

Ja, jag var ju ner till ett garage här i går och kikade lite på Direktörn, första intrycket är att han trots sin ålder och tidigare hårda liv ändå tagit hand om sig ganska så bra. Ingen rost vad jag kan se och helhets intrycket är bra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-881b323682e0f55931673ff9263db88a.jpg

Men det finns saker at bita i, en av dessa är ett mindre (eller större, typ mycket, mycket större, men det beror på hur kräsen man är) olje läckage, bromsskivor som är krokiga som ostbågar och en nav dvd skiva som är lika repig som närmsta Volvo 740. Efter att ha informerat regeringen om mina fynd sammanträdde vi i ca en timme och kom fram till att en expertgrupp led av regeringen och henne själv skulle ta fram en lista på hur vi skulle tackla dom uppkomna fynden och eventuella framtida förädlingar, detta gick emellertid väldigt fort, lite för fort, och listan som resulterade av expertgruppen, alltså den som ska sätta standarden på detta "bygge" (notera att regeringen fick fritt svängrum här) resulterade i följande:

1. Nytt Bmw märke på bakluckan
2. Rosa detaljer

Yeah, right..
Så, "klart" (hon får ha sin rosa isskrapa i bilen) och glömt, moving on to THE list, alltså den korrekta (min alltså). Jag har delat in den i två delar, den ena Über viktig och den andra helt oviktig, vi börjar med den Über viktiga:

0. Darth Vader grisen
1. Chippning
2. Ny grill
3. Nya sidoblinkers
4. Toning
5. Ta hand om (alltså gräva ner eller liknande) dom silvriga listerna invändigt
6. Byta till extrempotenta xenon lampor då dom jag har är lite, vad ska man säga, skit trötta
7. Vitare angel eyes
8. Nya torkarblad
9. Regplåtshållare med texten "Geschäftsführer" tongue
10. Små detaljer som kommer på vägen (ny downpipe och liknande)

Vidare till den helt oviktiga listan, alltså den tråkiga och jobbiga och helt helt värdelösa:

1. Vevhus ventilation, vet inte om det är tysk påfund att placera merparten av motoroljan ovanpå motorn hellre än i den, ser inte hur det ska kunna vara bra på nått sätt men så heter inte jag Günther med ett stramt utseende, en ingenjörs examen och en anställning på en tysk direktörsbils producent heller
2. Kolla swirl flaps och eventuellt plocka bort dessa innan dom gör sallad av kolvar och liknande
3. Bromsar, Diriktörn jazzar värre än en svartklubb i new orleans en sen torsdagskväll

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-f72b42289ca6e4806a82534e8d1cbfb4.jpg

Ikväll var jag över till Psyco, ni vet han som åkte gräsklippare tidigare, han har nu bytt upp sig till en ångvält som han planerar att pynta i bästa julgransanda. Han har för övrigt en egen projekttråd här på g.org som tydligen är populärare än min? Jag ser inte hur detta kan komma sig, jag menar, vad har han som inte jag har? Alltså, det är inte det att jag är en dålig förlorare eller så men, kom igen nu? wink

Och en sista grej, någon har ätit upp sladden till min kamera, tills det att jag funnit denna någon, gjort en helt och fullkomligt icke steril obduktion och återtagit min kabel så får ni dras med ajfån bilder smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
danjac
11 mars 2015 · 698 Inlägg

hjd skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-82e355b0a3aa32fc342f5787bc28b7d1.jpg

Ja, jag var ju ner till ett garage här i går och kikade lite på Direktörn, första intrycket är att han trots sin ålder och tidigare hårda liv ändå tagit hand om sig ganska så bra. Ingen rost vad jag kan se och helhets intrycket är bra.

http://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-881b323682e0f55931673ff9263db88a.jpg

Men det finns saker at bita i, en av dessa är ett mindre (eller större, typ mycket, mycket större, men det beror på hur kräsen man är) olje läckage, bromsskivor som är krokiga som ostbågar och en nav dvd skiva som är lika repig som närmsta Volvo 740. Efter att ha informerat regeringen om mina fynd sammanträdde vi i ca en timme och kom fram till att en expertgrupp led av regeringen och henne själv skulle ta fram en lista på hur vi skulle tackla dom uppkomna fynden och eventuella framtida förädlingar, detta gick emellertid väldigt fort, lite för fort, och listan som resulterade av expertgruppen, alltså den som ska sätta standarden på detta "bygge" (notera att regeringen fick fritt svängrum här) resulterade i följande:

1. Nytt Bmw märke på bakluckan
2. Rosa detaljer

Yeah, right..
Så, "klart" (hon får ha sin rosa isskrapa i bilen) och glömt, moving on to THE list, alltså den korrekta (min alltså). Jag har delat in den i två delar, den ena Über viktig och den andra helt oviktig, vi börjar med den Über viktiga:

0. Darth Vader grisen
1. Chippning
2. Ny grill
3. Nya sidoblinkers
4. Toning
5. Ta hand om (alltså gräva ner eller liknande) dom silvriga listerna invändigt
6. Byta till extrempotenta xenon lampor då dom jag har är lite, vad ska man säga, skit trötta
7. Vitare angel eyes
8. Nya torkarblad
9. Regplåtshållare med texten "Geschäftsführer" tongue
10. Små detaljer som kommer på vägen (ny downpipe och liknande)

Vidare till den helt oviktiga listan, alltså den tråkiga och jobbiga och helt helt värdelösa:

1. Vevhus ventilation, vet inte om det är tysk påfund att placera merparten av motoroljan ovanpå motorn hellre än i den, ser inte hur det ska kunna vara bra på nått sätt men så heter inte jag Günther med ett stramt utseende, en ingenjörs examen och en anställning på en tysk direktörsbils producent heller
2. Kolla swirl flaps och eventuellt plocka bort dessa innan dom gör sallad av kolvar och liknande
3. Bromsar, Diriktörn jazzar värre än en svartklubb i new orleans en sen torsdagskväll

http://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-f72b42289ca6e4806a82534e8d1cbfb4.jpg

Ikväll var jag över till Psyco, ni vet han som åkte gräsklippare tidigare, han har nu bytt upp sig till en ångvält som han planerar att pynta i bästa julgransanda. Han har för övrigt en egen projekttråd här på g.org som tydligen är populärare än min? Jag ser inte hur detta kan komma sig, jag menar, vad har han som inte jag har? Alltså, det är inte det att jag är en dålig förlorare eller så men, kom igen nu? wink

Och en sista grej, någon har ätit upp sladden till min kamera, tills det att jag funnit denna någon, gjort en helt och fullkomligt icke steril obduktion och återtagit min kabel så får ni dras med ajfån bilder smile

Ska följas helt klar. Men snälla skriv en bok om dig och dina bilar, Du hade gjort många superglada lol Dina projekt är helt klart roligast smile

Nissan Micra K10 "Rallybilen" (1987)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
11 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Måste vara min otroliga charm, eller så va de iphone adaptern jag hade som du fick så nu går du väll om på garage toppen igen smile den var grymt fin kärran iaf smile de man såg av den i mörkret. Var lite förvånad när du hängde på så pas iaf. Får ta ett riktigt 0-70 race (då vi respekterar landets lagar *rullar en hel jävla del med ögonen* när vi har rätt inställningar på bilarna smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
hjd Skrotdosan.se
12 mars 2015 · 198 Inlägg

Danjac: Skriva en bok? Nej fan, jag får så jäkla lätt srivkramp, å så stavar jag som en kratta XD

Idag har Direktörn levererat nya spännande funktioner, eller ja, dom har förmodligen funnits där hela tiden bara att jag inte vetat om dem tongue Hur som helst, hittade en iphone kontakt med tillhörande sladd i bilen i går och fick låna en adapter av herr psyco här ovan som jag gav mig i kast med idag, stoppade i kontakten och inte ett skit hände, gav mig in på youtube och kollade runt lite och hittade något interface för ipod och hur man fick det hela att fungera. Testade det med stor framgång, eller typ framgång, jag kan spela musik, jag ser vad som spelas på skärmen i bilen och jag kan "typ" byta låt, fast låten byts inte och låttiteln hoppar tillbaka till den som spelas innan försöket att byta. Men det spelar musik iallafall smile Sitter just nu och kollar på Densions produkter för att eventuellt kunna få det hela att lira om det skulle vara så att det inte finns någon firmware eller liknande man kan testa med, ska plocka ner handskfacket i helgen och kolla vad det är som sitter där.
Puss <3

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Stol3n_Identity så äre!
13 mars 2015 · 872 Inlägg

Kul läsning! Preem lägges! wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
sebastianfrodin
13 mars 2015 · 50 Inlägg

Trist att skrotdosan försvinner men inte fyskam med bimmer! Hojta när det är dax för behandling på den här så löser vi nåt smile

Saab 9000 AERO "Mangs performance" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang