Volvo 850 -97 startar men dör.

barmarkarn
23 april 2017 · 9 Inlägg

Hej!
jag har en 850 som gett mig huvudbry det började med att bränslepumpen gick sönder jag bytte den och kör bilen 10 mil. kommer hem och byter om och ska åka några ärenden, bilen dör 5km bort.jag bogserar hem den och den startar och går 30 sekunder och dör. jag bytte bränslefiltret och startade bilen den fick gå på tomgång tills den blev varm då dog den. sedan dess så startar den och dör. jag har provat lossa .kontakter för att se om någon gör skillnad eller ej. LMM då blir den sämre. Spjällaxelgivaren  ingen större skillnad, jag har bytt bränsle-reläet men näe. lånade en odb2 plugg som jag provade läsa av med telefonen jag hade kopplat loss batteriet under nätterna för att ta in det och ladda. så jag fick nu inga felkoder . men lyckades få fram något om temperatur sensor felaktigt värde och open loop.. har bytt den också men den fortsätter att

starta går ca 20 sekunder  går att varva lite tills den dör.
efteråt går den bara 3 sekunder och går inte att gasa utan att den dör.

kan det vara spjällaxelgivaren?
besiktningen tyckte att lambdavärdet låg högt men bilen har luftpump så den gick igenom ändå.

tacksam för nya vinklar på problemet. vad ska jag kolla härnäst och hur.

Senast redigerat av barmarkarn (23 april 2017)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 april 2017 · 4 917 Inlägg

Känns som bränslebrist   och jag hade provat att tvångsköra bränsepumpen så den går hela tiden för att utesluta detta.

Senast redigerat av bowlinggreppet (23 april 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
barmarkarn
23 april 2017 · 9 Inlägg

gjort det satte brygga istället för reläet, fullt ös fram till railen. bra tryck. kollade tändstiften feta svarta, rengjorde alla noch kollade gnistan. gnistan gul mot vit i färgen. men ingen skillnad stannar fortfarande efter ett par sekunder.

Senast redigerat av barmarkarn (23 april 2017)

Blefs83
23 april 2017 · 10 Inlägg

Är de inte så att spridarna är täppta?

barmarkarn
23 april 2017 · 9 Inlägg

borde då inte bilen gå orent då den går! för när den går, så går den rent och fint. jämn och fin tomgång fram till den inte vill längre

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang