Projekt: Att rädda en "Cheva Van" undan rostdöden eller i detta fall en förklädd GMC Vandura.

Köpte denna Vanen av en kompis som i sin tur hade köpt den ifrån min farbrors dödsbo. Som tur var fick kunde jag köpa tillbaks den av honom och på så vis försöka rädda den undan rost/reservdelsdöden. Meningen är att skapa en schysst festivalvan som räddar mig undan tälthelvetet på vissa förekommande hårdrocksfestivaler runt om i vårt avlånga land! Tanken är att den ska bli något av en B-Team Van, alltså en Van som inte riktigt når hela vägen upp till toppen men nära nog, eller kanske ändå inte? Eller som Wicca här på forumet uttryckte det: "You can´t afford the A-team? No worries, the B-team is here to try and help you, as best as they can..."
  • 126 Följare
  • 123 608 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 juni 2018
mickeooj
18 november 2014 · 31 Inlägg

Rostdöden igen ? ..

Saab 99 T16 (1971)
Big_JN
2 februari 2015 · 2 126 Inlägg

mickeooj skrev:
Rostdöden igen ? ..

Inte riktigt rostdöden men död kommer den att bli lika väl men dock kommer den donera de flesta av sina delar så att en annan Van kan leva igen.

Big_JN
2 februari 2015 · 2 126 Inlägg

Ok har varit ett tag sedan jag sist uppdaterade denna tråden men så har heller inget skett på över ett år för den delen heller... hmm

Men dock så har det blivit så att jag inte kommer att gå vidare och försöka rädda den Vita Cheva Vanen utan kommer att använda den som reservdelsbil istället för att rädda en annan men ack så mycket viktigare Van undan rostdöden istället.

Den nya Vanen som ska räddas istället är min avlidne Farbrors Van som jag nämnt tidigare i denna tråden. Detta pga att min kompis som köpte den insåg att han varken hade tid eller kunskap till att renovera den och som tur var så kunde jag då köpa tillbaka den vilket känns bra.


Det är alltså denna Vanen som det kommer att handla om framöver, en styck GMC Vandura -88 Hightop Van
https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28713/28713-747167ec27daee0c09c674fa50f0ae2c.jpg

Kommer uppdatera igen så fort jag påbörjar renoveringen.

MVH

Low
18 april 2016 · 3 306 Inlägg

Hur går de?

Big_JN
21 april 2016 · 2 126 Inlägg

Low skrev:
Hur går de?

Ligger just nu vilandes i väntan på bättre hälsa, ekonomi och att vanen ska fylla veteran så man har råd att ställa på eländet utan att behöva betala en tredjedel av vad jag köpte den för i skatt tongue

Kommer inte hända så mycket detta året pga andra viktigare projekt men om allt går som det ska så kommer denna tråden tas upp igen nästa år... förhoppningsvis roll

Low
22 april 2016 · 3 306 Inlägg

Då får man vänta :-)!

Low
13 november 2016 · 3 306 Inlägg

Big_JN skrev:

Low skrev:
Hur går de?

Ligger just nu vilandes i väntan på bättre hälsa, ekonomi och att vanen ska fylla veteran så man har råd att ställa på eländet utan att behöva betala en tredjedel av vad jag köpte den för i skatt tongue

Kommer inte hända så mycket detta året pga andra viktigare projekt men om allt går som det ska så kommer denna tråden tas upp igen nästa år... förhoppningsvis roll

Får hoppas det blir bättre o ser fram emot updateringar nästa år :-)

Big_JN
16 november 2016 · 2 126 Inlägg

Low skrev:

Big_JN skrev:

Low skrev:
Hur går de?

Ligger just nu vilandes i väntan på bättre hälsa, ekonomi och att vanen ska fylla veteran så man har råd att ställa på eländet utan att behöva betala en tredjedel av vad jag köpte den för i skatt tongue

Kommer inte hända så mycket detta året pga andra viktigare projekt men om allt går som det ska så kommer denna tråden tas upp igen nästa år... förhoppningsvis roll

Får hoppas det blir bättre o ser fram emot updateringar nästa år :-)

Som det ser ut just nu så kommer projektet tas upp igen till våren så fort värmen är tillbaks.
Kommer börja med att plocka ner reservdels Vanen och blästra och lacka delar som jag sedan bara behöver bulta på när dom ser nya och fina ut.
Ska göra mitt bästa för att få ut den i trafik igen 2018 och naturligtvis kommer jag lägga upp bilder här så fort nåt händer smile

Low
15 juli 2022 · 3 306 Inlägg

Finns vanen kvar?smile

Kaningetvetinget
19 maj 2023 · 1 Inlägg

Åhhhh är så intresserad vad som hände oavsett hur det gick. Engagerad nu 😅 trodde jag skulle komma till slutet o bara aahhhhh vad Nice. Hoppas det är bättre med hälsan... Vad hände med chevan och har ni kvar släktingens GMC?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang