Kvittrande ljud i bilen (toyota corolla verso )

P_nut
29 mars 2017 · 2 Inlägg

jag behöver hjälp med min brors bil, sen länge nu har man hört ett kvittrande ljud. Tänkte först att det kunde vara fläktremmen så den bytte vi ut, ( vi har fixar in princip fixat hela bilen) jag har bytt luftfiltret och kupé filtret för om det skulle vara den men det var det inte. Kamremmen är bytt, kopplingen också, problemet är att det forsätter att låta, vi har till och med bytt bromsskivor och broms belägg utifall det skulle vara det men nopp. Jag vet inte vad det kan vara, jag börjar fundera om det är något jäkla löv som sitter fast och gör narr av oss. jag bytte ut oljan och oljefiltret bara för att vi höll på med bilen
Om det är någon som kan ha någon idé vad det kan vara, snälla hjälp mig!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 mars 2017 · 4 917 Inlägg

Man får faktiskt lyssna lite mer noggrant.
Bara byta lite här o där är ingen höjdare. .
Kolla om AC är igång och slå av den t ex.
Skulle annars kunna vara generatorns lager, om nu ljudet kommer från undersidan huven såklart..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
torsen
29 mars 2017 · 7 234 Inlägg

Låter det när du kör?
Eller stillastående med motorn igång?

P_nut
13 december 2017 · 2 Inlägg

det låter just nu bara när man kör, men innan lät det när AC var på och när den inte var på, vi har tagit med den till en mekaniker men dom kunde inte heller hitta vart det kom ifrån, men vi vet inte om dom kollade om det kom från AC eller inte.
vi har blivit så vana med ljudet att vi inte längre hör det, fast vi vet att den fortfarande är där, men vi ska kolla om det är från generatorns lager och ska kolla om det kommer ifrån undersidan.
tack för tipset smile

Xebers76
13 december 2017 · 2 265 Inlägg

Hade en avgasskarv som gav ett högfrekvent pip när maskineriet var igång och då allt vibrerade lite, tog mig 1 månad att hitta, annars kan jag inte komma på mer, svårt när man inte själv hör det tongue kolla så det inte är exempelvis ett motorfäste, dem kan väsnas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang