GOLF 2 GTI 16V En hel renovering

Lack
  • 66 Följare
  • 228 115 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 april 2019
Figgemannen89 Man ska köra vw
3 maj 2016 · 640 Inlägg

Twins skrev:

Golf__GTI skrev:

Twins skrev:

det är inte värt att göra det. hellre betala ett par tusenlappar till och få ett kit som sänker ordentligt

Ja kanske det. Tycker det är lite konstigt på en golf 3 med Ta Techinx blir mycket lägre.
Jag kan inte ha coilovers där ja bor där finns fartbulor.

göteborg är fullt med väggupp överallt, jag och mina polare klarar oss galant, det gäller att kunna köra bara

Okej ja bara man vet hur man ska köra över vägggupp. Har bestämt det blir inget med luftfjädring kommer kostar för mycket. Ja kommer istället ha lagom långa lastrampor om det kommer behövas.

Figgemannen89 Man ska köra vw
4 maj 2016 · 640 Inlägg

HejHej

Ska jag ha golfen så låg så kommer drivaxlarna ta i mot.
Har kollat lite runt här och vissa har kapat i rambent att få bilen lägre.

Men vad säger dom på bilprovningen när du ser att man har kapat i rambenet kommer säga något eller?

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-0ef99440b0ed6847c9b4ad9f9de3da4b.jpg
En låne bild hoppas det inte gör något då får du skiva till mig så tar ja vik den

Vill ha svar på denna frågan

Figgemannen89 Man ska köra vw
3 juni 2016 · 640 Inlägg

Hejhej

Det var ett tag sedan det hände något på projekt tråden här. Jag har inte gjort något alls på bilen vänligt länge nu den bara står och väntar att den ska bli klar. Det känns som den alldrig kommer bli klar. Det hade varit roligt kommit till Bug Run det är minst tre år sedan man var på den bilträffen men har igen bil och köra ditt med så man får vänta tilldra år

Figgemannen89 Man ska köra vw
28 oktober 2016 · 640 Inlägg

Hej

Det var riktigt länge sidan jag skriv något här på min projekt tråd. Det har inte hänt något alls på bilen och nu har jag förvaring för utemöblerna Som ska stå
där hela vintern så det blir inget gjort på bilen fören till våren

Po_mP
29 oktober 2016 · 325 Inlägg

Golf__GTI skrev:
Hej

Det var riktigt länge sidan jag skriv något här på min projekt tråd. Det har inte hänt något alls på bilen och nu har jag förvaring för utemöblerna Som ska stå
där hela vintern så det blir inget gjort på bilen fören till våren

Väntar på en stor update då big_smile

(biltokig)
MickeEng
29 oktober 2016 · 479 Inlägg

Vinter är ju projektets tid, trädgårdsmöblerna ställer man på gräsmattan under en presenning.
Vill se lite uppdateringar  med vad som händer med bilen istället.

Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Ford Taunus (1978)
Figgemannen89 Man ska köra vw
30 oktober 2016 · 640 Inlägg

Po_mP skrev:

Golf__GTI skrev:
Hej

Det var riktigt länge sidan jag skriv något här på min projekt tråd. Det har inte hänt något alls på bilen och nu har jag förvaring för utemöblerna Som ska stå
där hela vintern så det blir inget gjort på bilen fören till våren

Väntar på en stor update då big_smile

Det kommer en stor uppdateringen till våren på bilen

Figgemannen89 Man ska köra vw
30 oktober 2016 · 640 Inlägg

MickeEng skrev:
Vinter är ju projektets tid, trädgårdsmöblerna ställer man på gräsmattan under en presenning.
Vill se lite uppdateringar  med vad som händer med bilen istället.

Ja det vet jag att man ska hålla på med bilen under vintern. Det är mycket annat som har ställts in i garaget som man inte vet vad man ska göra med och träsgådsmöblerna vill jag ha in i garaget under vintern. Det har inte hänt något alls på bilen det kommer ingen upptaderningen fören till våren hoppas ni kan vänta till des.

Figgemannen89 Man ska köra vw
30 oktober 2016 · 640 Inlägg

Hej

Har bestämt mig att lack hela bilen själv. Jag håller på kolla upp var man ska beställa hem billacken. Är det någon som vet vilken hemsida man ska beställa ifrån.

Figgemannen89 Man ska köra vw
27 mars 2017 · 640 Inlägg

Hej

På er alla som läser min projekt😀
Jag har inte gjort något alls på bilen vet inte när ja var i garaget och kollade på bilen🤔 Och kommer heller inte till bilen för alla utemöbler står i vägen men snart åker utemöblerna ut så kommer man till bilen😃 Har varit mycket med huset när det blir långare så ska jag försöka börjar ingen med bilen göra det sista innan bilen ska till en kompis som ska svetsa dit ny plåt sen är det bara underredet som ska göra vid sen är det lack som ska på men vet inte än om man ska lämna i väg den eller lacka den själv då har man gjort allt själv på bilen

DieLuftWaffe
27 mars 2017 · 645 Inlägg

Lacka själv istället smile Kan beställa lack till bilen från Billackering.eu som ett exempel smile

Volvo S80 (2001)
Dodge Dart (1968)
Figgemannen89 Man ska köra vw
27 mars 2017 · 640 Inlägg

DieLuftWaffe skrev:
Lacka själv istället smile Kan beställa lack till bilen från Billackering.eu som ett exempel smile

Har du beställt något ifrån  billackering.eu då?

Figgemannen89 Man ska köra vw
27 mars 2017 · 640 Inlägg

Hej

Det är en gammal bild hur den såg ut😀

Tänkte bara kolla om man la klarlack på bilen färgkoden är LY3D

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-f5c496b0bbc9cacb3ecb1a9890e96189.jpg

FjonkeeN93 Volkswagen <3
2 april 2017 · 1 132 Inlägg

Ingen klarlack på ly3d

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Twins Twins Bil & Plåt
2 april 2017 · 2 577 Inlägg

inte från fabrik, men du kan välja en basisvariant som kräver klarlack dock, blir inte en 2K utan 2 skiktare istället, du kommer få bätrre skydd och djup i lacken med klarlack smile !
hojta till om du behöver hjälp med den biten så berättar jag gärna mer !

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Figgemannen89 Man ska köra vw
2 april 2017 · 640 Inlägg

Twins skrev:
inte från fabrik, men du kan välja en basisvariant som kräver klarlack dock, blir inte en 2K utan 2 skiktare istället, du kommer få bätrre skydd och djup i lacken med klarlack smile !
hojta till om du behöver hjälp med den biten så berättar jag gärna mer !

Okej kan du skicka en länk på den färgen?
Jag har den G60 breddningen som ja ska lacka om hur mycket ska man slipa innan
man kan lägga plastprimern?

Figgemannen89 Man ska köra vw
3 april 2017 · 640 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Ingen klarlack på ly3d

Okej då vet jag det

Twins Twins Bil & Plåt
3 april 2017 · 2 577 Inlägg

Golf__GTI skrev:

Twins skrev:
inte från fabrik, men du kan välja en basisvariant som kräver klarlack dock, blir inte en 2K utan 2 skiktare istället, du kommer få bätrre skydd och djup i lacken med klarlack smile !
hojta till om du behöver hjälp med den biten så berättar jag gärna mer !

Okej kan du skicka en länk på den färgen?
Jag har den G60 breddningen som ja ska lacka om hur mycket ska man slipa innan
man kan lägga plastprimern?

det är ingen länk utan olika typer av recept och lacktyper man kan använda sig utav, en kod kan ha olika tillvägagångssätt när det kommer till att lackera tex en bil eller panel.

Du skall slipa bort det värsta av porerna så man inte behöver fylla med mycket slipgrund, ju mindre ju bättre, alla porer skall inte bort men det mesta iaf. mer om det ser du i min projektlogg  (Y)

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Figgemannen89 Man ska köra vw
4 april 2017 · 640 Inlägg

Twins skrev:

Golf__GTI skrev:

Twins skrev:
inte från fabrik, men du kan välja en basisvariant som kräver klarlack dock, blir inte en 2K utan 2 skiktare istället, du kommer få bätrre skydd och djup i lacken med klarlack smile !
hojta till om du behöver hjälp med den biten så berättar jag gärna mer !

Okej kan du skicka en länk på den färgen?
Jag har den G60 breddningen som ja ska lacka om hur mycket ska man slipa innan
man kan lägga plastprimern?

det är ingen länk utan olika typer av recept och lacktyper man kan använda sig utav, en kod kan ha olika tillvägagångssätt när det kommer till att lackera tex en bil eller panel.

Du skall slipa bort det värsta av porerna så man inte behöver fylla med mycket slipgrund, ju mindre ju bättre, alla porer skall inte bort men det mesta iaf. mer om det ser du i min projektlogg  (Y)

Okej ja tråde du visste vad den färgkoden hete. Jag tro jag kommer köra på original röda färgen LY3D men ingen klarlack.
Kommer lacka bilen själv kommer bygga ett lackbox.

Tänkte bara kolla hur du hade gjort med breddningen. Jag har kollat på den projekt tråd det ser riktigt bra ut. Är det ett nytt Luftfjädringskit som har kommit.

Figgemannen89 Man ska köra vw
4 april 2017 · 640 Inlägg

Hej

Nu har jag bestämt vilken färg det kommer på bilen blir samma röda färg som det var innan jag började slipa på bilen och färgen heter LY3D och det blir innan klarlack på det. Breddningen ska också lacka men vet inte om man ska lacka det mattsvart eller i bilens röda färg och det svarta som är på stötfångaren fram o bak vet jag inte heller om det ska lacka mattsvart eller bilens röda färg.
Motorrummet kommer målas i en annan färg.
Kommer köpa ett partytält Som lackbox i garaget och hem reglar som kommer ha som väggar sen plast på det.
Ska bara ta vi utemöbler och möbler som står i vägen sen blir det och försöka komma i gång igen och göra det sista sen ska bilen iväg och svesta det nya plåt delar och igen med dom hållen som inte behöver ha sen är det slipa sen på med lacken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang