Varför i HELVETE stänger bilfirmor kl 18:00?

willegard
23 maj 2017 · 208 Inlägg

Jag (precis som du!) har ett heltidsjobb.

Jag råkar sluta kl 18:00.
Kommer hem 18:15.
Surfar, hittar en bil jag är sugen på 18:25.
Ringer bilfirman 18:26
Bilfirman stänger 18:00.

Måste man ha tillgång/köpa en bil på dagtid?
Vad i helvete.
Jag kan köpa en middag till kl 23. Varför kan jag inte köpa en bil till kl 20?

Öppettider 10-18.
Skjut mig.
Ha öppet dagtid som alla andra (som försöker kränga saker) för i helvete.
Ni har ändå sovmorgon.

Har jag fel? /Diskutera.

Senast redigerat av willegard (23 maj 2017)

Housework can't kill you, but why take a chance?
Volkswagen Golf 1.6TDI "Tysken" (2014)
TVR Griffith "5.0 500 V8" (1999)
panda666
23 maj 2017 · 4 250 Inlägg

många som jobbar 7-16  8-17 osv personligen gillar jag 6-15 skön tid man kan komma hem  o chilla resten av dan. Bilhandlare har ju öppet på helger också. Du kan ju börja tidigare nån dag och sen gå och kolla på bilfan;smile inte mer än så

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 maj 2017 · 14 042 Inlägg

willegard skrev:
Jag (precis som du!) har ett heltidsjobb.

Jag råkar sluta kl 18:00.
Kommer hem 18:15.
Surfar, hittar en bil jag är sugen på 18:25.
Ringer bilfirman 18:26
Bilfirman stänger 18:00.

Måste man ha tillgång/köpa en bil på dagtid?
Vad i helvete.
Jag kan köpa en middag till kl 23. Varför kan jag inte köpa en bil till kl 20?

Öppettider 10-18.
Skjut mig.
Ha öppet dagtid som alla andra för i helvete.
Ni har ändå sovmorgon.

Har jag fel? /Diskutera.

Vad är 10-18 om inte dagtid! Eller hur menar du?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Muttley
23 maj 2017 ·

För vanlig arbetstid är 8 timmar om dagen, och de offrar  2 timmar senare än vanligt arbetsdag för att kunna hinna med de som slutar normala 1600.
Sen är de ju de normala butikstiderna de har öppet.   

Ditt alternativ är om de har lördagsöppet eller att du ringer när de är öppet och avtalar tid som brukar funka i vissa fall.

Personligen hade jag aldrig någonsin jobbat kväll alltid smile

willegard
23 maj 2017 · 208 Inlägg

panda666 skrev:
många som jobbar 7-16  8-17 osv personligen gillar jag 6-15 skön tid man kan komma hem  o chilla resten av dan. Bilhandlare har ju öppet på helger också. Du kan ju börja tidigare nån dag och sen gå och kolla på bilfan;smile inte mer än så

Det där är en kommentar/tanke som går att knyta till många yrken, men inte bilhandlare.
Vem köper en bil?
Folk som jobbar.
När jobbar "folk"?
7-16/8-17/9-18

FÖRUTOM bilhandlare. 10-18.

Har jag fel?

Nej, vi som jobbar skift kan inte gå in en timme senare och gå en timme efter.
Grattis om du kan.
Jag har ett vad till dig; Köp en bil efter kl 18 (från en handlare) om du kan.
En bira på mig om du kan.

Housework can't kill you, but why take a chance?
Volkswagen Golf 1.6TDI "Tysken" (2014)
TVR Griffith "5.0 500 V8" (1999)
Jokabsson
23 maj 2017 · 1 175 Inlägg

Jag tycker det är värre att det inte finns en enda bilförsäljare (åtminstone inte där jag bor) som har öppet på söndagar. Inte ens typ 11-14.
I-landsproblem.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Djo
23 maj 2017 · 10 157 Inlägg

Du får väl ta ledigt då eller åka ditt på en helg ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
panda666
23 maj 2017 · 4 250 Inlägg

willegard skrev:

panda666 skrev:
många som jobbar 7-16  8-17 osv personligen gillar jag 6-15 skön tid man kan komma hem  o chilla resten av dan. Bilhandlare har ju öppet på helger också. Du kan ju börja tidigare nån dag och sen gå och kolla på bilfan;smile inte mer än så

Det där är en kommentar/tanke som går att knyta till många yrken, men inte bilhandlare.
Vem köper en bil?
Folk som jobbar.
När jobbar "folk"?
7-16/8-17/9-18

FÖRUTOM bilhandlare. 10-18.

Har jag fel?

Nej, vi som jobbar skift kan inte gå in en timme senare och gå en timme efter.
Grattis om du kan.
Jag har ett vad till dig; Köp en bil efter kl 18 (från en handlare) om du kan.
En bira på mig om du kan.

dom flesta handlarna har ju öppet lördagar minst, kanske tom söndag om man ringer och kommer överens, finns ju flera som skriver på hemsidan att man kan träffas på en söndag enl önskemål, man får ringa och komma överens om en tid ifall man är intresserad av en bil.  Har personligen inte heller ork/tid efter jobbet då man måste hämta barn och laga mat o sånt. Men det finns alltid tid på helgerna samt kanske finns lite tid vid lunchen som man kan dra en snabbis och titta snabbt ifall nått är intressant som ligger nära jobbet.

Mack Forum- och sitemoderator
23 maj 2017 · 26 136 Inlägg

willegard skrev:

panda666 skrev:
många som jobbar 7-16  8-17 osv personligen gillar jag 6-15 skön tid man kan komma hem  o chilla resten av dan. Bilhandlare har ju öppet på helger också. Du kan ju börja tidigare nån dag och sen gå och kolla på bilfan;smile inte mer än så

Det där är en kommentar/tanke som går att knyta till många yrken, men inte bilhandlare.
Vem köper en bil?
Folk som jobbar.
När jobbar "folk"?
7-16/8-17/9-18

FÖRUTOM bilhandlare. 10-18.

Har jag fel?

Nej, vi som jobbar skift kan inte gå in en timme senare och gå en timme efter.
Grattis om du kan.
Jag har ett vad till dig; Köp en bil efter kl 18 (från en handlare) om du kan.
En bira på mig om du kan.

Lätt.
Jag jobbar natt. Sover under förmiddagen/en bit av eftermiddagen.
Kan gå till en bilhandlare efter runt 14:00 och strosa runt om jag vill..

Edit..måhända lite av ett extremfall då iofs.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
viccoA
23 maj 2017 · 3 109 Inlägg

Min GLC beställde jag 2030 en onsdagskväll (satt hos säljaren och skrev på beställningen), tjejens CLA fick vi levererad 26 december (röd dag) hos samma handlare. Båda var nybilar, hos en fristående, väldigt bra och trevlig, Mercedeshandlare i södra Småland.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 maj 2017 · 13 736 Inlägg

viccoA skrev:
Min GLC beställde jag 2030 en onsdagskväll (satt hos säljaren och skrev på beställningen), tjejens CLA fick vi levererad 26 december (röd dag) hos samma handlare. Båda var nybilar, hos en fristående, väldigt bra och trevlig, Mercedeshandlare i södra Småland.

en som är intreserad av att sälja bilar antar jag...  smile

tillskillnad mot många andra firmor...   


är ju rätt värdelöst att ha öppet tider när alla jobbar när man ska sälja bilar..
för det är ju inte jätteofta folk som är arbetslösa går och köper bilar..

var samma sak när vi skulle kolla på huset vi bor i visning klockan 12 en vardag liksom..  nu jobbar jag så jag kunde  gå ifrån en stund och tanten hade flex att ta ut. smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Rickard-v
23 maj 2017 · 2 665 Inlägg

Jag är hemma från jobbet vid 16 så ser inte problemet. smile

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Muttley
23 maj 2017 ·

Growe skrev:

viccoA skrev:
Min GLC beställde jag 2030 en onsdagskväll (satt hos säljaren och skrev på beställningen), tjejens CLA fick vi levererad 26 december (röd dag) hos samma handlare. Båda var nybilar, hos en fristående, väldigt bra och trevlig, Mercedeshandlare i södra Småland.

en som är intreserad av att sälja bilar antar jag...  smile

tillskillnad mot många andra firmor...   


är ju rätt värdelöst att ha öppet tider när alla jobbar när man ska sälja bilar..
för det är ju inte jätteofta folk som är arbetslösa går och köper bilar..

var samma sak när vi skulle kolla på huset vi bor i visning klockan 12 en vardag liksom..  nu jobbar jag så jag kunde  gå ifrån en stund och tanten hade flex att ta ut. smile

Fast de säljer ju likväl hur mycket bilar som helst smile Annars hade de aldrig gått runt ju.

Vad är de för mäklare som inte har kvällsvisningar ?  Alla hus jag tittat på har haft tider spritt över dagen.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 maj 2017 · 13 736 Inlägg

Rickard-v skrev:
Jag är hemma från jobbet vid 16 så ser inte problemet. smile

alla har inte sån tur.. jag jobbar mellan 07.00-22.00  kan sluta 15.30 eller 22.00  inget flex..  eller jag kan ju stanna bussen och kliva ur men det hjälper inte så mycket ;-)

fast jag skulle å andra sidan aldrig åka till en bilfirma och köpa bil.   jag hittar aldrig bilar utan bilarna hittar mig..  alla bilar jag ägt är en ren slump att jag äger smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 maj 2017 · 17 470 Inlägg

Jobbat som handlare på en större firma. Det sög Ba**e att stänga butiken kl 18.15 och vara hemma strax efter 1900. Bra jobb med en fabriksny bil cirka var 4:e månad men arbetstiderna... Byte till ett 7-16 jobb. Utan provisionsbaserad lön och fortfarande fri bil...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
24 maj 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:
Jobbat som handlare på en större firma. Det sög Ba**e att stänga butiken kl 18.15 och vara hemma strax efter 1900. Bra jobb med en fabriksny bil cirka var 4:e månad men arbetstiderna... Byte till ett 7-16 jobb. Utan provisionsbaserad lön och fortfarande fri bil...

Hade inte arbetstiderna varit som de var så hade jag kunnat tänka mig vara säljare smile
Har själv jobbat 07-19 innan, med provision och garantilön (tro aldrig de blev provision)

7-16 är bäst smile eller 05-16

Evildan
24 maj 2017 ·

Muttley skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Jobbat som handlare på en större firma. Det sög Ba**e att stänga butiken kl 18.15 och vara hemma strax efter 1900. Bra jobb med en fabriksny bil cirka var 4:e månad men arbetstiderna... Byte till ett 7-16 jobb. Utan provisionsbaserad lön och fortfarande fri bil...

Hade inte arbetstiderna varit som de var så hade jag kunnat tänka mig vara säljare smile
Har själv jobbat 07-19 innan, med provision och garantilön (tro aldrig de blev provision)

7-16 är bäst smile eller 05-16

Förutom flexibiliteten i arbetstiderna så är det allt knepigt folk som man som anställd inte kan be dra åt hlvte på samna vis som när man är egen bilnasare.
Jag jobbar i min anställning vardagar från ca 08:00 till 14:15/16:30 beroende på hur jag lägger upp dagen.
Vidare har jag möjlighet att avvika dagtid för att exempelvis besöka bilhallen och hämta ett objekt eller hämta/lämna för service. Jag är faktiskt hyfsat nöjd med arbetssituationen.

torsen
25 maj 2017 · 7 234 Inlägg

Efter att ha läst hela tråden förstår jag inte varför inte någon rekommenderat trådskaparen att mejla bilfirman och föreslå en träff efter 18:00 någon dag som passar båda.
Eller har jag missat något?

Muttley
25 maj 2017 ·

torsen skrev:
Efter att ha läst hela tråden förstår jag inte varför inte någon rekommenderat trådskaparen att mejla bilfirman och föreslå en träff efter 18:00 någon dag som passar båda.
Eller har jag missat något?

Nej du har inte läst hela tråden, börja om.

torsen
25 maj 2017 · 7 234 Inlägg

Muttley skrev:

torsen skrev:
Efter att ha läst hela tråden förstår jag inte varför inte någon rekommenderat trådskaparen att mejla bilfirman och föreslå en träff efter 18:00 någon dag som passar båda.
Eller har jag missat något?

Nej du har inte läst hela tråden, börja om.

Ok, du har rätt. Jag hade missat din rekommendation i början på tråden.
Jag gör en pudel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang