Pigges
5 mars 2017
· 75 Inlägg
Helgen har varit... intressant.
Börjat plocka ner allt på riktigt nu, vissa saker har gått bra och vissa mindre bra kan vi la säga. Fått ner coilsen nu, som var huvudanledningen till att jag köpte banbilen. Är Bilstein B16 PSS10, fullt justerbara både fram och bak Inga nya grejer men ser och känns fräscha, inget fuktande osv behöver lite puts bara.
Dessa sitter fram
Justerbara plattor i toppen
Och dessa sitter bak
Fälgarna är äkta M3 Motorsport fälgar, 17tum samt 7.5" runt om med Toyo Proxes R1R i storlek 225/45. Finns några mindre skrap på fälgarna men inget direkt iögonfallande om man inte närmar sig
Till det tråkiga då...
Vill ha ner bakvagnen i ett, så bärarmarna ska ner, sitter med 3 bult i karossen på varje sida. Började som vanligt med smörjmedel sen dra med ett ledhandtag, dem rubbas inte, inte heller av mutterpickan hemma. Drar tillslut av en bult och bestämmer mig att lägga ner för dagen. Idag så åkte jag till verkstaden och lånade mutterpicka modell XL, samt ledhantag modell Lastbil. Aldrig varit med om att bultarna sitter så hårt som dem gjorde, resulterade i att jag drar av 6/6 bultar som håller bärarmarna... Så japp... fått tipset att värma och testade på en bult med spelade ingen roll, får försöka mer seriöst med gassvets på coupen om dem inte släpper.
Ber till gud att det inte är samma visa med Coupen, sedanen ska jag inte använda så är ju inte hela världen för mig men vägrar köpa att dem ska gå av på Coupen.
Tog även ut lite i den interiör som fanns kvar, mätarhuset från M3 ska jag definitivt använda mig av i Coupen. Det som skiljer mot dem vanliga är att hastigheten går till 280 km/h, varvmätaren till 8k, oljetemp istället för förbrukning under varvmätaren, Bensinmätaren har utskrivna Siffror istället för 0-1/2-1 samt att det är ett M märke i den. Snygg!
Senast redigerat av Pigges (6 mars 2017)
Glädje mäts i bar