Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Muttley
14 april 2017 ·

it_mutt skrev:
Gott, då har vi fått in lite VAGpisseri även i denna tråden.

Jag ger min personliga erfarenhet. 35000mil i en passat tsi ecofuel 2012.   Ställ alla frågor du vill ha. Kan svara för 10 bilar.  wink


xxsammy jag kör diesel smile

beppizh
14 april 2017 · 328 Inlägg

Förstår inte riktigt vart Hybridsmurfen vill komma med detta. Det är en 2010 års modell, i ofantligt bra skick, välservad samt väldigt omhändertagen. Köpt på firma med garanti för 100k, tycker absolut inte det är några fantasi priser. Fassan har haft sin sen 2008 fram tills idag, inte haft några bekymmer med hans iaf, sen om det är samma DSG låda i den som min vill jag låta vara osagt.

it_mutt Avstängd
14 april 2017 · 10 388 Inlägg

Muttley skrev:

it_mutt skrev:
Gott, då har vi fått in lite VAGpisseri även i denna tråden.

Jag ger min personliga erfarenhet. 35000mil i en passat tsi ecofuel 2012.   Ställ alla frågor du vill ha. Kan svara för 10 bilar.  wink


xxsammy jag kör diesel smile

Gott att du tog åt dig...

Sen vet jag väl inte riktigt var beppizh efterfrågade information om bilen han/hon redan köpt. Men det var givetvis ett tillfälle för lite VAGPisseri...i ännu en tråd...av totalt ingen anledning.

Eller oj, där var anledningen såg jag nu...någon nämnde en bil som ingår i VAG-familjen.... Oh well.



xXSammy skrev:

it_mutt skrev:
Gott, då har vi fått in lite VAGpisseri även i denna tråden.

jag får vibbar av att är man hybridägare är man störst och bäst på allt
äger man VAG ligger man lägst till.. tongue

Lägst? Pft...som vagägare är vi inte ens i samma världsdel....som någon annan alls. Oavsett om det handlar om en Audi från 80-talet, en passat från 90/00-talet eller någon av familjebilarna från 10-talet. Alla är bara genuint värdelösa. VAG har aldrig någonsin rullat ut någon bra bil, och kommer aldrig heller göra. Det förstår väl alla.... Ja, förutom vi som kör bilarna då, vi är väl lite smått efterblivna helt enkelt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Muttley
14 april 2017 ·

it_mutt skrev:

Muttley skrev:

it_mutt skrev:
Gott, då har vi fått in lite VAGpisseri även i denna tråden.

Jag ger min personliga erfarenhet. 35000mil i en passat tsi ecofuel 2012.   Ställ alla frågor du vill ha. Kan svara för 10 bilar.  wink


xxsammy jag kör diesel smile

Gott att du tog åt dig...

Sen vet jag väl inte riktigt var beppizh efterfrågade information om bilen han/hon redan köpt. Men det var givetvis ett tillfälle för lite VAGPisseri...i ännu en tråd...av totalt ingen anledning.

Eller oj, där var anledningen såg jag nu...någon nämnde en bil som ingår i VAG-familjen.... Oh well.

Nåja, den gliringen får hybriden ta smile
Min erfarenhet av 2012 års modell var skrot åtminstone. Medans min privata 2001 var okej.

Men beppizh satte ett vettigt pris för en 9-3, ca 20-25

Kevinohh F.IND
14 april 2017 · 148 Inlägg

beppizh skrev:

KevinOT skrev:
Saab 9-3 1,8t (2004)
Väldigt bra skick, nylackerade sidokjolar, ljus skinklädsel.
19xxx mil

Enda negativa..
- Sten skott i fronten (Små)
- Centrallåset går endast låsa upp med (Låsa manuellt)

Den är på min sida om ni kollar under mina bilar smile
Vad kan den vara värd? 30?

Jag fick 20k för min i inbyte när jag köpte min Passat. En -04 Aero med 26k mil på mätaren, du kan gå in och kolla min profil. Vid köpet av nya bilen/Inbytet av Saaben så var det helt vanliga 17" basic fälgar samt original baklamporna. Toppen på isberget va också att fjäderbenslagringen HF va kass, spolarvätske behållaren sprucken, spricka i stötfångaren, otillåtet modifikation av strålkastarna, Navin va sönder, handsfacket under armstödet va sönderskuret av förra ägaren, samt lite fler småbekymmer med den.
Då va jag även ärlig vid affären och berättade om alla problem.

Så även trots din inte är en Aero så har du relativt låga mil fortfarande med tanke på åldern, sen på bilderna ser den fräsch ut! Jag hade kunnat tänka mig att betala 25k för den med fälgarna. Tyvärr så får man inte mycket för Saabarna med tanke på deras rykte, folk vet inte vad dem går miste om roll

Hmm okej. Ja det finns säkert många som tycker det inte är värt pengarna osv osv.. och alla andra anledning med om saabs rykte som sagt... Men med rätt köpare visst, sen vet jag själv om att deras turbo inte är den vassaste när det gäller hållbarhet.. hehe..

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
rcy
18 april 2017 · 1 705 Inlägg

KevinOT skrev:
Hmm okej. Ja det finns säkert många som tycker det inte är värt pengarna osv osv.. och alla andra anledning med om saabs rykte som sagt... Men med rätt köpare visst, sen vet jag själv om att deras turbo inte är den vassaste när det gäller hållbarhet.. hehe..

Den enda turbo som haft problem var väl GT1752 som satt i tidiga modeller av 9-5'an och då endast i dom bilar som var specade med lättrycksturbo. Övriga har haft antingen T25, GT2052 eller helt andra agg från Mitsu's TD-serie, vilka har visat sig vara extremt driftsäkra.
Det är lite svårt att prata om "deras turbo" när man pratar om en tillverkare som i princip var först med överladdning i personbilar och därmed har en skaplig lista med olika turboaggregat i sin reservdelslista. wink

Men där ser man hur mycket ett rykte kan göra, trots att det har väldigt lite med verkligheten att göra. smile

SportPilot Ubåtsingenjör
18 april 2017 · 7 218 Inlägg

rcy skrev:

KevinOT skrev:
Hmm okej. Ja det finns säkert många som tycker det inte är värt pengarna osv osv.. och alla andra anledning med om saabs rykte som sagt... Men med rätt köpare visst, sen vet jag själv om att deras turbo inte är den vassaste när det gäller hållbarhet.. hehe..

Den enda turbo som haft problem var väl GT1752 som satt i tidiga modeller av 9-5'an och då endast i dom bilar som var specade med lättrycksturbo. Övriga har haft antingen T25, GT2052 eller helt andra agg från Mitsu's TD-serie, vilka har visat sig vara extremt driftsäkra.
Det är lite svårt att prata om "deras turbo" när man pratar om en tillverkare som i princip var först med överladdning i personbilar och därmed har en skaplig lista med olika turboaggregat i sin reservdelslista. wink

Men där ser man hur mycket ett rykte kan göra, trots att det har väldigt lite med verkligheten att göra. smile

Först med överladdning var väl att ta i en gnutta då jänkarna byggde turbo bilar redan på 60talet
BMW var först i Europa när de lanserade sin 2002 Turbo 1973, året efter lanserade Porsche sin 911 Turbo. SAAB lanserade sin första turbo modell 1978, vilken va 99 Turbo.  SAAB var dock först med wastegaten.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
rcy
18 april 2017 · 1 705 Inlägg

CHEEVA skrev:

rcy skrev:

KevinOT skrev:
Hmm okej. Ja det finns säkert många som tycker det inte är värt pengarna osv osv.. och alla andra anledning med om saabs rykte som sagt... Men med rätt köpare visst, sen vet jag själv om att deras turbo inte är den vassaste när det gäller hållbarhet.. hehe..

Den enda turbo som haft problem var väl GT1752 som satt i tidiga modeller av 9-5'an och då endast i dom bilar som var specade med lättrycksturbo. Övriga har haft antingen T25, GT2052 eller helt andra agg från Mitsu's TD-serie, vilka har visat sig vara extremt driftsäkra.
Det är lite svårt att prata om "deras turbo" när man pratar om en tillverkare som i princip var först med överladdning i personbilar och därmed har en skaplig lista med olika turboaggregat i sin reservdelslista. wink

Men där ser man hur mycket ett rykte kan göra, trots att det har väldigt lite med verkligheten att göra. smile

Först med överladdning var väl att ta i en gnutta då jänkarna byggde turbo bilar redan på 60talet
BMW var först i Europa när de lanserade sin 2002 Turbo 1973, året efter lanserade Porsche sin 911 Turbo. SAAB lanserade sin första turbo modell 1978, vilken va 99 Turbo.  SAAB var dock först med wastegaten.

Ja, det var precis därför jag skrev "i princip först" eftersom det är allmänt erkänt att dom var först med att ha det i "vanliga" personbilar och med någorlunda fungerande laddtrycksstyrning.
Men skitsamma, alla som är någorlunda intresserade av bilar vet vad jag menar och det är väl dom flesta här.

it_mutt Avstängd
18 april 2017 · 10 388 Inlägg

rcy skrev:

CHEEVA skrev:

rcy skrev:
Den enda turbo som haft problem var väl GT1752 som satt i tidiga modeller av 9-5'an och då endast i dom bilar som var specade med lättrycksturbo. Övriga har haft antingen T25, GT2052 eller helt andra agg från Mitsu's TD-serie, vilka har visat sig vara extremt driftsäkra.
Det är lite svårt att prata om "deras turbo" när man pratar om en tillverkare som i princip var först med överladdning i personbilar och därmed har en skaplig lista med olika turboaggregat i sin reservdelslista. wink

Men där ser man hur mycket ett rykte kan göra, trots att det har väldigt lite med verkligheten att göra. smile

Först med överladdning var väl att ta i en gnutta då jänkarna byggde turbo bilar redan på 60talet
BMW var först i Europa när de lanserade sin 2002 Turbo 1973, året efter lanserade Porsche sin 911 Turbo. SAAB lanserade sin första turbo modell 1978, vilken va 99 Turbo.  SAAB var dock först med wastegaten.

Ja, det var precis därför jag skrev "i princip först" eftersom det är allmänt erkänt att dom var först med att ha det i "vanliga" personbilar och med någorlunda fungerande laddtrycksstyrning.
Men skitsamma, alla som är någorlunda intresserade av bilar vet vad jag menar och det är väl dom flesta här.

Fast, är det inte bara att svälja att du uttryckte dig fel? Din kunskap när det gäller SAAB är det säkerligen inte många som säger något om, men, du uttryckte dig fel. Äg det istället för att köra med "det vet ju alla", för så är det inte (att alla vet det).

Skillnaden mellan;

rcy skrev:
[...]Det är lite svårt att prata om "deras turbo" när man pratar om en tillverkare som i princip var först med överladdning i personbilar[...]

och

rcy skrev:
Ja, det var precis därför jag skrev "i princip först" eftersom det är allmänt erkänt att dom var först med att ha det i "vanliga" personbilar och med någorlunda fungerande laddtrycksstyrning..

Är liten, men avgörande. Det första påståendet är, som påpekat, fel. Just då de inte var "i princip var först med överladdning i personbilar". Det andra påståendet är då mer helt rätt och riktigt.

Sen vill jag bestämt ha för mig att jag läst någonstans "någon gång" att 930:orna från mitten på 70-talet hade wastegate (utan att i nuläget dubbelkollat). Wastegaten i sig är ju hur eller hur inget SAAB hittat på, de har om möjligt  utvecklat konceptet och de plockade om möjligen in den i serieproducerade personbilar för "gemene man" dock. Vidare är det väl bara att anse att SAAB utan tvekan gjorde turbo i personbilar "accepterat och omtyckt", men, det ger i sin tur inte förstaplatsen" när det gäller turbos i personbilar...inte ens "i princip".

Sen innebär ju givetvis inte bilintresse per automatik att man är det minsta intresserad av vem som var först med att göra ex.vis turbo stort, populärt osv.

Senast redigerat av it_mutt (18 april 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
rcy
18 april 2017 · 1 705 Inlägg

it_mutt skrev:

rcy skrev:

CHEEVA skrev:

Först med överladdning var väl att ta i en gnutta då jänkarna byggde turbo bilar redan på 60talet
BMW var först i Europa när de lanserade sin 2002 Turbo 1973, året efter lanserade Porsche sin 911 Turbo. SAAB lanserade sin första turbo modell 1978, vilken va 99 Turbo.  SAAB var dock först med wastegaten.

Ja, det var precis därför jag skrev "i princip först" eftersom det är allmänt erkänt att dom var först med att ha det i "vanliga" personbilar och med någorlunda fungerande laddtrycksstyrning.
Men skitsamma, alla som är någorlunda intresserade av bilar vet vad jag menar och det är väl dom flesta här.

Fast, är det inte bara att svälja att du uttryckte dig fel? Din kunskap när det gäller SAAB är det säkerligen inte många som säger något om, men, du uttryckte dig fel. Äg det istället för att köra med "det vet ju alla", för så är det inte (att alla vet det).

Skillnaden mellan;

rcy skrev:
[...]Det är lite svårt att prata om "deras turbo" när man pratar om en tillverkare som i princip var först med överladdning i personbilar[...]

och

rcy skrev:
Ja, det var precis därför jag skrev "i princip först" eftersom det är allmänt erkänt att dom var först med att ha det i "vanliga" personbilar och med någorlunda fungerande laddtrycksstyrning..

Är liten, men avgörande. Det första påståendet är, som påpekat, fel. Just då de inte var "i princip var först med överladdning i personbilar". Det andra påståendet är då mer helt rätt och riktigt.

Sen vill jag bestämt ha för mig att jag läst någonstans "någon gång" att 930:orna från mitten på 70-talet hade wastegate (utan att i nuläget dubbelkollat). Wastegaten i sig är ju hur eller hur inget SAAB hittat på, de har om möjligt  utvecklat konceptet och de plockade om möjligen in den i serieproducerade personbilar för "gemene man" dock. Vidare är det väl bara att anse att SAAB utan tvekan gjorde turbo i personbilar "accepterat och omtyckt", men, det ger i sin tur inte förstaplatsen" när det gäller turbos i personbilar...inte ens "i princip".

Sen innebär ju givetvis inte bilintresse per automatik att man är det minsta intresserad av vem som var först med att göra ex.vis turbo stort, populärt osv.

Visst, rent ordagrant så uttryckte jag mig fel, det äger jag utan problem. Saab var absolut inte först med turbon eller laddtrycksstyrning, och att våga påstå något sådant var fruktansvärt fel av mig.

Jag glömde att man inte kan föra normala konversationer här på garaget utan alltid måste gå in på precis varenda detalj, ber om ursäkt för det.

MaWa1989
24 april 2017 · 43 Inlägg

Tja. Har en relativt ovanlig bil som jag behöver hjälp med riktpris på. Det är en röd Mitsubishi Eclipse 2g GSX (Äkta GSX) -95. Rullat 11000 mil för tillfället. Sitter en väldans massa grejer på den, Injen cai, bnp grenrör megan racing helsystem + dp, big 16 evo turbo, blitz dump, motorkuddar i aluminium, megan racing coils. Har bara sett en enda på blocket på 6 år, var iofs i toppskick och den gick för 200k till en kille i Norge.

Någon gissning?

Mitsubishi Eclipse "Spyder GS-T" (1996)
jocke_gronberg
24 april 2017 · 4 586 Inlägg

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 april 2017 · 17 380 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

Skulle säga mindre. Massa dioder, öppet filter och mätare. Det sänker rejält.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kevinohh F.IND
24 april 2017 · 148 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

10.000:- kanske, ett par fina fälgar och lite kärlek på exteriören så skulle den nog stiga lite i värde..
Men alla mätare osv som sagt ovan sänker ju värdet, iallafall värdet som skulle varit om den var helt original.

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
NRGv6
24 april 2017 · 92 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

Hybridsmurfen skrev:

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

Skulle säga mindre. Massa dioder, öppet filter och mätare. Det sänker rejält.

KevinOT skrev:

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

10.000:- kanske, ett par fina fälgar och lite kärlek på exteriören så skulle den nog stiga lite i värde..
Men alla mätare osv som sagt ovan sänker ju värdet, iallafall värdet som skulle varit om den var helt original.

Om den skulle varit orginal då smile Är ju inte den lättaste modellen i svart att få tag i smile

Gud som haver folket kär, Se så rika snobbar är..
Vart man än i världen vänder, är dom där med sina pengar..
BMW hit & BMW dit, det är bara en massa skit..
Skaffa VOLVO läs & lär, köp en VOLVO och håll den kär.
Volvo 944 SE "Strög driften" (1995)
Volvo XC70 D5 AWD "Oxn" (2007)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 april 2017 · 17 380 Inlägg

NRGv6 skrev:

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

Hybridsmurfen skrev:

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

Skulle säga mindre. Massa dioder, öppet filter och mätare. Det sänker rejält.

KevinOT skrev:

jocke_gronberg skrev:

8-12.000:-

10.000:- kanske, ett par fina fälgar och lite kärlek på exteriören så skulle den nog stiga lite i värde..
Men alla mätare osv som sagt ovan sänker ju värdet, iallafall värdet som skulle varit om den var helt original.

Om den skulle varit orginal då smile Är ju inte den lättaste modellen i svart att få tag i smile

Jag skulle slängt ut den för 9500:- "As is". Du får räkna med prut givetvis men kan ju komma någon ungdom som tycker alla mätare är trevligt. Originalfälgar eller ett par hyfsade Alu hade gjort gott som nämnts. Sen har du problemet att du ägt bilen i en månad bara, lite drygt. Du vet ju vad du gav för bilen. Var det runt 7-9k så försök få igen pengarna och var nöjd.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
NRGv6
24 april 2017 · 92 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

NRGv6 skrev:

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

Hybridsmurfen skrev:

jocke_gronberg skrev:

NRGv6 skrev:
Skulle vilja vetavärde på min smile Svart Volvo 945 -98 Classic LTT. Välldigt lite ytrost (ska åtgärdas) och välldigt lite lacksläpp (ska också åtgärdas). Skattad och bessad utan problem. Inga fel. Gått 32k. https://www.garaget.org/?car=403467

8-12.000:-

Skulle säga mindre. Massa dioder, öppet filter och mätare. Det sänker rejält.

KevinOT skrev:

10.000:- kanske, ett par fina fälgar och lite kärlek på exteriören så skulle den nog stiga lite i värde..
Men alla mätare osv som sagt ovan sänker ju värdet, iallafall värdet som skulle varit om den var helt original.

Om den skulle varit orginal då smile Är ju inte den lättaste modellen i svart att få tag i smile

Jag skulle slängt ut den för 9500:- "As is". Du får räkna med prut givetvis men kan ju komma någon ungdom som tycker alla mätare är trevligt. Originalfälgar eller ett par hyfsade Alu hade gjort gott som nämnts. Sen har du problemet att du ägt bilen i en månad bara, lite drygt. Du vet ju vad du gav för bilen. Var det runt 7-9k så försök få igen pengarna och var nöjd.

Ska inte sälja den, bara undra va den va värd smile

Gud som haver folket kär, Se så rika snobbar är..
Vart man än i världen vänder, är dom där med sina pengar..
BMW hit & BMW dit, det är bara en massa skit..
Skaffa VOLVO läs & lär, köp en VOLVO och håll den kär.
Volvo XC70 D5 AWD "Oxn" (2007)
Volvo 944 SE "Strög driften" (1995)
940_Turbo_98
24 april 2017 · 8 Inlägg

Funderar lite kring värdet på min 740, den är helt original och orörd, 99% rostfri, 20400 mil, börjar ju bli ovanliga i såpass fint skick som den faktiskt är, värdet beror nog mycket på rätt köpare, vad tror ni?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 april 2017 · 17 380 Inlägg

940_Turbo_98 skrev:
Funderar lite kring värdet på min 740, den är helt original och orörd, 99% rostfri, 20400 mil, börjar ju bli ovanliga i såpass fint skick som den faktiskt är, värdet beror nog mycket på rätt köpare, vad tror ni?

Den där rackaren kan vara värd en slant. Väl värd att spara. Sen är det dumt att skriva 99% rostfri. Det betyder att det finns cirka 15 kilo rost på bilen :-)

Ser fin ut! Bra köp!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
940_Turbo_98
24 april 2017 · 8 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

940_Turbo_98 skrev:
Funderar lite kring värdet på min 740, den är helt original och orörd, 99% rostfri, 20400 mil, börjar ju bli ovanliga i såpass fint skick som den faktiskt är, värdet beror nog mycket på rätt köpare, vad tror ni?

Den där rackaren kan vara värd en slant. Väl värd att spara. Sen är det dumt att skriva 99% rostfri. Det betyder att det finns cirka 15 kilo rost på bilen :-)

Ser fin ut! Bra köp!

Håller med dig om att det är ett dumt uttryck, säger ingenting om vart rosten finns, det jag hittat är en tendens till rostangrepp i bakre skärmkanten, vilket givetvis ska lagas så fort det blir lite varmare ute. Dörrarna osv är fria från angrepp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang