Vilken är din drömbil?

Jokabsson
11 januari 2017 · 1 172 Inlägg

Jag måste tillhöra minoriteten då min drömbil är en som jag kan köra varje dag. En bil som går lika bra på E4an en varm sommardag som i februaris vinterslask på mindre skogsvägar.

Självklart pratar jag om Audi RS7 Quattro big_smile
Sedan hade det inte skadat med en fin liten Porsche 911 turbo på sommaren, men drömbilen ska kunna gå i alla årstider.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/b0/25/03/b025033ed874b224391229ae323f5ddf.jpg

Senast redigerat av Cracksoup (11 januari 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 januari 2017 · 14 008 Inlägg

Jeppe_89 skrev:
En sänkt Volvo Amazon (4 dörrar eller HGV) med takräcke med träribbor. smile

Men jag har två drömbilar till, En Chevrolet Chevelle SS 454 1971-1972 och en äkta Volvo 764 Turbo 1983-1984.

Ganska hyffsat val!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
IceEyes Varningar: För många..
11 januari 2017 · 2 552 Inlägg

Toyota Prius.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Streethawk Billjuds Wannabe
11 januari 2017 · 1 771 Inlägg

Många bilar man vill ha men 2 som står högst på listan är en Camaro RS/SS -68 och en Lambo Diablo SV-R i lila metallic, tyvär ökar bara båda i pris för vart år som går.

Senast redigerat av Streethawk (11 januari 2017)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
SportPilot Ubåtsingenjör
11 januari 2017 · 7 218 Inlägg

Vilken drömbil jag har varierar ständigt, just nu är det en Aston Martin db4 Zagato

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Soulman
11 januari 2017 · 1 271 Inlägg

Porsche 356 Speedster. Det är nåt med formerna som alltid tilltalat mig.

https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215101/215101-fa1c4c05ca897096da95ee475f8a283f.jpg

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
M123
11 januari 2017 · 962 Inlägg

Drömbilen äger jag.

Annars har man bilar man vill ha typ en cuda 70-73 helst AAR.
En cadillac skulle inte heller vara fel.
Eller en enormt fin caprice eller roadmaster som vinterbil.
Äh finns 1000 med bilar jag vill ha. big_smile

Senast redigerat av M123 (11 januari 2017)

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Fiesta_Racing Ford fantast
11 januari 2017 · 1 607 Inlägg

det flesta av fords rs modeller och en cosworth hels en av varje

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Putteliten
11 januari 2017 · 9 068 Inlägg

porsche 911 -91. Breda djupa fälgar bak, stora vingen, gärna cab men coupé går bra med.

http://momentcar.com/images/porsche-911-1991-12.jpg

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 januari 2017 · 17 386 Inlägg

Jag köpte min drömbil 2009-06-25. En helt ny Chrysler 300C. Det var en bra dag och än idag 7.5 år senare drar den blickarna till sig. En ljusmodul har gått på garantin. I övrigt har den inte så mycket som hickat. Vi funderar på att ställa in den i ett garage ett par år då den inte används i nuläget.

Jag tror detta var min sista drömbil. Nu ska grejerna bara fungera, vara rostfria och ha Automatlåda, ESP och bekväma stolar. Även om jag inte i dagsläget kör en gammal Volvo så skulle jag mycket väl kunna göra det. Kompisens MB SL 65 AMG med 781hk är dock kul. Men opraktisk. Och dyr.

Dagen hos bilhandlaren, stod rep runt bilen när jag kom med texten "Rör ej! Kundleverans!"

https://www1.garaget.org/archive/90/89434/156017/large_156017-1465221.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Skogsnissen
12 januari 2017 · 62 Inlägg

IceEyes skrev:
Toyota Prius.

Ser inte snyggheten i en Prius... tycker dem ser ut som en rätt stor gnagare, speciellt i fronten. Komforten och interiören är för mig helt blankt, eller hur man skall uttrycka det. Ser ingen glädje i att äga en sån...

Volvo 940 Classic "Trafikledning" (1998)
Volvo 744 GL "ODD Annorlunda" (1990)
Simonjanne
12 januari 2017 · 263 Inlägg

En Porsche 996 turbo, konverterad till bakhjulsdrift och typ 600hk. Kw chassi, två recarostolar och mycket aero. De e grejer det!


https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178245/178245-9b8bb927d58b045691f47c857ac0b8dc.jpg

BMW E92 M3 (LCI) DKG "Ringtool" (2011)
SportPilot Ubåtsingenjör
12 januari 2017 · 7 218 Inlägg

Skogsnissen skrev:

IceEyes skrev:
Toyota Prius.

Ser inte snyggheten i en Prius... tycker dem ser ut som en rätt stor gnagare, speciellt i fronten. Komforten och interiören är för mig helt blankt, eller hur man skall uttrycka det. Ser ingen glädje i att äga en sån...

vågat ! snart kommer lynchningen big_smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
IceEyes Varningar: För många..
12 januari 2017 · 2 552 Inlägg

Skogsnissen skrev:

IceEyes skrev:
Toyota Prius.

Ser inte snyggheten i en Prius... tycker dem ser ut som en rätt stor gnagare, speciellt i fronten. Komforten och interiören är för mig helt blankt, eller hur man skall uttrycka det. Ser ingen glädje i att äga en sån...

Så vad säger ni Evildan och Hybridsmurfen? Redo för en motattack? cool

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 januari 2017 · 17 386 Inlägg

IceEyes skrev:

Skogsnissen skrev:

IceEyes skrev:
Toyota Prius.

Ser inte snyggheten i en Prius... tycker dem ser ut som en rätt stor gnagare, speciellt i fronten. Komforten och interiören är för mig helt blankt, eller hur man skall uttrycka det. Ser ingen glädje i att äga en sån...

Så vad säger ni Evildan och Hybridsmurfen? Redo för en motattack? cool

Den ser ut som en ekorre som svalt en vattenmelon. Snygg är den då fan inte. Pigg som en sköldpadda på prozac. Men: Drar under halvlitern, krånglar aldrig, 360:- i skatt och har keyless, ACC, ESP med mera. Den må vara en trög jävel och jag skiter i miljöfrågan. Bra burk är det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Gatanslag
12 januari 2017 · 47 Inlägg

Evildan skrev:

granadadr skrev:

Freddyvx3 skrev:
Ford sierra cosworth, när jag var liten berättade min pappa om att hans kompis hade en sån som han hade kört streetrace med, enda sen dess har jag alltid velat haft en. Efter det kommer en helt orignal 123GT

vad för bil är en 123 GT ??

Volvo Amazon 123 GT gissar jag på att skribenten åsyftar.

Ja Amazon, kallar dom hela tiden för 123GT så brukar bli att jag skiver det också.

100 sugis hästar är roligare än 100 turbo hästar!
Saab 90 (1986)
666_Beast
12 januari 2017 · 1 863 Inlägg

Ford Mustang eller en Dodge Charger. Väntar på att ungarna ska flytta ut så man kan köpa sig sin drömbil.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Skogsnissen
12 januari 2017 · 62 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

IceEyes skrev:

Skogsnissen skrev:
Ser inte snyggheten i en Prius... tycker dem ser ut som en rätt stor gnagare, speciellt i fronten. Komforten och interiören är för mig helt blankt, eller hur man skall uttrycka det. Ser ingen glädje i att äga en sån...

Så vad säger ni Evildan och Hybridsmurfen? Redo för en motattack? cool

Den ser ut som en ekorre som svalt en vattenmelon. Snygg är den då fan inte. Pigg som en sköldpadda på prozac. Men: Drar under halvlitern, krånglar aldrig, 360:- i skatt och har keyless, ACC, ESP med mera. Den må vara en trög jävel och jag skiter i miljöfrågan. Bra burk är det.

Ja.. Syftade mest på hur den såg ut. Hur mycket den dricker och att den aldrig krånglar är ointressant i mitt syfte. Men att den dricker under halvlitern är fanimig bra!
Att den aldrig krånglar kan vi inte anta nu, den har väl inte legat på försäljning lång tid nog för att man ska dra slutsatsen... En äldre Volvo, snackar 80-90 talet här, kan vi däremot dra slutsatsen att dem sällan krånglar (aldrig är för starkt ord, någon gång måste den krångla, vare sig det är ett litet eller stort problem) cool

Volvo 744 GL "ODD Annorlunda" (1990)
Volvo 940 Classic "Trafikledning" (1998)
Evildan
12 januari 2017 ·

Skogsnissen skrev:

Hybridsmurfen skrev:

IceEyes skrev:
Så vad säger ni Evildan och Hybridsmurfen? Redo för en motattack? cool

Den ser ut som en ekorre som svalt en vattenmelon. Snygg är den då fan inte. Pigg som en sköldpadda på prozac. Men: Drar under halvlitern, krånglar aldrig, 360:- i skatt och har keyless, ACC, ESP med mera. Den må vara en trög jävel och jag skiter i miljöfrågan. Bra burk är det.

Ja.. Syftade mest på hur den såg ut. Hur mycket den dricker och att den aldrig krånglar är ointressant i mitt syfte. Men att den dricker under halvlitern är fanimig bra!
Att den aldrig krånglar kan vi inte anta nu, den har väl inte legat på försäljning lång tid nog för att man ska dra slutsatsen... En äldre Volvo, snackar 80-90 talet här, kan vi däremot dra slutsatsen att dem sällan krånglar (aldrig är för starkt ord, någon gång måste den krångla, vare sig det är ett litet eller stort problem) cool

Vad menar du nu?

Knugcab
13 januari 2017 · 5 111 Inlägg

Prius har funnits i snart 20 år. Ungefär lika länge som Volvo S80 till exempel. Jag tror den funnits länge nog för att det skall gå att uttala sig om hållbarheten....

Tråkig som jag är så väljer jag i stället en totalt opraktisk tysk automobilvagn med flaxande dörrar, hyvelbänk under huven och livsfarlig bakvagnskonstruktion som min dröm.

Senast redigerat av Volvo544special65 (13 januari 2017)

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang