Opel Kadett C Coupe 1974 SFRO ombyggt fordon

Det handlar om att försöka rädda en stackars Kadett från att dö... å det lyckades.... :)
  • 110 Följare
  • 255 207 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 mars
eastereverybodybay
18 juni 2017 · 362 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:
finns mycket på tyska ebay. du har ju både 4x100 och lågt et så det finns nog fälgar till dig

Så sant. Det finns hur mycket som helst att välja på... Gäller bara att välja "rätt". smile smile


Dr_No skrev:
Innertaket är egentligen inget svårt att sätta upp bara att ta det lugnt. Man hänger upp det i ståltrådarna först, sedan så använder man kontaktlim när man skall fästa det vid rutor och stolpar. Sträck först vid framrutan sedan bakrutan. Har i vår hjälpt min son med innertaket i hans Opel Manta, det blev hur bra som helst..

Hm... ja du är inte den enda som sagt att det inte är så svårt men samma personer brukar också säga att det inte är så svårt att t.ex. montera solfilm...

Jag är sämst i Småland på att montera solfilm! big_smile

Ibland kan det vara bättre att be någon som är erfaren om hjälp för att undvika att det ska se ut som något som katten har kräkts upp på vardagsrumsgolvet... big_smile

Nåja, jag kanske gör ett försök? Får se... smile

eastereverybodybay
19 juni 2017 · 362 Inlägg

Hm, skulle en sån här modern fälg se korkat ut tro?

Barzetta GTR 7x15 tum.

http://www.barzetta.com/wheels/gtr/



.

Senast redigerat av eastereverybodybay (19 juni 2017)

Dr_No
19 juni 2017 · 549 Inlägg

eastereverybodybay skrev:
Hm, skulle en sån här modern fälg se korkat ut tro?

Barzetta GTR 7x15 tum.

http://www.barzetta.com/wheels/gtr/
.

Det funkar säkert, men en himla massa ekrar att tvätta bara smile

No Pain no Gain :-)
Kommentarer sporrar till flera inlägg :lol:
Mitt motorprojekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307898
eastereverybodybay
19 juni 2017 · 362 Inlägg

Dr_No skrev:
Det funkar säkert, men en himla massa ekrar att tvätta bara smile

Får ge fan i att skita ned dom helt enkelt.  big_smile


Vet du förresten vad det är för original ET på Kadetten... Är det 35 eller?


Svårt det här med att välja fälgar, jag brukar ju kunna stå vid glassboxen i butiken i typ tjugo minuter för att välja vilken glass jag ska köp... varför kan det inte bara finnas EN glass! big_smile
Herregud, det kommer att ta 53 år innan jag har beställt fyra fälgar... sad   vilket i-landsproblem... big_smile

http://www.demon-tweeks.co.uk/performan … s-set-of-4

http://www.tyred.se/falgar/inter-action … #int256676

http://www.tyred.se/falgar/inter-action … #int256674

Dr_No
20 juni 2017 · 549 Inlägg

Är inte helt säker på ET men jag har ett svagt minne av att det var 37 mm på den 5,5" breda fälgen. Jo det är 37 mm hade det uppskrivet.

Jag körde med 7,5" breda 13" ET 27 fram ET12 bak.

Ja tänk vad enkelt om det bara fanns en pryl att välja på.......

Senast redigerat av Dr_No (20 juni 2017)

No Pain no Gain :-)
Kommentarer sporrar till flera inlägg :lol:
Mitt motorprojekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307898
Gussam
20 juni 2017 · 619 Inlägg

eastereverybodybay skrev:

Dr_No skrev:
Det funkar säkert, men en himla massa ekrar att tvätta bara smile

Får ge fan i att skita ned dom helt enkelt.  big_smile


Vet du förresten vad det är för original ET på Kadetten... Är det 35 eller?


Svårt det här med att välja fälgar, jag brukar ju kunna stå vid glassboxen i butiken i typ tjugo minuter för att välja vilken glass jag ska köp... varför kan det inte bara finnas EN glass! big_smile
Herregud, det kommer att ta 53 år innan jag har beställt fyra fälgar... sad   vilket i-landsproblem... big_smile

http://www.demon-tweeks.co.uk/performan … s-set-of-4

http://www.tyred.se/falgar/inter-action … #int256676

http://www.tyred.se/falgar/inter-action … #int256674

Jag röstar för den andra fälgen. Kan bli för mycket blått med den tredje och den första ser ut som vad alla andra har (om du förstår vad jag menar).
Tror den 7-ekrade med svarta inlägg kommer sitta som en smäck.

mikko_
20 juni 2017 · 37 Inlägg

Enligt min åsikt bör du välja en fälg med lite djup/kant utåt (som förslag 1).
Ser helt enkelt bättre ut så på äldre bilar men alla har vi olika smak.

eastereverybodybay
20 juni 2017 · 362 Inlägg

Dr_No skrev:
Är inte helt säker på ET men jag har ett svagt minne av att det var 37 mm på den 5,5" breda fälgen. Jo det är 37 mm hade det uppskrivet.

Jag körde med 7,5" breda 13" ET 27 fram ET12 bak.

Kanon! Tack för informationen.  smile

Gussam skrev:
http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/calibre-alloy-wheels/calibre-vintage-alloy-wheels-set-of-4

http://www.tyred.se/falgar/inter-action … #int256676

http://www.tyred.se/falgar/inter-action … #int256674

Jag röstar för den andra fälgen. Kan bli för mycket blått med den tredje och den första ser ut som vad alla andra har (om du förstår vad jag menar).
Tror den 7-ekrade med svarta inlägg kommer sitta som en smäck.

mikko_ skrev:
Enligt min åsikt bör du välja en fälg med lite djup/kant utåt (som förslag 1).
Ser helt enkelt bättre ut så på äldre bilar men alla har vi olika smak.

Ja den första fälgen är ju verkligen mellanmjölk, den sitter ju monterad på var och varannan C Kadett när man gör en bild-Googling. smile
En riktig klassiker.
Men det ser ju å andra sidan inte illa ut.
Men det är ju tråkigt att vara som alla andra. smile

En annan klassiker med kromad kant är ju ATS CUP fälgen.

https://www.velgenhuis.nl/sima-7801-p1273.html

Men dom brukar tyvärr vara väldigt dyra. sad

Ja smaken är som baken... smile
Men dom flesta Opel ägare har ju faktiskt väldigt god smak. big_smilebig_smile

Tack för er input! smile

Jag ska botanisera runt bland diverse fälgsidor ett par dagar så får jag se vad jag kommer fram till.  smile

Fiesta_Racing Ford fantast
20 juni 2017 · 1 607 Inlägg

personligen tycker jag att man ska välja fälgar efter bilens ålder och "stuk" man är ute efter. kika runt lite och se vart andra har. det är inget som jag tycker är så fult som fel fälgar på fel bil. här är några förslag
ATS CLASSIC
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81954/81954-62bfdae0dae3acf4dee97a26223cff29.jpg

pls hockenheim
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81954/81954-0b9d791d9e21e15262937f4f4fea8820.jpg

sista bilden är min bil med ford rs option fälgar från 78 bilen är 88
https://www1.garaget.org/archive/82/81954/403781/403781-3806746.jpg

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
eastereverybodybay
21 juni 2017 · 362 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:
personligen tycker jag att man ska välja fälgar efter bilens ålder och "stuk" man är ute efter. kika runt lite och se vart andra har. det är inget som jag tycker är så fult som fel fälgar på fel bil. här är några förslag
ATS CLASSIC.

Ja jag är beredd att hålla med.

Att lägga på för moderna fälgar på en gammelbil kan ju se en aningen löjligt ut.

ATS CLASSIC gör sig ju faktiskt riktigt bra på Kadett.
Men den känns ändå lite tråkig eftersom den är så vanlig.
När man bild-Googlar så har ju nästan var tredje C Kadett ATS fälgar. sad

Njaa jag vet i katten... Ett par ATS CLASSIC i 15 tum skulle jag ju faktiskt kunna tänka mig... Men det verkar svårfunnet??


En annan lite halvmodern fälg som jag kikat på är denna.

http://www.tyred.se/falgar/inter-action … #int209134

Finns även i silver.

http://www.tyred.se/falgar/inter-action … #int209133

Edit. Den här glömde jag ju...

http://m.ebay.de/itm/DBV-Australia-Aluf … Ciid%253A5


????  smile

Ursäkta mig för att jag tänker högt. big_smile

Senast redigerat av eastereverybodybay (21 juni 2017)

eastereverybodybay
25 juni 2017 · 362 Inlägg

Nu har Velputte nära på bestämt sig... smile

Jag gör det enkelt för mig och går på en klassisk fälg. Den finns dock i två utförande. Med eller utan skruvskallar runt kanten. Tror fan att jag tar den utan skruvskallar.? Den ser mer "clean" ut. Eller kanske inte... Eller... HJÄÄÄÄLP!

Den utan skruvskallar är 6,5 x 15.
https://www.tyrelia.com/images/Barzetta … et20_1.jpg

Och den med skruvskallar är 7 x 15.
https://www.tyrelia.com/images/Barzetta … c_15_1.jpg





Började för övrigt att rota runt lite i elsystemet i Astran, bara för att bilda mig en uppfattning om vilken kabel som går till vad. Ett jävla skatbo!


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-4427c18e1f10f3ad4ce465fa07e3beba.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-7e0b032e78bfab670cdd7ae960efcebb.jpg



Det går sju kablar in i startspärrens styrenhet, dock finns inte alla kablar med i kopplingsschemat. Hm... Huvudbry... sad


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-6e57c0cc533ecb40d161064ad4194c74.jpg


.

Senast redigerat av eastereverybodybay (25 juni 2017)

HG_
25 juni 2017 · 2 481 Inlägg

eastereverybodybay skrev:
Började för övrigt att rota runt lite i elsystemet i Astran, bara för att bilda mig en uppfattning om vilken kabel som går till vad. Ett jävla skatbo!


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-4427c18e1f10f3ad4ce465fa07e3beba.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-7e0b032e78bfab670cdd7ae960efcebb.jpg



Det går sju kablar in i startspärrens styrenhet, dock finns inte alla kablar med i kopplingsschemat. Hm... Huvudbry... sad


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-6e57c0cc533ecb40d161064ad4194c74.jpg


.

Ja, j----r, detta känner jag igen. tongue Det är bara bita i det sura äpplet & följa varje kabel & se var den går hän.
(Om det inte finns på el-schemat förstås.)

Det har tagit mig 3 kvällar att reda ut hela min härva.
Jag blev bara irriterad av alla extra kablar som folk hade kopplat om & på som inte gick dit dom skulle så jag tog bort hela härvan & började om.
Det har tagit mig ca 3 veckor (Kvällar & helger.) att ordna till detta ormbo & jag är fortfarande inte riktigt färdig än.
Jag har börjat att sätta på lite andra grejer så jag kommer ifrån ett tag.
Kom på att det var mer elkablar som skulle dras bak i från skuffen & fram. Så det var lika bra att få ett litet uppehåll från den biten.
Men det är ju klart nu tar det väll ungefär 2 dagar innan man kommer in i elkopplar tänket igen. roll

Ha tålamod, så kommer du fixa detta. smile

Senast redigerat av HG_ (25 juni 2017)

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
25 juni 2017 · 1 370 Inlägg

Jag röstar på den utan skruvskallar, den är i mina ögon mest klassisk. Sen brukar den även finnas i olika bredd. så man kan ha en riktigt bred bakfälg om man vill. Har sett många escorter som kör rally med skärmbreddare bak som har riktigt breda bakfälgar i den modellen :-)

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
eastereverybodybay
25 juni 2017 · 362 Inlägg

HG_ skrev:
Ja, j----r, detta känner jag igen. tongue Det är bara bita i det sura äpplet & följa varje kabel & se var den går hän.
(Om det inte finns på el-schemat förstås.)

Ha tålamod, så kommer du fixa detta. smile

Hm, Varför kan man aldrig få bita i ett stort fint sött äpple.  smile


Ja jag ska skala upp hela kabelstammen ända inne ifrån säkringsdosan ut till motorrummets säkringsdosa och fram till motorns ECU så kanske det ljusnar. smile

Måste bara demontera Bromsservo och ABS-hydrauliken då den sitter ovanpå kabelstammen.

Har dock lyckats klura ut motorstyrningens relä och bränslepumpsrelät, var det ska ligga ström och så vidare.
Har även lyckats mäta mig fram till vart kablaget till den elektroniska gaspedalen tar vägen in i ECU.
Ett litet steg på vägen.

Det största problemet att lösa känns dock som själva startspärren. Man vill ju inte göra något dumt där så man pajar något. Friskt kopplat = mycket rök, stor eld... big_smile

Har lyckats komma fram till att den röda kabeln ska gå till ständig 12 volt, den kabeln går till säkringsdosan där den är kopplad på ständig ström på innerbelysningens relä.
Den brunvita kabeln bredvid vet jag inte var den tar vägen, men den försvinner ut i motorrummet... kanske till ECU?
Nästa brunvita kabel där bredvid går till OBD uttaget PIN 7
Nästa kabel som är helbrun går till jord.
Nästa kabel som är brunblå går till instrumentpanelen och en diod där i med en nyckelsymbol, undra om den behöver vara med i Kadetten och om det i så fall måste vara en diod eller om det går med en svag glödlampa??  Hm.
Den brunblåa kabeln delar sig också innan den kommer fram till instrumentpanelen och går vidare ut i motorrummet. Har inte kommit fram till vart. Troligen går den nog till ECU.
Den sista brun-violetta kabeln går till en liten styrenhet på vänster A-stolpe, har kommit fram till att det är styrenheten för centrallås och larmsystem.

Den kabeln ser jag som ett litet problem... Vart jag ska göra med den? Funderar på att fimpa den för att se om bilen startar ändå, men det finns ju alltid risker med att fimpa kablar... smile



vw_audi skrev:
Jag röstar på den utan skruvskallar, den är i mina ögon mest klassisk. Sen brukar den även finnas i olika bredd. så man kan ha en riktigt bred bakfälg om man vill. Har sett många escorter som kör rally med skärmbreddare bak som har riktigt breda bakfälgar i den modellen :-)

JA! Så får det bli! Varför ska man krångla till det? big_smile 

Då var det bestämt! Tänk vad enkelt det var egentligen. Tack för hjälpen!  smile

Fiesta_Racing Ford fantast
26 juni 2017 · 1 607 Inlägg

rensade ut insprutningen på min fiesta så det var lite bökigt. vet hur det är. många som jag sett tar och tejpar fast nyckeln tillsammans med startspärren så datorn tror att nyckeln är i hela tiden.

fälgarna utan skruvar tycker jag är snyggast

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
eastereverybodybay
26 juni 2017 · 362 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:
rensade ut insprutningen på min fiesta så det var lite bökigt. vet hur det är. många som jag sett tar och tejpar fast nyckeln tillsammans med startspärren så datorn tror att nyckeln är i hela tiden.

Ja just så har jag också tänkt att göra. smile

Det är uppenbarligen inte möjligt att programmera bort startspärren på BOSCH ME 1.5.5.  sad

Ställde frågan igår på ett engelskt Vauxhall-forum om hur startspärrens kablar ska kopplas och fick ett bra svar idag. Så jag tror att jag har koll på saken nu... hoppas jag... smile

Senast redigerat av eastereverybodybay (26 juni 2017)

eastereverybodybay
9 juli 2017 · 362 Inlägg

Solen skiner och i garaget vill man ju inte vara, bättre att vara ute å lapa sol...  smile

Har tyvärr inte blivit något gjort på ett tag, men idag var det skitväder så jag tänkte att jag smyger in i garaget och monterar dit fjädrarna i framvagnen, tillsammans med dom nya övre länkarmarna och spindellederna samt med ett par nya orangea Koni-dämparna.

Stötte dock på patrull med fjädrarna då bilen är så förbaskat lätt där fram när ingen motor sitter i.
Satte i vanlig ordning växellådslyften under länkarmen/spindelleden å skulle trycka ihop fjädern. Jag hann inte pumpa så många tag innan Kadutten höll på att smita ned från 2 pelarlyften, bilen lättade från lyftplattorna och gav sig iväg en dm i sidled, blev lite svettigt där ett tag... Puuhw!

Hade ju varit snyggt om fanskapet hade ramlat ned från 1½ meters höjd.

Strulade i flera timmar med fjäderjäveln, försökte med en mängd olika fjäderspännare, men får man väl dit  fjäderspännarna så får man sedan inte bort dom när fjädern sitter på plats...

Då fick jag en lysande idé. Hm, eller kanske inte...

Plockade fram min förträffliga fjäderspännare för Mcpherson-ben och tryckte ihop fjädern och drog dit tiotalet kraftiga buntband.

Kanske inte den klokaste av idéer... Jaa va fan! Ni vet hur det är när man får nån sån där ljus idé fast man tänker att man borde kanske låta bli... nästa sekund har man en blåtira mitt mellan ögonen och får leta efter fjädern i grannkommunen... 



https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-66fd1bce9c791ec5fe46b58aab365ae8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-52a451de9acd751342b23c13e2883be1.jpg

Nåja... den här gången gick det bra, men det kändes fan inte bra att hålla i fjädern. Jag smög fram på tå när jag höll i den. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-1bfc56000dd7e010cc29d94b6035bc3d.jpg

Men på plats kom den jäveln.  smile

Får försöka smeka dit den andra sidan i morgon... utan att hamna på akuten... 


Fortsatte också att lirka lite med elen i Astran. Börjar nu känna mig fullärd på elsystemet i Opel Astra.  smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-5c9f3c7622c227141fb916e49529d7e8.jpg


Känner nu att jag har bra koll på vart varje PIN i styrenheten ska vara till.

Det var lite lurigt i kabelstammen vid genomförningen i torpeden då en del kablar hade en färg fram till torpedväggen och på andra sidan hade dom en annan färg.
Fördelen var att genomförningen gick att skruva isär och med lite milt våld kunde jag sedan lägga kabelstammen utanför bilen runt A-stolpen.


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-86f590d32392ddd5e85f9c6e39337092.jpg

Blev betydligt lättare att följa kablarna på så sätt.  smile

Ja det blir nog bra det här vad det lider.   God natt! smile

eastereverybodybay
14 juli 2017 · 362 Inlägg

Plockade ur maskinen ur Astran...


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-2ba0e54cd9de8f20bdee25275266b714.jpg


Ska tvätta av den ordentligt och sen byta lite packningar och dylikt, byta kamrem och vattenpump, ska också plocka bort grenröret/turbon och borra ur två avgångna bultar i toppen.

Sen får det väl bli till att börja pussla lite med motorfästena.

Funderade en del på svänghjul och koppling... Har läst en del på tyska och engelska forum där man säger att det inte går att köra med original svänghjul vid RWD.

Några har rekommenderat att köpa svänghjul från eftermarknaden med Z20LET bultcirkel som sedan är anpassat för koppling från V6:an i Omega och Vectra.

Jag funderade på om inte svänghjulet jag har på min C20NE skulle passa... Och mycket riktigt, passar som handen i handsken på vevaxeln. smile

Men kopplingen lär ju inte räcka till för effekten...  Men ENEM säljer ju förstärka kopplingar till C20NE...

Men sen när jag lägger dom båda svänghjulen bredvid varandra så är ju faktumet att dom bygger EXAKT lika mycket båda två i höjd.

Z20LET till vänster... Tjockare svänghjul men lägre tryckplatta än C20NE.


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-d15f7083a211c922048c1511fe2ae07e.jpg


Vilket gör att jag faktiskt tror att jag kan använda både original Z20LET svänghjul och koppling till min Rekord låda. Lamellen passade på ingående axel.
Hade inte alls räknat med att det skulle vara samma splines...  smile smile smile

Ska provmontera lådan på motorn i helgen... smile

eastereverybodybay
16 juli 2017 · 362 Inlägg

Ja visst fasen passade lådan på motorn med original svänghjul och koppling på plats. Helt perfekt.
Till och med samma spel på kopplingsgaffeln som med C20NE motorn. smile
Ja C20NE och Z20LET är ju i grunden väldigt lika.



https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-77d3e6e890782547e5ec66cca0e34232.jpg


Det var en glad överraskning att jag slipper lägga ned tid och energi på det.
Behöver bara komplettera med ett litet stödlager i vevaxeln för växellådans ingående axel. (GM 90105743).
Ska dock kosta på mig en ny kopplingssats också då den gamla ju har hängt med i 28000 mil.




Oljetråget däremot passar ju inte alls att använda tillsammans med Kadettens framvagnsbalk.


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-91a0164f8499ccf5913ad9d5d46a2cd6.jpg


Vad döljer sig där under för spännande?


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-3ab1afb134fd42e7b004aa5fee0512f7.jpg


Balansaxlar... sad sad   Så himla o-spännande...

Går ju tyvärr inte att få dit ett vettigt oljetråg för RWD med balansaxlarna på plats, då hamnar motorn alldeles på tok för högt upp om den ska gå fri från Kadettens framvagnsbrygga.

https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-e1127c7dcb489657d06ceddad1e90fe5.jpg


Så jag gör som många andra Z20LET-ägare och plockar bort balansaxlarna. Känns bara som en fördel med mindre vikt och mindre rörlig massa. Verkar ju fungera bra för folk borta i UK och i Tyskland.
Den starkaste versionen av Z20LET (Z20LEH med 240hk) har ju faktiskt inte ens några balansaxlar från fabrik.)

"Tyvärr" så försvinner stödgördeln när man plockar bort balansaxlarna, allt sitter ju ihop i ett, man KAN plocka en stödgördel från tidig X20XEV motor om man känner att man vill behålla stödgördeln.

Jag skippar stödgördeln helt.
Med 0,64 bars original laddtryck och att jag förmodligen väldigt sällan kommer att varva över 5000 rpm så tror jag att motorn håller ihop bra utan stödgördel.
Som sagt, det ska ju bara vara en rolig glassätarbil... ingen racebil.



Det är fyra stycken oljekanaler i två av ramlageröverfallen till balansaxlarna, dessa måste ju pluggas, tog bort överfallen och borrade upp kanalerna cirka 12 mm djupt och gängade dom till M8x1,25 och pluggade dom med ett par huvudlösa insex-skruvar och lite loctite på gängorna så dom inte gängar ur sig och ställer till oreda i mekaniken ute på motorvägen.


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-a808e8b274a13f72f0ffc93050bf9078.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-eeb6131a7845a42e75b65a5f5cecf666.jpg



Med balansaxlarna borta och oljekanalerna pluggade så passar skvalpplåten från C20NE motorn som hand i handske samt mitt hemsvetsade oljetråg som i grund och botten kommer från en framhjulsdriven Astra F med C20NE.


https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-ec4e2d02a12a44fef38786bd1f1cc154.jpg

Ska bara svetsa om och förlänga röret till oljepickupen...

https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-7d62a189708ad5ccfcc764be5112446d.jpg



Tittade även lite på motorfästena, Motorfästet på passagerarsidan passar utan modifikation.

Det andra fästet måste dock modifieras, turbons utlopp hamnar mitt i fästet. sad sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-849404e5fa0854c2d89a51aed05792fd.jpg

Får försöka svetsa om och förskjuta fästet 6-7 centimeter bakåt.

Ska väl inte vålla några större bekymmer...  smile  smile

Dr_No
16 juli 2017 · 549 Inlägg

Kollade du så att oljekanlerna i stödgjördeln inte leder vidare till längre bak på vevaxeln ??

No Pain no Gain :-)
Kommentarer sporrar till flera inlägg :lol:
Mitt motorprojekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307898
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang