Renault 1.5 diesel lysande startspärr

Murdock035
15 juli 2017 · 4 Inlägg

Hejsan alla glada...
Har en högst ointressant bil som jag försöker få iordning på men lyckas inte vad jag än gör. Alla förslag är välkomna... Har en 2008 Renault Kangoo 1.5 diesel som vägrar starta... Naturligtvis lyser den röda diod lampan i instrumentet som indikerar ett fel i startspärren... Vanligen brukar man hitta och korrigera detta fel ganska fort (jobbar som biltekniker) men ICKE.. Jag har mät, justerat, kalibrerat, filat och senast gosat och kramats med den ifall jag sårat dess känslor men INGET funkar. Som kortats kan jag säga att jag har byt läsringen, kodat om nyckeln, provat reservnyckel, felsökt relä plus hela plattan ink kablar för brott,  kollat krock spärren etc etc allt funkar men den vill inte sluta lysa.. Vad har jag möjligen missat? Kom gärna med tips... Har vad jag vet gjort allt...

Kvantfysik
15 juli 2017 · 65 Inlägg

Blinkar den röda lampan eller lyser den konstant?

Murdock035
15 juli 2017 · 4 Inlägg

Den lyser konstant, inget blinkande vid något tillfälle

Kvantfysik
15 juli 2017 · 65 Inlägg

Hmm blinkande lampa indikerar på att bilen inte får någon kontakt med nyckeln och konstant lampa har i dom flesta fall jag stött på det indikerat på problem med insprutningsstyrenheten, så som dålig ström/jord eller kabelbrott/dålig kontakt i kontaktstycket mot insprutningsstyrenheten.

Murdock035
17 juli 2017 · 4 Inlägg

Jo jag har varit inne på om styrdornet har slängt in handduken. Ska fortsätta sökandet idag och hoppas jag hittar något. Fast det konstiga är att den dioden skall inte lysa för ett sådant fel utan enbart om det är fel på nyckeln, läsringen/imobelizer etc etc så väldigt skumt fel...

Fina
21 maj 2018 · 1 Inlägg

Och vi har nog likadant problem på vår bil så jag undrar om du löste det..?

zzr94092
21 maj 2018 · 4 378 Inlägg

Har varit med om "samma" fel på en s60. Då var felet startmotorn..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang