Är Biluppgifter.se att lita på?

torsen
25 december 2016 · 7 198 Inlägg

Sålde en bil i slutet på november.
Gula delen skickades in.
Efter 5 dagar bekräftade Transportstyrelsen ägarbytet.
Men Biluppgifter hävdar, en månad senare, att inget ägarbyte skett.
Dessutom uppger Biluppgifter hisnande uppgifter om årlig körsträcka.

Vad är er uppfattning om Biluppgifter.se?

zleepy Trucker
25 december 2016 · 1 391 Inlägg

Går inte att lita på biluppgifters uppgifter längre... helt värdelös sida som typ glömt bort hur man uppdaterar infon stadigt smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Muttley
25 december 2016 ·

Inte ett jädrans dugg. Och personen bakom de är kaxig med när du ger kritik som kan bli till de bättre.
Jag påpekade för ett par veckor sedan nu och de är fortfarande samma uppgifter kvar som då.

Jag köpte en volvo 2015-12 sålde 2016-10 och köpte min nya samma månad men den nya är avställd och obesiktigad medans volvon äger jag fortfarande.

De lär aldrig bli bättre heller för om du kollar så har folk påpekat detta hela 2016.

Han är även kaxig att de är snabbare att kolla upp biluppgifter via biluppgifter men till ett hutlöst pris.  Transportstyrelsen går bytet på samma dag eller minut?   Och är gratis.   
De skylls även på att TS motarbetar biluppgifter.   Vilket de skyllts på ett bra tag med.

Så enda säkra källan du har är transportstyrelsen smile

För att tillägga så fick jag denna info 20161130;
From nästa vecka så kör vi med ytterligare en leverantör för att få bättre data och bättre uppdateringar.


Och de har inte hänt något överhuvudtaget smile

Senast redigerat av tkd_rille (25 december 2016)

Evildan
25 december 2016 ·

Som svar på TS fråga: Rena rama skitsidan.

Utmarks-Loke
25 december 2016 · 5 809 Inlägg

Det som är bra med den sidan är tidslinjen med ägarbyten, besiktningar och annat

Muttley
25 december 2016 ·

Svarte_Orm skrev:
Det som är bra med den sidan är tidslinjen med ägarbyten, besiktningar och annat

Självklart. Om de hade uppdaterat mer än en gång per år.

Utmarks-Loke
25 december 2016 · 5 809 Inlägg

tkd_rille skrev:

Svarte_Orm skrev:
Det som är bra med den sidan är tidslinjen med ägarbyten, besiktningar och annat

Självklart. Om de hade uppdaterat mer än en gång per år.

Nåja, jag kollade nyss upp en mercedes som det tipsades om i en annan tråd och den hade tydligen blivit besiktad 17 dec så det har blivit uppdatering under den gångna veckan i alla fall

Muttley
25 december 2016 ·

Svarte_Orm skrev:

tkd_rille skrev:

Svarte_Orm skrev:
Det som är bra med den sidan är tidslinjen med ägarbyten, besiktningar och annat

Självklart. Om de hade uppdaterat mer än en gång per år.

Nåja, jag kollade nyss upp en mercedes som det tipsades om i en annan tråd och den hade tydligen blivit besiktad 17 dec så det har blivit uppdatering under den gångna veckan i alla fall

Kul att de lyckas med någonting smile
Jag kollade nyss upp 5 bilar, alla i trafik och besiktigade senaste året.
Enligt biluppgifter;
Ingen har besiktigats detta året.
I verkligheten har 2 bilar bytt ägare, biluppgifter har inte bytt på någon av dem.   
Min är avställd och obesiktigad smile

Alla kollade inom de senaste 10 minuterna.   
Har kollat ytterligare 10 tal bilar senaste månaden och ingen stämmer överhuvudtaget.

Utmarks-Loke
25 december 2016 · 5 809 Inlägg

En bil jag sålde i oktober står jag fortfarande som ägare till så där är lite dålig uppdatering

Nordicawd
26 december 2016 · 46 Inlägg

Opus brukar ja kolla på. Biluppgifter suger hästballe enligt mig

n_andersson
26 december 2016 · 689 Inlägg

Bilen jag köpte för en månad sen står fortfarande på förra ägaren enligt biluppgifter.....

Evildan
26 december 2016 ·

Min tidigare ägda Octavia som har bytt ägare 5 gånger sedan i somras står det fortfarande att den böt ägare senast 2009.
Min nuvarande Gaswagen böt ägare senast 20160926 när den byttes in, jag köpte den 20161005 och inget har uppdaterats .
Rekorderlig skitsida som dessutom är fullständigt meningslös då transportstyrelsen tillhandahåller korrekt information gratis.
Besiktningshistorik skrev någon, enligt den sidan är det körförbud på både Passaten och Octavian då perioden har passerats.
Suger hästpung!

Senast redigerat av Evildan (26 december 2016)

granadadr
26 december 2016 · 7 268 Inlägg

hur får de in pengar?? är det att man ska klicka sig vidare?,, Iaf så var en av  mina bilar obes,, den bes ua i Nov smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Nokke11
6 december 2017 · 15 Inlägg

Nu är allt som vanligt igen sedan några veckor och en massa nytt, har saknat tjänsten ett bra tag och hoppas de kan hålla denna kvalitet nu framöver också

CC72
7 december 2017 · 1 661 Inlägg

Biluppgifter och Merinfo har samma ansvarige utgivare. Tycker inte någon av tjänsterna levererar särskilt bra resultat.

Nokke11
29 december 2017 · 15 Inlägg

CC72 skrev:
Biluppgifter och Merinfo har samma ansvarige utgivare. Tycker inte någon av tjänsterna levererar särskilt bra resultat.

Funkar bra för mig, har blivit mycket bättre på sista tiden. Vad funkar inte för dig?

torsen
29 december 2017 · 7 198 Inlägg

Vad som är trevligt med Biluppgifter är att man kan gå in och se bilens historik.
Inte bara antal ägare, utan även när de olika ägarbytena skedde = hur länge vissa ägare "stod ut" med bilen.
Alltid intressant att se om en bil har haft många ägare under kort tid, om man är spekulant på bilen i fråga.

Evildan
29 december 2017 ·

torsen skrev:
Vad som är trevligt med Biluppgifter är att man kan gå in och se bilens historik.
Inte bara antal ägare, utan även när de olika ägarbytena skedde = hur länge vissa ägare "stod ut" med bilen.
Alltid intressant att se om en bil har haft många ägare under kort tid, om man är spekulant på bilen i fråga.

På den andra sidan hittar man även mätarställningen för flera besiktningar tillbaka i tiden.
Många "backade" bilar har upptäckts av andra medlemmar.

torsen
29 december 2017 · 7 198 Inlägg

En annan intressant uppgift är att hur många, och vilka, bilar som finns registrerade på samma ägare som bilen man söker uppgifter om.
Kan betyda "svart näringsidkare" om hen har många bilar reggade på sig.

Nokke11
5 januari 2018 · 15 Inlägg

Evildan skrev:

torsen skrev:
Vad som är trevligt med Biluppgifter är att man kan gå in och se bilens historik.
Inte bara antal ägare, utan även när de olika ägarbytena skedde = hur länge vissa ägare "stod ut" med bilen.
Alltid intressant att se om en bil har haft många ägare under kort tid, om man är spekulant på bilen i fråga.

På den andra sidan hittar man även mätarställningen för flera besiktningar tillbaka i tiden.
Många "backade" bilar har upptäckts av andra medlemmar.

Japp, samma sak på biluppgifter alltid haft smile Båda sidorna är bra men biluppgifter har en hel del intressant som inte finns på andra ställen såsom ägare och alla fordon på samma ägare. Backade miltal var ju biluppgifter första med att lyfta till ytan på riktigt med faktiskt data. Transportstyrelsen var nog inte glada på dem efter det smile

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ … i-sverige/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang