Hela bilen dunkar Audi A4 Quattro -00

it_mutt Avstängd
27 mars 2017 · 10 388 Inlägg

Ainok skrev:

it_mutt skrev:
Om jag ska lägga in något jag tror, så tror jag inte det är packningen i slutet på tändspolarna som är problemet...utan den här;

http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/ … Vw/$_1.JPG

Inte helt ovanligt att dessa ger upp (och då läcker det ut olja i tändstiftsbrunnen)

Vad heter just den där packningen?

Jag tänkte kanske byta hela ventilkåpspackningen. Är det svårt?

Fick rätta till lite där, menade inte packningen i slutet på tändspolen utan i "toppen"....anywho

Om du knatar in på ebay.de och skriver in; audi 1.8t Zylinderkopfhaube dichtung


så får du upp ett paket i stil med detta;

http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqRHJCEE63(URhzdBO6)!Y0bow~~60_1.JPG

Som kostar runt 2-300kr inkl. frakt till lilla landet lagom.

Svårt? Nej det är en lätt operation


- - - Edit - - -

Knatar du in på mekonomen har jag för mig den kostar runt 400:-

Senast redigerat av it_mutt (27 mars 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ainok
28 mars 2017 · 439 Inlägg

Fortsatt inga problem som helst. Nu har jag kört ~60 mil sedan förra inlägget och jag kikade tändstiftsbrunnarna igår. Det var inte en droppe olja i dom. Mekonomen i grannstaden hade faktiskt en packning i lager så jag köpte ändå en ny ventilkåpspackningssats, men jag tror jag avvaktar med att byta den tillsvidare.

Finns det kanske nya packningar att köpa till själva tändspolarna? Kanske en strimma typ PL400 eller så räcker? Den där packingen är ju inte direkt kritisk utan handlar väl mest om att små barn, sandkorn och olja inte ska rinna ner till stiften.

Tack för all hjälp och alla förslag.

Senast redigerat av Ainok (28 mars 2017)

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
LocKtar Herr
30 mars 2017 · 1 722 Inlägg

pl400 som packning mot tändspole ventilkåpa? smile hur ska du få bort den sen då?

Vet faktiskt inte vart man kan köpa nya gummipackningar till spolarna.. går inte o limma tillbaka dom befintliga?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Ainok
31 mars 2017 · 439 Inlägg

LocKtar skrev:
pl400 som packning mot tändspole ventilkåpa? smile hur ska du få bort den sen då?

Vet faktiskt inte vart man kan köpa nya gummipackningar till spolarna.. går inte o limma tillbaka dom befintliga?

Antagligen väldigt enkelt?
PL400 blir som mjukt gummi när det har torkat.

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
LocKtar Herr
31 mars 2017 · 1 722 Inlägg

Ainok skrev:

LocKtar skrev:
pl400 som packning mot tändspole ventilkåpa? smile hur ska du få bort den sen då?

Vet faktiskt inte vart man kan köpa nya gummipackningar till spolarna.. går inte o limma tillbaka dom befintliga?

Antagligen väldigt enkelt?
PL400 blir som mjukt gummi när det har torkat.

Jahaa, jag va nästan 100 på att det blev stenhårt!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang