Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.
  • 176 Följare
  • 710 566 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 april
deleva
19 mars 2017 · 85 Inlägg

Jag har kromlister ifrån en volvo 142 monterade på min, något kortade. Ser bättre ut än orginal.

HG_
19 mars 2017 · 2 482 Inlägg

deleva skrev:
Jag har kromlister ifrån en volvo 142 monterade på min, något kortade. Ser bättre ut än orginal.

Jaha, det har jag inte haft en tanke på. big_smile Ska kolla detta.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
22 mars 2017 · 2 482 Inlägg

big_smile Nu var det dax att göra sig av med lite prylar igen.
Har nu fått ihop samtliga dörrar. (Med innehåll & nästan alla lister.)
Så nu skickar jag ut en fråga om det är någon som behöver något till någon dörr, så kan jag kolla om det finns.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
22 mars 2017 · 1 308 Inlägg

Blir kul o se bilen lackad...köpte 2 cheva pickuper i veckan...en ska bort..

Bob-Miller
24 mars 2017 · 1 308 Inlägg

Henke,söker du fortfarande en åkklippare,polaren har en för 300kr..bor i Trädet utanför Blidsberg,inte gör långt från dig..

HG_
24 mars 2017 · 2 482 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Henke,söker du fortfarande en åkklippare,polaren har en för 300kr..bor i Trädet utanför Blidsberg,inte gör långt från dig..

smile kan vara av intresse, går den framåt?

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
24 mars 2017 · 1 308 Inlägg

Jodå,han körde i somras,sen dess har den stått under tak,hitta ditt nr så ja messar hans nummer,sa du nog kommer höra av dig..

HG_
26 mars 2017 · 2 482 Inlägg

deleva skrev:
Jag har kromlister ifrån en volvo 142 monterade på min, något kortade. Ser bättre ut än orginal.

Jag har kollat amazonens lister, kan kanske bli en bra kombo åxå. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
26 mars 2017 · 2 482 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Jodå,han körde i somras,sen dess har den stått under tak,hitta ditt nr så ja messar hans nummer,sa du nog kommer höra av dig..

Trevlig familj. Hade en å annan rolig bil där. tongue Blev med en gräsklippare, så nu blir det att planera lite för bygget i sommar. smile Jag får försöka planera in detta emellan alla andra projekt jag har. lol

Senast redigerat av HG_ (26 mars 2017)

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
RobbanGBG
27 mars 2017 · 294 Inlägg

Hallå HG, nu har det gått flera dagar utan bilder. Du som lackar och donar måste väl ändå ha nåt fint att visa upp snart smile

Bob-Miller
27 mars 2017 · 1 308 Inlägg

HG_ skrev:

Bob-Miller skrev:
Jodå,han körde i somras,sen dess har den stått under tak,hitta ditt nr så ja messar hans nummer,sa du nog kommer höra av dig..

Trevlig familj. Hade en å annan rolig bil där. tongue Blev med en gräsklippare, så nu blir det att planera lite för bygget i sommar. smile Jag får försöka planera in detta emellan alla andra projekt jag har. lol

Japp,riktigt trevlig familj,där försvinner lätt några timmar..

HG_
27 mars 2017 · 2 482 Inlägg

RobbanGBG skrev:
Hallå HG, nu har det gått flera dagar utan bilder. Du som lackar och donar måste väl ändå ha nåt fint att visa upp snart smile

Mneeee.. Inga bilder än, har lite fullt upp med att sälja delar & har precis fått grundat kepsen, så jag ska ta & slipa den. Är det något du saknar/behöver så hojta till. big_smile dessutom så har jag blivit med gräsklippare så jag & tösen sitter & planerar lite på hur mini ratroden ska se ut. smile Jag återkommer med uppdateringar när det nu blir något att visa. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
27 mars 2017 · 1 308 Inlägg

Glömde tala om att han hade ju en ac-cobra kaross till barn liggandes med.hade vart fin till lill-tjejen.

HG_
27 mars 2017 · 2 482 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Glömde tala om att han hade ju en ac-cobra kaross till barn liggandes med.hade vart fin till lill-tjejen.

tongue ha, ha, ja, han visade den åxå, men hon vill bestämt ha en ratrod. lol ( Av alla bil modeller. lol )
hon var nämligen med & hämtade klipparen. (Pappas tös. big_smile )
Hon blev väll biten av roddarna, när vi var & tittade på back racet som A-bombers anordnar i Uddevalla för ett par år sedan. roll

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
28 mars 2017 · 1 308 Inlägg

Låter som du lyckats bra me den tösen,hehehe

HG_
3 april 2017 · 2 482 Inlägg

big_smile Nu var det dax för lite uppdatering i en liten skala, men ack så stor skillnad det gör.

big_smile Ta, da, ta.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-4ebb3c3d4fe7bee5f85ad31858195fc6.jpg

Monterat själv. tongue & kromet är brutalt slitet,
men kommer att passa in med resterande krom detaljer senare. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
6 april 2017 · 2 482 Inlägg

& nu till något helt annat. big_smile
Började pilla lite med kupèfläktmotorn från duetten & gissa om jag blev överraskad när jag såg att skruvarna nästan hade samma cc mått.
Enda skillnaden var att på duetten satt det mindre gängade pinnar än på kapitänens.
Det började med att jag fick borra ur vad-det-nu-var pinne på axeln som höll fast paketet med vingar.
Jag drog lite försiktigt i vingpaketet & det slutade med att jag fick hela paketet i näven. hmm
Var lite tunt runt axeln.......... roll Så nu har man fixat sig lite extra arbete..... hmm
(som om det vore det första extra arbete på denna bilen man har skaffat sig lol )
Fick ta & dra av hylsan som satt kvar på axeln till motorn.
Tog tag i plåten som håller motorn på plats, stansade ur ett halvt hål längre ut.
(Som för er som är intresserad är det 5 mm hål.)

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-e28e007d7a6823b3a7d6af88cf8ba92c.jpg

& ta da det passade.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-036c15288546ca22e9c4dd53de381fff.jpg

Hålet i axeln på bilden är efter att jag borrade ur vad-det-nu-var pinne som satt där.
Blir att försöka svetsa igen den eller om man låter hålet vara. roll Vilka beslut man får ta.

Så nu slipper jag göra ny plåt till detta, det spar ju lite arbete i alla fall.
Nu kommer det spännande.... kommer det gammla vingpaketet från kapitänen att passa? Eller kommer jag att behöva ta duettens vingpaket som jag hade tänkt mig ifrån början? & kommer jag behöva lägga någon slag av distans pga höjden för duettens vingar?
Dessa frågor kommer jag att kunna svara på när jag provat i helgen. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
6 april 2017 · 2 482 Inlägg

big_smile Jag hittade en bild igår. Lite ur skärpa.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-32d8614dc6297bde1c97670cc2c19a95.jpg

Jag vet inte vem som tagit bilden.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
RobbanGBG
6 april 2017 · 294 Inlägg

Jaha, Duett fläkt ser ju ut som ett alternativ. Jag ser med spänning fram emot måndagens redogörelse för dina fortsatta helg-eskapader smile

Djo
6 april 2017 · 10 157 Inlägg

Fint det smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang