Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Swirre66
21 maj 2017 · 176 Inlägg

Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.

Senast redigerat av Swirre66 (21 maj 2017)

Ivanhoe81
21 maj 2017 · 15 Inlägg

Köpte bromsskivor till min gamla 740 på volvohandlaren men trots damma artnr så var de olika tjocka åkte och lämnade tillbaka dem och köpte på biltema fungerade de 8 åren som jag hade bilen

granadadr
21 maj 2017 · 7 288 Inlägg

Swirre66 skrev:
Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.

tyvärr ingen nyhet att Biltemas oljefilter är fetjunk,,  sen kan man ju ifrågasätta attityden som du säger sad

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Swirre66
21 maj 2017 · 176 Inlägg

Ivanhoe81 skrev:
Köpte bromsskivor till min gamla 740 på volvohandlaren men trots damma artnr så var de olika tjocka åkte och lämnade tillbaka dem och köpte på biltema fungerade de 8 åren som jag hade bilen

Jag har köpt massor av grejer på Biltema och varit nöjd men varför beter man sig som skitar då man reklamerar något så viktigt som ett oljefilter.

Swirre66
21 maj 2017 · 176 Inlägg

granadadr skrev:

Swirre66 skrev:
Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.

tyvärr ingen nyhet att Biltemas oljefilter är fetjunk,,  sen kan man ju ifrågasätta attityden som du säger sad

Är dom oförskämda bara för att dom vet att deras filter e skit ?
Har handlat många men aldrig fått några med fel på

Ivanhoe81
21 maj 2017 · 15 Inlägg

Swirre66 skrev:

Ivanhoe81 skrev:
Köpte bromsskivor till min gamla 740 på volvohandlaren men trots damma artnr så var de olika tjocka åkte och lämnade tillbaka dem och köpte på biltema fungerade de 8 åren som jag hade bilen

Jag har köpt massor av grejer på Biltema och varit nöjd men varför beter man sig som skitar då man reklamerar något så viktigt som ett oljefilter.

Måste ha varit på din butik för jag har kunnat reklamera utan att de varit otrevliga,tycker att de är mer otrevliga på märkesverkstäder än biltema men det beror ju på vilken butik man varit på med

rcy
22 maj 2017 · 1 705 Inlägg

Ivanhoe81 skrev:

Swirre66 skrev:

Ivanhoe81 skrev:
Köpte bromsskivor till min gamla 740 på volvohandlaren men trots damma artnr så var de olika tjocka åkte och lämnade tillbaka dem och köpte på biltema fungerade de 8 åren som jag hade bilen

Jag har köpt massor av grejer på Biltema och varit nöjd men varför beter man sig som skitar då man reklamerar något så viktigt som ett oljefilter.

Måste ha varit på din butik för jag har kunnat reklamera utan att de varit otrevliga,tycker att de är mer otrevliga på märkesverkstäder än biltema men det beror ju på vilken butik man varit på med

Jag måste hålla med här faktiskt. Jag är vanligtvis väldigt skeptisk mot Biltema men dom gånger jag reklamerat något har det aldrig varit några som helst problem, så just den biten ska dom ha cred för.

Henkix
26 maj 2017 · 6 737 Inlägg

Vad tror folket om detta. Ska byta olja på mammas clio 99 som just nu går på biltemas helsyntetiska 5w-40. Var o köpte ny olja igår på biltema men när jag kom hem såg jag att jag råkat köpa 5w-50 oljan. Spelar det någon roll tro? Ska jag åka o byta eller funkar det lika bra med den?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
NIzmO Ollikkala Racing
27 maj 2017 · 1 724 Inlägg

Henkix skrev:
Vad tror folket om detta. Ska byta olja på mammas clio 99 som just nu går på biltemas helsyntetiska 5w-40. Var o köpte ny olja igår på biltema men när jag kom hem såg jag att jag råkat köpa 5w-50 oljan. Spelar det någon roll tro? Ska jag åka o byta eller funkar det lika bra med den?

Skulle tro att hennes bil ska ha 0w-30 eller liknande egentligen så 5w-50 är ett ganska stort hopp, bilen kommer nog funka med den oljan men motorn kommer gå lite tyngre mm.
Jag personligen skulle åkt och bytt till annan olja.

- Time Attack -
spillolja
27 maj 2017 · 4 024 Inlägg

NIzmO skrev:

Henkix skrev:

Skulle tro att hennes bil ska ha 0w-30 eller liknande egentligen så 5w-50 är ett ganska stort hopp, bilen kommer nog funka med den oljan men motorn kommer gå lite tyngre mm.
Jag personligen skulle åkt och bytt till annan olja.

Jag har haft en clio från 99  med 1,4 litermotorn

jag skulle säga: kör inte med tunnare olja än 5W-40
jag körde en ett tag med 0W-40 (aral Supertronic) och lät då mera och oljetryckslampan tenderade att lysa på tomgångsvarv när den var genomvarm, fyllde på med 5W-40 i efterhand

5W-50  ska inte vara några problem., men motorn kan evt. gå lite tyngre

haynes Rep-handbok föreskriver 15W-40  eller 15W-50 Olja  ACEA A2-A3

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Henkix
28 juni 2017 · 6 737 Inlägg

Går i tankarna att köpa denna dammsugare, http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad-och-t … 000038222/

Nån som provat den o kanske vet om det är nått att ha eller inte?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Cupra_
28 juni 2017 ·

Tänkte höra om någon vet hur bra deras momentnycklar är? Om de funkar och faktiskt är någorlunda exakta?

zemet
29 juni 2017 · 4 038 Inlägg

Cupra_ skrev:
Tänkte höra om någon vet hur bra deras momentnycklar är? Om de funkar och faktiskt är någorlunda exakta?

Jag har denna http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … 000016644/

Fungerat utan problem att dra topplocksbultar med iaf. Man fick med papper som visar resultatet ifrån kalibreringen.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
SportPilot Ubåtsingenjör
29 juni 2017 · 7 229 Inlägg

zemet skrev:

Cupra_ skrev:
Tänkte höra om någon vet hur bra deras momentnycklar är? Om de funkar och faktiskt är någorlunda exakta?

Jag har denna http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … 000016644/

Fungerat utan problem att dra topplocksbultar med iaf. Man fick med papper som visar resultatet ifrån kalibreringen.

korrekt sett så ska de kalibreras en gång om året, hade varit kul om någon faktiskt gjort det så man hade fått se skillnaden efter ett år smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
lada_power
29 juni 2017 · 87 Inlägg

Henkix skrev:
Går i tankarna att köpa denna dammsugare, http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad-och-t … 000038222/

Nån som provat den o kanske vet om det är nått att ha eller inte?

Köpte nyligen en sådan, är nog lite besviken, dåligt sug

S_Kekko
29 juni 2017 · 206 Inlägg

Vågar man köpa blyersättning på biltema? Eller är det bättre att handla på macken

Cupra_
29 juni 2017 ·

SportPilot skrev:

zemet skrev:

Cupra_ skrev:
Tänkte höra om någon vet hur bra deras momentnycklar är? Om de funkar och faktiskt är någorlunda exakta?

Jag har denna http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … 000016644/

Fungerat utan problem att dra topplocksbultar med iaf. Man fick med papper som visar resultatet ifrån kalibreringen.

korrekt sett så ska de kalibreras en gång om året, hade varit kul om någon faktiskt gjort det så man hade fått se skillnaden efter ett år smile

Eller om kalibreringsbeviset ens stämmer tongue

Magnum1965
30 juni 2017 · 217 Inlägg

S_Kekko skrev:
Vågar man köpa blyersättning på biltema? Eller är det bättre att handla på macken

Köp INTE den på Biltema. Jag hällde det i min bil och den fungerar så länge bilen går. Ställs den över natten, blir det någon konstig utfällning i förgasaren, så det är avmontering och rengöring av förgasare VARJE gång den stått still. Härjade med detta i ett antal dagar innan jag lessnade. Nu har bilen stått still i två år pga detta. Byte av tank och alla slangar står på tur. Att bara hälla ur bensinen och hälla i ny, har inte hjälpt.

SÅ, köp INTE den.

Ford Fiesta XR2 "Fritzi" (1988)
Saxn
27 augusti 2017 · 10 Inlägg

Enda som jag kan rekommendera med förtroende ifrån Biltemas sortiment är dessa 3/8 insektshylsor.
Använts i över ett år, 5 dagar i veckan & fått smaka på många skruvskallar, men fortfarande i riktigt schysst skick!
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/byfilename/large/10-366_l_1.jpg

rcy
28 augusti 2017 · 1 705 Inlägg

Saxn skrev:
Enda som jag kan rekommendera med förtroende ifrån Biltemas sortiment är dessa 3/8 insektshylsor.
Använts i över ett år, 5 dagar i veckan & fått smaka på många skruvskallar, men fortfarande i riktigt schysst skick!
http://images.biltema.com/PAXToImageSer … 66_l_1.jpg

Kan bara hålla med, har likadana i garaget och dom har fått rejält med stryk av mutterknackaren utan att ta någon märkbar skada.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang