Volvo 850 t5-94 Problem!

danielsson169
30 mars 2017 · 8 Inlägg

Hej!

Volvo 850 t5 -94
34k mil

Började med att jag körde hem från jobbet men efter ca 1.5mil så hackade bilen till och dog. Fick inte igång den, nötte på startmotorn men inget hände, väntade lite och nötte igen och pumpade gasen och den hoppade igång gick 200m men dog igen. Fick igång den drog på som fan dog efter ca 3km, startade igen och gick hela vägen hem.

Fungerade 1vecka, skulle köra till jobbet körde 500m men gick inte att varva mer än 3000varv, vände hem och märkte att den fungerade ingen. Sen har den senaste veckan hackat och dött när man bromsat.

I veckan kom jag hem från jobbet och ställde bilen och gick in, kom ut 10min efter skulle iväg och bilen varvade inte mer än 3000varv. Trodde de skulle ordna till sig igen men ikke.

Googlat runt lite och plockade isär bränslerelät och tvångsmatade å gick den igång men inte utan tvångsmatning.

Bytt impulsgivaren vevaxel och bränslerelät.
Testat att dra ut kontakt till lmm och den dör direkt.
Beställt en lamdasond och ska byta den förhoppningsvis imorgon.


Löser man fetbladningen av att fixa MAP och lambdan?
Kan man felsöka MAP på något sätt?
Turbo regelationen vad beror det på?

Felkoder
1-2-1 MAP signal saknas eller felaktig
2-3-1 bränsleblanding för fet vid dellast
4-1-4 boost tryck reglering
4-3-5 Förvärmd syresensor svarar långsamt

Den startar och går knackigt på tomgång och bollmar ut svartrök och varvar inte över 3000varv nu men på tomgång varvar den mer..

Varit ute och mekat men blir inte klokare. Stod och gasade lite på gasrullen och kom som avgassmällar, sköt ut olja från avgasröret. Vad beror det på övertryck i systemet?

Senast redigerat av danielsson169 (30 mars 2017)

turbodeath
30 mars 2017 · 2 452 Inlägg

funkar bränslepumpen som den ska? kan säga den kan få konstiga fenomen om den inte funkar o dom brukar ju inte hålla i all evighet så 34 tusen mil på samma pump så är det jävligt bra...

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang