Halvljuset kommer inte igång.

Marce
27 maj 2017 · 31 Inlägg

Hallåj. Har en 945 från -98 där halvljuset inte kommer igång. Det funkade när jag köpte bilen, men två timmar senare när jag var hemma med den och hade gett den en tvätt märkte jag att det inte kom igång.
Det funkar när jag drar igång helljuset, så det är ju inte något med lampan iaf. Dimljus och alla andra ljus funkar som dom ska.
Jag har kollat lite på säkringarna och dom såg bra och hela ut. Bytte också ut några, men det gjorde ingen skillnad.
Kabelbrott? Något relä eller sånt? Bilen har en eftermonterad stereo, så kanske ligger något bakom den och spökar?
Uppskattar alla som kommer med förslag/lösningar. Tack.
Mvh, Alex.

Volvo 740 GL "OZY" (1990)
Volvo 740 GL "KRIC" (1990)
Volvo V70 TDI "SFA" (1998)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 maj 2017 · 4 917 Inlägg

Du bör väl ha ett relä till halvljuset någonstans..
Jag hade börjat där..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
xXSammy
27 maj 2017 · 6 566 Inlägg

sitter de inte H4 i dessa..? två separata glödtrådar för hel och halvljus

De/Dem
tucce
29 maj 2017 · 106 Inlägg

På den 940 jag hade passerade halvljuskabeln igenom kontaktstycket som man tryckte in i bakstycket på radion. Är orginalkontakten för radion borttagen fungerar inte halvljuset

//  tucce

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 maj 2017 · 4 917 Inlägg

tucce skrev:
På den 940 jag hade passerade halvljuskabeln igenom kontaktstycket som man tryckte in i bakstycket på radion. Är orginalkontakten för radion borttagen fungerar inte halvljuset

//  tucce

Otroligt..
Vad blir nästa tokighet?
Att motor lampan lyser och det är fel på bromsarna?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Marce
29 maj 2017 · 31 Inlägg

Tog ur lampan och kollade. Båda trådarna såg fina och bra ut. Testade byta med min gamla 940'is lampa, men det hjälpte inte heller.
Hade tyvärr inte med verktyg, så kom inte riktigt åt relät.

Dock det där med stereon.. Det sitter en eftermonterad på. Var nyligen och bytte då den förra glappa. Läste också någonstans att stereon kunde vara där och spökat, men om det är sant vet jag inte. Kontakterna verkade iaf sitta fint där bak när jag bytte.

Volvo 740 GL "KRIC" (1990)
Volvo 740 GL "OZY" (1990)
Volvo V70 TDI "SFA" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang