Sony MEX-BT2600

Mxrtin
26 juni 2017 · 176 Inlägg

Tja! Har en Sony MEX-BT2600 jag tänkte koppla in. Är det en bra stereo och har dem många inställningar?

beppizh
26 juni 2017 · 328 Inlägg

Om du ändå redan har köpt den och tänkt koppla in så råder jag dig att testa själv och se vad du tycker. smile

Mack Forum- och sitemoderator
26 juni 2017 · 26 111 Inlägg

Som sagt, är det inte detta man tar reda på innan man faktiskt köper maskinen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mxrtin
27 juni 2017 · 176 Inlägg

beppizh skrev:
Om du ändå redan har köpt den och tänkt koppla in så råder jag dig att testa själv och se vad du tycker. smile

Jag fick den och har inte haft tid då det varit mycket just nu. Men tänkte koppla in den idag efter jobbet och kolla smile

Mxrtin
27 juni 2017 · 176 Inlägg

Mack skrev:
Som sagt, är det inte detta man tar reda på innan man faktiskt köper maskinen?

Men om jag fick den då? wink

BasGalen
19 juli 2017 · 111 Inlägg

Asså jag kör en värd 450-500 spänn och den funkar finnemang. Svårt att hitta en stereo som är riktigt kass.

Fjong
20 juli 2017 · 1 494 Inlägg

BasGalen skrev:
Asså jag kör en värd 450-500 spänn och den funkar finnemang. Svårt att hitta en stereo som är riktigt kass.

Då har du aldrig ägt en stereo som är bra wink

BasGalen
20 juli 2017 · 111 Inlägg

Fjong skrev:

BasGalen skrev:
Asså jag kör en värd 450-500 spänn och den funkar finnemang. Svårt att hitta en stereo som är riktigt kass.

Då har du aldrig ägt en stereo som är bra wink

Vad definerar en bra stereo då? Dom har alla grundfunktioner det enda som skilljs åt är väl att min saknar blåtand och ist för att köra 100x4watt så kör min 50x4watt som många andra stereos. ;P

Fjong
20 juli 2017 · 1 494 Inlägg

BasGalen skrev:

Fjong skrev:

BasGalen skrev:
Asså jag kör en värd 450-500 spänn och den funkar finnemang. Svårt att hitta en stereo som är riktigt kass.

Då har du aldrig ägt en stereo som är bra wink

Vad definerar en bra stereo då? Dom har alla grundfunktioner det enda som skilljs åt är väl att min saknar blåtand och ist för att köra 100x4watt så kör min 50x4watt som många andra stereos. ;P

Hur dom låter har absolut ingen betydelse alltså? Är stor ljudmässig skillnad på en ''skräp'' stereo och en finare stereo, går inte jämföra.

Utöver detta brukar man även få t comp, filter och en vettig eq för att kunna finslipa ljudet. Är väl mer eller mindre standard med 3x4v lågnivå med vilket är en stor fördel om man har separata steg.

För övrigt så är 4x50w som det står på alla peak effekt och inte rms, du får inte ur mer än ca 4x10w rms ur en stereo (+- några watt). Med vissa undantag då dom satt i en större förstärkare men då brukar dom också ha mätt upp rms effekten. Det är därför separata steg är att föredra.

BasGalen
20 juli 2017 · 111 Inlägg

Fjong skrev:

BasGalen skrev:

Fjong skrev:

Då har du aldrig ägt en stereo som är bra wink

Vad definerar en bra stereo då? Dom har alla grundfunktioner det enda som skilljs åt är väl att min saknar blåtand och ist för att köra 100x4watt så kör min 50x4watt som många andra stereos. ;P

Hur dom låter har absolut ingen betydelse alltså? Är stor ljudmässig skillnad på en ''skräp'' stereo och en finare stereo, går inte jämföra.

Utöver detta brukar man även få t comp, filter och en vettig eq för att kunna finslipa ljudet. Är väl mer eller mindre standard med 3x4v lågnivå med vilket är en stor fördel om man har separata steg.

För övrigt så är 4x50w som det står på alla peak effekt och inte rms, du får inte ur mer än ca 4x10w rms ur en stereo (+- några watt). Med vissa undantag då dom satt i en större förstärkare men då brukar dom också ha mätt upp rms effekten. Det är därför separata steg är att föredra.

Den har EQ. Låter jävligt bra men ska ksk köpa en dyrare stereo i framtiden. smile
Tycker inte det är någon större skillnad själv menmen kanske inte är en finsmakare wink.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang