"Den Vite" Volvo 945 Classic -98

Bilen är en Volvo 945 Classic -98 och ämnas hållas original utseendemässigt, men förbättringar i motor, chassi och bromsar.
  • 110 Följare
  • 517 062 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 november 2021
InTheWhite
21 april 2017 · 2 151 Inlägg

Djo skrev:
Aja baja en trasig lampa wink Men gött med godkänt besiktning iallafall smile

Haha! Ja jävla lampa! tongue Kollade över allt i går kväll så det funkade. Så jäkla typiskt att den skulle gå sönder lagom till besiktningen. Aja, inget att hänga läpp för och blev ju ingen ombesiktning så jag räknar det som blankt papper. wink

Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil" (2004)
Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen" (1996)
Djo
21 april 2017 · 10 157 Inlägg

Vet hur det är elfel och lampor som ger upp påvägg till besiktningen är som ett brev på posten typ wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
VoxTypeX Laddtryck :)
22 april 2017 · 431 Inlägg

Gött! Störigt att du fick 2X på en sablarns glödlampa! Men verkar som om oktanboostern gjorde en del ändå, mer än jag trodde iallafall. smile

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)
InTheWhite
22 april 2017 · 2 151 Inlägg

VoxTypeX skrev:
Gött! Störigt att du fick 2X på en sablarns glödlampa! Men verkar som om oktanboostern gjorde en del ändå, mer än jag trodde iallafall. smile

Var bara en etta, så det blev inte ombes. Ja och det störiga är att den funkade kvällen innan när jag hade riktig genomgång av bilen. tongue

Ja Tri Pak var en glad överraskning faktiskt! Den är ju även för tävlingsbruk om man blandar i lite större mängder i en tank (typ 1/2 flaska). Blandar man så så märks det till och med att bilen går lite bättre, dock ingen WOW upplevelse. smile

InTheWhite
22 april 2017 · 2 151 Inlägg

Djo skrev:
Vet hur det är elfel och lampor som ger upp påvägg till besiktningen är som ett brev på posten typ wink

Ja snacka om Murphy! tongue Haha!

Hade så med tutan på gamla vinterbilen två år i rad! tongue

Djo
22 april 2017 · 10 157 Inlägg

InTheWhite skrev:

Djo skrev:
Vet hur det är elfel och lampor som ger upp påvägg till besiktningen är som ett brev på posten typ wink

Ja snacka om Murphy! tongue Haha!

Hade så med tutan på gamla vinterbilen två år i rad! tongue

På 240in funkade allt sen påväg till bess så lyste lampan i dimljusknapen varje gång jag bromsade fick självklart ombess på det han var inte alls förstående att det hade hänt på vägen ditt. hade kollat över allting 5 minuter tidigare då.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
InTheWhite
22 april 2017 · 2 151 Inlägg

Djo skrev:

InTheWhite skrev:

Djo skrev:
Vet hur det är elfel och lampor som ger upp påvägg till besiktningen är som ett brev på posten typ wink

Ja snacka om Murphy! tongue Haha!

Hade så med tutan på gamla vinterbilen två år i rad! tongue

På 240in funkade allt sen påväg till bess så lyste lampan i dimljusknapen varje gång jag bromsade fick självklart ombess på det han var inte alls förstående att det hade hänt på vägen ditt. hade kollat över allting 5 minuter tidigare då.

Ja i bland ska det bara jävlas! wink

Equium
22 april 2017 · 354 Inlägg

Gött med besiktning! Fina bromsvärden också wink

Volvo_Lillen
22 april 2017 ·

Grattis skönt att du kan njuta ett år till smile

VoxTypeX Laddtryck :)
23 april 2017 · 431 Inlägg

InTheWhite skrev:

VoxTypeX skrev:
Gött! Störigt att du fick 2X på en sablarns glödlampa! Men verkar som om oktanboostern gjorde en del ändå, mer än jag trodde iallafall. smile

Var bara en etta, så det blev inte ombes. Ja och det störiga är att den funkade kvällen innan när jag hade riktig genomgång av bilen. tongue

Ja Tri Pak var en glad överraskning faktiskt! Den är ju även för tävlingsbruk om man blandar i lite större mängder i en tank (typ 1/2 flaska). Blandar man så så märks det till och med att bilen går lite bättre, dock ingen WOW upplevelse. smile

Haha, okej! Blir intressant att se hur många 2-poängare jag kommer samla på mig (har bess på fredag) tongue Lär bli lite allt möjligt kan jag tänka mig, så den lilla lampan är jag avundsjuk på xD

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)
dsrolf
23 april 2017 · 804 Inlägg

InTheWhite skrev:

Djo skrev:
Aja baja en trasig lampa wink Men gött med godkänt besiktning iallafall smile

Haha! Ja jävla lampa! tongue Kollade över allt i går kväll så det funkade. Så jäkla typiskt att den skulle gå sönder lagom till besiktningen. Aja, inget att hänga läpp för och blev ju ingen ombesiktning så jag räknar det som blankt papper. wink

Känner igen det, sist jag åkte till bilprovningen så tände sig lampan för motorfel på Turbon, men jag kunde släcka den innan jag åkte in!

InTheWhite
23 april 2017 · 2 151 Inlägg

dsrolf skrev:

InTheWhite skrev:

Djo skrev:
Aja baja en trasig lampa wink Men gött med godkänt besiktning iallafall smile

Haha! Ja jävla lampa! tongue Kollade över allt i går kväll så det funkade. Så jäkla typiskt att den skulle gå sönder lagom till besiktningen. Aja, inget att hänga läpp för och blev ju ingen ombesiktning så jag räknar det som blankt papper. wink

Känner igen det, sist jag åkte till bilprovningen så tände sig lampan för motorfel på Turbon, men jag kunde släcka den innan jag åkte in!

Haha! Ja det är lagen om alltings jävlighet! tongue

VoxTypeX Laddtryck :)
23 april 2017 · 431 Inlägg

InTheWhite skrev:
Jag håller tummarna för dig! smile

Tack! wink

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)
InTheWhite
26 april 2017 · 2 151 Inlägg

Har gjort lite justeringar på automatlådan med hjälp av kickdown wiren. Justerade den lite tightare så linjetrycket i lådan ökar så den lägger an lamellerna lite hårdare,
samt den är snabbare med kickdown i stället för att sega i en högre växel när man trampar på. På detta viset klarar lådan av lite mera effekt/vrid.




https://s10.postimg.org/p1ll4nmm1/Justering_kickdown_wire_0_5mm_Den_Vite_2017-04-2.jpg[url=https://postimage.io/]

Equium
28 april 2017 · 354 Inlägg

Så jäkla snygg! Glöm inte putsa upp takrailsen också smile

Djo
28 april 2017 · 10 157 Inlägg

Fin puts på grejerna smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang