Baslåda volvo 744

Seasoned
21 april 2017 · 46 Inlägg

Tjena letar efter mått till denna baslådan har försökt skriva till han som har gjort den men inte fått något svar, det kommer att bli mitt första baslåde bygge så tacksam för mått och tips eftersom att jag aldrig har gjort det förut dock vill jag bara ha 2st 12or. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82467/795505_mro7ma.jpg

Volvo V70 (2006)
Volvo 744 (1990)
Low
21 april 2017 · 3 296 Inlägg

Om du har bilen så är det väl bara ta papper o penna och mäta :-)?

mrmercedes
21 april 2017 · 118 Inlägg

Är bara att ta en kartongbit och skära i den lite i taget tills den får den passform du vill ha och sedan mäta den.

Seasoned
21 april 2017 · 46 Inlägg

Low skrev:
Om du har bilen så är det väl bara ta papper o penna och mäta :-)?

mrmercedes skrev:
Är bara att ta en kartongbit och skära i den lite i taget tills den får den passform du vill ha och sedan mäta den.

Okej, men en baslåda måste la ha en viss storlek beroende på hur stora/många basar man har?

Volvo V70 (2006)
Volvo 744 (1990)
Bassiehof
21 april 2017 · 1 777 Inlägg

Seasoned skrev:

Low skrev:
Om du har bilen så är det väl bara ta papper o penna och mäta :-)?

mrmercedes skrev:
Är bara att ta en kartongbit och skära i den lite i taget tills den får den passform du vill ha och sedan mäta den.

Okej, men en baslåda måste la ha en viss storlek beroende på hur stora/många basar man har?

Ja, du behöver Thiele/Small parametrar för att lösa den uppgiften.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 april 2017 · 13 669 Inlägg

skulle aldrig montera en låda så där i en 740....  dessutom är 12" lite stort i en 740 visst det går att få in dessa framåt men det är trångt..  körde själv 2st Lanzar dc12:or i min 740 och det var ett jävla jobb att få plats med dessa under hyllan.   men mät bara hur mycket höjd du har och vinkeln på ryggstödet och sen är det bara att räkna ut hur stor lådan måste vara till just dom basarna du väljer.   

det är varken svårt eller krångligt smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang