Volvo 945/944/V70/Amazon Styling, Ljudbygge, Renovering

Volvo 945/944. Syftet till att jag gör detta projektet är för att få kunskap om bilar och att få en fin bruksbil, möjligtvis utställningsbil. Den här tråden kommer även att handla om mina andra bilar!
  • 66 Följare
  • 112 136 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 oktober 2019
GurraLastbil
16 december 2015 · 45 Inlägg

Nu ska här hjälpas att dricka öl i nya garaget wink

Dahlqan
16 december 2015 · 292 Inlägg

GurraLastbil skrev:
Nu ska här hjälpas att dricka öl i nya garaget wink

Haha gött att höra, du får komma ner oftare ditt fan smile

GurraLastbil
16 december 2015 · 45 Inlägg

Dahlqan skrev:

GurraLastbil skrev:
Nu ska här hjälpas att dricka öl i nya garaget wink

Haha gött att höra, du får komma ner oftare ditt fan smile

Aa jag får ta o bli bättre på de smile

Dahlqan
4 januari 2016 · 292 Inlägg

Sådär då rullar 940 på vägarna igen, men den här jävla oturen som vanligt så fick man köpt en låda där 4an inte fungerar så ska bli å ta 4an från den andra lådan å då ska även 3an passas på att förstärkas..
Men nu har den fått rullat på ett antal street meets runt Uddevalla och Trollhättan! smile


http://www.upload.ee/image/5452453/1913993_996602203711773_8841500544676051949_n.jpg

Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn" (2013)
Oldsmobile F85 "Jänken" (1966)
BMW E91 "Dasset" (2006)
volvoqq Lastbilsmekaniker
4 januari 2016 · 5 138 Inlägg

Oflytt med växellådan:/. Tur man har en i reserv som inte kostat mig något:P

Dahlqan
6 januari 2016 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:
Oflytt med växellådan:/. Tur man har en i reserv som inte kostat mig något:P

Joo, tyvärr tongue Hehe skadar inte å ha smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
6 januari 2016 · 5 138 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:
Oflytt med växellådan:/. Tur man har en i reserv som inte kostat mig något:P

Joo, tyvärr tongue Hehe skadar inte å ha smile

dock så skall den säljas nu för att ha råd med bakaxeln;P

Dahlqan
1 mars 2016 · 292 Inlägg

Ursäkta för så dåligt med uppdateringar! Hänt massor.

Ska åka och hämta en B20 motor idag till PVn, satt en deadline på den, så kommer att hända en hel del. Ska försöka att hålla er väl uppdaterade!

Hej svejs!

Dahlqan
19 februari 2017 · 292 Inlägg

PVn Blev till Amazon, har även ett gött 16V Turbo Projekt på en 740 med B230FK Motor på 19k Mil smile
Där en hel del har byggts om och hänt, ser ovanlig ut i Militärgrön lack å Maltzerkors på huven ! smile

944 Projektet Forsätter som vanligt, har fått tummen ur och bytat låda på den igen till en som ska fungera felfritt smile V70in glider omkring med dubbla 15" SPL Basar så.... Projekt finns, finns intresse kvar så ska ja ta å börja uppdatera både, trim/styling/ljud/veteran bilder och info i denna projekt tråden igen wink

mvh dahlqan wink

Dahlqan
27 juni 2017 · 292 Inlägg

940 varit besiktad sen ett tag sen utan anmärkningar smile
V70 har blivit ljuddämpad och AGM Batterin sitter i så dunkar på fint i den smile
Amazonen ska börjas skruvas med idag om det är någon som är intresserad på att följa den ett tag så kommentera gärna smile
Bilder på bilarna.

https://www.upload.ee/image/7165847/940.jpg

https://www.upload.ee/image/7165849/V70.jpg

https://www.upload.ee/image/7165851/Amazon1.jpg

Baldrik
27 juni 2017 · 296 Inlägg

Vad har du för planer med Amazonen?

Dahlqan
27 juni 2017 · 292 Inlägg

Baldrik skrev:
Vad har du för planer med Amazonen?

Uppfräschning och renovering smile Lite av ett rullande projekt, när pengar och tid finns så donas det smile
Idag ska jag byta bakre packbox och bygga hatthylla där jag sätter i 2 6x9or smile
Men tanken är att i slutändan ska allt vara en och samma färg, har lite olika nyanser nu, ny inredning, samt att motorn ska vara fräsch och funka bra så får vi se om den säljs eller vad som händer när den är klar smile

Dahlqan
29 juni 2017 · 292 Inlägg

Idag har jag spenderat dagen i garaget med amazonen.

Har fått dragit om den mesta elen i kupén blev av med ganska många metrar med kabel smile
Sedan finns jag polerat upp lite stötfångare och bättre blev det men igentligen skulle jag behöva nya.
Som innertak i Amazonen slängde jag upp lite isolering och sen en Flagga. Då är det bara Golvmatta och nya dörrpaneller och lite detaljer som ska kläs in sen har inredningen tat sig smile

Lägger upp bilder om det är någon som är intresserad smile

Dahlqan
5 juli 2017 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:
Dåligt med kommentarer tycker jag tongue Finns det folk som följer fortfarande eller börjar det dö ut här på garaget? hmm

Jo har oftast samma problem men snyggt blir det iallafall wink skall det kläs in med något specielt eller smile

Haha de e väl så tur man har en trogen som kommenterar i alla fall å läser varandras projekt big_smile

Ja de blir lite klädsel här nu inom kort så får du se wink
Växellådan nere nu å ska lossa svänghjul å koppling ikväll så ja kan byta bakre packboxen på amazonen med så beställt en ny sådan istället för original filten som sitter och tätar för tillfället smile
Så blire även ny vattenpump på den, fullt möjligt att det kan bli en enkel 175a istället för dom här jäkla SU förgasarna, dom gillar att bråka xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang