Volvo 240 startar inte efter stopp

Billi98
25 juni 2017 · 7 Inlägg

Volvo 244 -89 B230F

Hej min 240 slutade starta efter jag stängt av bilen korta pauser men när jag vänta några timmar starta den igen.

Idag bytte jag vevaxelgivare efter jag har läst runt om vad det kunde vara men efter det så startar den inte igen. Så min frågor är vad det kan vara för fel? Vad jag kan ha gjort så den inte kan starta?

Kan tillägga att förra vintern höll den på att stanna hela tiden och startade inte på några timmar men efter några veckor börja den funka normalt igen.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
25 juni 2017 · 4 917 Inlägg

Någon annan givare som bråkar, typ tempgivare?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Billi98
25 juni 2017 · 7 Inlägg

oljan skrev:
Någon annan givare som bråkar, typ tempgivare?

Tempmätaren fungerar så den borde det inte vara något fel på eller kan det vara något annat fel på den?

Utmarks-Loke
25 juni 2017 · 5 833 Inlägg

Reläet till bensinpumpen?

Saknar du bensin eller gnista?

Utmarks-Loke
25 juni 2017 · 5 833 Inlägg

Billi98 skrev:

oljan skrev:
Någon annan givare som bråkar, typ tempgivare?

Tempmätaren fungerar så den borde det inte vara något fel på eller kan det vara något annat fel på den?

Tempmätaren har en egen givare så att den fungerar säger ingenting

Billi98
25 juni 2017 · 7 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Reläet till bensinpumpen?

Saknar du bensin eller gnista?

Har bytt relä och det klickar inte i något av dom. Gnista tror jag den får, det fick den förut när jag hade samma problem. Jag tror att det är nånting innan relät som det är fel på men jag vet inte vad jag ska kolla.

Billi98
25 juni 2017 · 7 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

Billi98 skrev:

oljan skrev:
Någon annan givare som bråkar, typ tempgivare?

Tempmätaren fungerar så den borde det inte vara något fel på eller kan det vara något annat fel på den?

Tempmätaren har en egen givare så att den fungerar säger ingenting

Vart sitter tempgivaren och kan jag kolla den utan att köpa ny eller låna en begagnad?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang