Volvo 245 turbo 1990 som ska få sig kärlek med tiden

som allt lyder så köpte jag bilen för ett tag sen och råka klanta till mig så jag radera föra projekt tråden men nu starta jag en ny :) bilen ska få sig lite kärlek med tiden
  • 44 Följare
  • 40 590 Visningar
  • Projektet avslutat 27 februari 2018
Hackev8
12 mars 2017 · 2 121 Inlägg

Tampongpunkarn skrev:
The show must go on! Låt inte humör eller missöden ta dej ner..

Tycker garanterat du skall försöka, mitt förslag är att leta rätt på en liten Caddy svets eller någon billigare,
för 2000kr får du ju en hyvens mig svets för och en 10 liters flaska för 1500kr.

Annars lägg Tjära och olja under den, i dörrarna, bakluckan, alla balkar.

Senare tar du nya tag med den. Läste att du jobbar långa arbetsdagar, men ändå brukar nog energin komma loss för att göra något ^^ Var glad att du inte behöver pyssla på med Servo och Ac skit på din... vilket tar as mycket tid på min 245...

jo Ac å sånt skit fick ajg göra väldigt mycket på jobbet som jag hade,, men har blivit av med jobbet nu så är Arbetslös igen å ingen plats att vara på.. annars skulle jag ha svetsatt upp allt där sad

Tack för energin men stålarna ligger för lågt nu för att få råd med en svets å garage plats sad har för litet garage som man iaf kan ställa undan bilen men där får man inte svetsa på den

Tampongpunkarn
18 mars 2017 · 786 Inlägg

De är att söka sig till Närpes trakterna i finland ^^ Till Närpes Trä & Metall ifall du har Svets kunskaper så har du garanterat ett jobb hela livet ^^ Jobbar där själv wink

Så kanske vi skulle hyra eller bygga hus brevid varandra samsas om garage ^^

Leta jobba i sverige är väl onödigt om du har svårt att hitta, kryllar av arbeten här ^^

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Hackev8
18 mars 2017 · 2 121 Inlägg

Tampongpunkarn skrev:
De är att söka sig till Närpes trakterna i finland ^^ Till Närpes Trä & Metall ifall du har Svets kunskaper så har du garanterat ett jobb hela livet ^^ Jobbar där själv wink

Så kanske vi skulle hyra eller bygga hus brevid varandra samsas om garage ^^

Leta jobba i sverige är väl onödigt om du har svårt att hitta, kryllar av arbeten här ^^

det hade vart riktigt skönt att komma från detta skit land men har både fru å barn här så de är lite svårt för min del


Fick hem ett extremt kjolpacket igår helt gratis tongue provmontera de idag hahaha fyfan vilken plast burk de blev men kan ej sätta ut bilderna för dom har fördålig upplösning

Senast redigerat av Hackev8 (18 mars 2017)

Tampongpunkarn
21 mars 2017 · 786 Inlägg

Haha, så du har redan syltat in dej med Brud å kids ^^

Urk för kjolpaket...

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Hackev8
22 mars 2017 · 2 121 Inlägg

Tampongpunkarn skrev:
Haha, så du har redan syltat in dej med Brud å kids ^^

Urk för kjolpaket...

jadå.. har ju några mil på naken så tongue älsta e 15 så fick han när man var 18 så bara räkna hur gammal man e tongue eller blir i år hehe...

nja de blir inge kjollpacket på denna ska försöka byta bort de mot en 531 topp istället

Tampongpunkarn
28 mars 2017 · 786 Inlägg

^^ Finns de någon framtid i sverige då? Tycker det bara är Jävelskap med skatter samt Eran älskvärda migration

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Hackev8
28 mars 2017 · 2 121 Inlägg

Tampongpunkarn skrev:
^^ Finns de någon framtid i sverige då? Tycker det bara är Jävelskap med skatter samt Eran älskvärda migration

ne skiten kommer gå under.... nu ska dom höja fordons skatten med några 1000lappar å ändra massa lagar å regler ännu engång när de gäller bilar.. så skatten på min 90 ska ligga på dryga 12000kr om året i bara bil skatt

Hackev8
28 mars 2017 · 2 121 Inlägg

Hackev8 skrev:

Tampongpunkarn skrev:
^^ Finns de någon framtid i sverige då? Tycker det bara är Jävelskap med skatter samt Eran älskvärda migration

ne skiten kommer gå under.... nu ska dom höja fordons skatten med några 1000lappar å ändra massa lagar å regler ännu engång när de gäller bilar.. så skatten på min 90 ska ligga på dryga 12000kr om året i bara bil skatt... vad jag har förståt av alla sifror som dom försöker dra på oss alla med... j*vla idioti

volvoqq Lastbilsmekaniker
29 mars 2017 · 5 135 Inlägg

Hackev8 skrev:

Tampongpunkarn skrev:
^^ Finns de någon framtid i sverige då? Tycker det bara är Jävelskap med skatter samt Eran älskvärda migration

ne skiten kommer gå under.... nu ska dom höja fordons skatten med några 1000lappar å ändra massa lagar å regler ännu engång när de gäller bilar.. så skatten på min 90 ska ligga på dryga 12000kr om året i bara bil skatt

Om dom skulle göra så är det nog för att dom vill ha bort äldre bilar som snart är skattefria, men vad idoterna inte fattar är att inte alla har råd med en helt ny bil

Hackev8
29 mars 2017 · 2 121 Inlägg

volvoqq skrev:

Hackev8 skrev:

Tampongpunkarn skrev:
^^ Finns de någon framtid i sverige då? Tycker det bara är Jävelskap med skatter samt Eran älskvärda migration

ne skiten kommer gå under.... nu ska dom höja fordons skatten med några 1000lappar å ändra massa lagar å regler ännu engång när de gäller bilar.. så skatten på min 90 ska ligga på dryga 12000kr om året i bara bil skatt

Om dom skulle göra så är det nog för att dom vill ha bort äldre bilar som snart är skattefria, men vad idoterna inte fattar är att inte alla har råd med en helt ny bil

exakt sad jag vill ha min gamla bil kvar smile men de dom inte eller tänker på att en gammal 240 som är original låter mindre å har mindre utsläpp en vad en volvo XC90 har smile

Hackev8
29 mars 2017 · 2 121 Inlägg

Blir väl senare idag man drar till Feltema å handlar lite verktyg så man kan göra rent ventilerna till den nya 531 toppen man byte till sig mot kjolpaketet man fick tongue sen ska den monteras på 245an big_smile

limpa97
29 mars 2017 · 411 Inlägg

volvoqq skrev:

Hackev8 skrev:

Tampongpunkarn skrev:
^^ Finns de någon framtid i sverige då? Tycker det bara är Jävelskap med skatter samt Eran älskvärda migration

ne skiten kommer gå under.... nu ska dom höja fordons skatten med några 1000lappar å ändra massa lagar å regler ännu engång när de gäller bilar.. så skatten på min 90 ska ligga på dryga 12000kr om året i bara bil skatt

Om dom skulle göra så är det nog för att dom vill ha bort äldre bilar som snart är skattefria, men vad idoterna inte fattar är att inte alla har råd med en helt ny bil

Ja det där kommer aldrig gå igenom smile

Hackev8
29 mars 2017 · 2 121 Inlägg

limpa97 skrev:

volvoqq skrev:

Hackev8 skrev:

ne skiten kommer gå under.... nu ska dom höja fordons skatten med några 1000lappar å ändra massa lagar å regler ännu engång när de gäller bilar.. så skatten på min 90 ska ligga på dryga 12000kr om året i bara bil skatt

Om dom skulle göra så är det nog för att dom vill ha bort äldre bilar som snart är skattefria, men vad idoterna inte fattar är att inte alla har råd med en helt ny bil

Ja det där kommer aldrig gå igenom smile

De vet man aldrig med detta land efter som förslaget ligger ute redan på väldigt många sidor

Hackev8
30 mars 2017 · 2 121 Inlägg

Hackev8 skrev:

limpa97 skrev:

volvoqq skrev:

Om dom skulle göra så är det nog för att dom vill ha bort äldre bilar som snart är skattefria, men vad idoterna inte fattar är att inte alla har råd med en helt ny bil

Ja det där kommer aldrig gå igenom smile

De vet man aldrig med detta land efter som förslaget ligger ute redan på väldigt många sidor

http://teknikensvarld.se/chockhojd-skat … 0612340387

Hackev8
8 november 2017 · 2 121 Inlägg

De var ett tag sen jag la upp något här. Men så här ser 245an ut idag

Ja den blev mattsvart å ramp på taket..
Men karossen e upp svetsad..
Nu letar jag nytt garaget för att färdig ställa den inför besiktningen..
Måste bygga nytt avgassystem, Sen byta packningar i motor å låda, även leta fram en annan 531 topp..

De som är gjort nu på bilen är..
Dörrar
Framskärmar
Elhissar x4
Mattsvart
El
lite mer Led i bilen


Är det någon som vet ett Garage runt västerås som man kan meka å svetsa i?
skulle vart Guld om man fick tag på ett

Jag bjuder på en skitig bild big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49210/49210-260845a7e082f48214ad84dce1f96f4f.jpg

Allt för nu för nu kan man kasta in lite bilder smile

Senast redigerat av Hackev8 (8 november 2017)

Hackev8
27 februari 2018 · 2 121 Inlägg

volvoqq skrev:
Hur går det med denna då? wink

efter två års med bilen så har den fått byt ägare.. så denna tråd stängs ner smile

Hackev8
27 februari 2018 · 2 121 Inlägg

Hackev8 skrev:

volvoqq skrev:
Hur går det med denna då? wink

efter två års med bilen så har den fått byt ägare.. så denna tråd stängs ner smile nu ska jag börja med en 745a som jag ska försöka original ställa utvändigt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang