tappat mitt ID kort har uppkörning imorgon=/

plikt
14 juni 2007 · 45 Inlägg

Det är helt sjukt.Har tappat mitt id kort.Har uppkörning imorgon finns det inget annat sät man kan göra än att visa sitt idkort är skit less!..Hjälp mig

Bmw
Polluxe
14 juni 2007 · 303 Inlägg

Pass??

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
herr lilltroll bullsmugglare
14 juni 2007 · 190 Inlägg

har du nått annat o identifera dej med ska det väl gå, pass eller så?
annars har jag hört att man kan ta med sej mor eller far så dom får intyga att man är den man är. (se  till att dom har id kort med sej bara smile

en polare gjorde så på uppskrivningen iafa, vet inte hur det är på uppkörningen...

Edit: lycka till också btw smile

Senast redigerat av herr lilltroll (14 juni 2007)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
GTI-95 low profile
14 juni 2007 · 253 Inlägg

pass funkar, jag hade de

_Milli_
14 juni 2007 · 144 Inlägg

finns nog inget sätt mer än att leta upp idkortet.. syrran visade sitt pass när hon skulle göra teorin och det gick dom inte med, inte heller kunde mamma identifiera henne (eller vad det nu heter?) så hon var tvungen att åka till banken och fiksa ett id-kort.. Grannen glömde sitt idkort när hon skulle köra upp och dom hade inte tid å vänta på att hon skulle åka hem (5km bort) och hämta det.. tråkigt att betala för uppkörning när man inte ens får köra men men.. dom är nog ganska hårda på att man ska ha idkort..

plikt
14 juni 2007 · 45 Inlägg

skit jobbigt ni tror inte det funkar om min pappa eller mamma kommer med och har med sig id kortet och visar då att jag är personen som ska köra

Bmw
MrSpeed
14 juni 2007 · 242 Inlägg

Jag tycker att passet borde funka, det är väl lika giltig legitimation som ett id kort hmm ...verkar väldigt skumt...

Ford Focus (2012)
dusty Living in the fastlane
14 juni 2007 · 2 616 Inlägg

klart att passet funkar smile det är ju en idhandling smile

qiiwii
14 juni 2007 · 1 Inlägg

Du måste kunna legitimera dig för att få göra ett kunskapsprov.
Legitimationen ska vara giltig. Vi godtar följande legitimationer:
• SIS-märkt identitetskort,
• svenskt nationellt identitetskort enligt förordningen (2005:661) nationellt identitetskort, 
svenskt körkort,
• svenskt pass med vinröd pärm, ett så kallat EU-pass.

Undantag från kravet på godkänd legitimation.

Undantag från kravet att visa upp en godtagbar identitetshandling kan medges av Vägverket efter särskild ansökan. Ansökan ska göras på en fastställd blankett och skickas till något av Förarenhetens kontor i god tid innan provtillfället.

Blanketten kan hämtas på vv.se eller via Vägverkets kundtjänst för körkortsfrågor 0771-17 18 19.

Identiteten ska fastställas genom att en förälder, annan vårdnadshavare, maka eller sambo skriftligen försäkrar att lämnade uppgifter om sökandens identitet är riktiga. Beslutet från Vägverket om undantag ska tas med till provtillfället. Intygsgivaren ska närvara och kunna styrka sin egen identitet vid provtillfället.

En legitimation som har upphört att gälla godtas inte.

chaffisboy
15 juni 2007 · 68 Inlägg

hur gick det då

en glad chaffis. som gillar v8 och allt som gör livet värt att leva typ mina barn...
Tau
15 juni 2007 · 196 Inlägg

Pass fungerar jag har använt det och jag vet flra som har använt det.
Pappa ska inte fungera men det kan göra om dom är riktigt snälla.

One life, Live it!
t5henke
15 juni 2007 · 111 Inlägg

Pass funkar fin fint alla som säger något annat snackar skit... inget att oroa sig för..

golf88
15 juni 2007 · 956 Inlägg

jodå..jag hade pass både på teorprovet och uppkörningen..funkade utan nåra konstigheter.

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang