Alternativ till AUX i V50?

Ohdear
30 maj 2017 · 4 Inlägg

Hej!

Blev en stolt ägare till en V50 - 2006 igår och har enbart ett problem med bilen.

Jag hittar inget AUX uttag. Det fanns ingen på speccen hos bilförsäljaren heller så jag antar att detta är modellen som inte har ett uttag utan enbart CD spelare.

Då är min fråga, vad finns det för alternativ för att jag ska kunna ansluta min mobil till steron och spela musik? Jag har testat en FM sändare men det är så dåligt ljud på en sån.

Om man kan ta den till en verkstad, vilken ska man gå till då? Jag bor I stockholm.

(Värt att nämna är att jag har aldrig meckat med en bil förut. Detta är min första bil jag äger)


Mycket tacksam för all hjälp!

Christian S
30 maj 2017 · 4 815 Inlägg

om du har det så har jag för mig att det ska sitta i förvaringsfacket bakom mittkonsolen på dom gamla, på den ´12 jag hade satt aux och usb i facket under mittarmstödet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Ohdear
31 maj 2017 · 4 Inlägg

Christian S skrev:
om du har det så har jag för mig att det ska sitta i förvaringsfacket bakom mittkonsolen på dom gamla, på den ´12 jag hade satt aux och usb i facket under mittarmstödet.

Finns tyvärr inget där hmm Har kollat överallt men kan inte hitta en. Det nämndes inget om AUX i specen när jag köpte bilen hos bilfirman heller.

Klemenss
31 maj 2017 · 5 Inlägg

Hej.

Jag har en v50 - 04 utan aux. Det jag ska göra är att montera en fm-modulator. Det innebär att man får ta ut innertaket och montera en liten box vid antennen, Brl tar 2500 för jobb och material, så jag ska lämna bilen dit.

Annars har jag läst att man ska kunna löda nåt motstånd på slutsteget och sedan kunna tjuva en 3,5mm därifrån. Finns guider om du googlar. Det har jag själv inte provat, så kan inte lova att det fungerar

Ohdear
31 maj 2017 · 4 Inlägg

Jag tror jag kommer köra på Parrot systemet.
Kommer det räcka med att jag köper parrot systemet och denna kabel?
https://www.brl.se/sv/artiklar/sot-048-volvo-2004-.html
Vart får man 12V ifrån?

Klemenss
30 juli 2017 · 5 Inlägg

Ohdear skrev:
Jag tror jag kommer köra på Parrot systemet.
Kommer det räcka med att jag köper parrot systemet och denna kabel?
https://www.brl.se/sv/artiklar/sot-048-volvo-2004-.html
Vart får man 12V ifrån?

Jag lämnade in min till brl 2250kr för kablar, fm-modulator och arbete. Finns någon video på Youtube hur man får 12v för s40, är ju inte exakt samma men likande

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang