Volvo 850 2.5 SE 1996 /Kapa dämpare

BasGalen
19 juli 2017 · 111 Inlägg

Tjena garage-gubbar, idag så hade jag tänkt mig att kapa en dämpare och slå på rakt rör ( katten ska va kvar ).
Min fråga är då om någon vet exakta dimensionerna på rören som sitter så att jag inte köper för små/stora.
Bilen i fråga är en Volvo 850 2.5 SE 1996.

zzr94092
19 juli 2017 · 4 385 Inlägg

Är väl bara att krypa under o mäta!?

BasGalen
19 juli 2017 · 111 Inlägg

zzr94092 skrev:
Är väl bara att krypa under o mäta!?

Saknar verktyg för det i nuläget.

torsen
20 juli 2017 · 7 234 Inlägg

Rulla (maskerings-)tejp runt röret och markera med penna.
Tag med tejpen när du köper rör.
Voila.

BasGalen
20 juli 2017 · 111 Inlägg

torsen skrev:
Rulla (maskerings-)tejp runt röret och markera med penna.
Tag med tejpen när du köper rör.
Voila.

Det är faktiskt jävligt smart. Men måste forfarande kunna komma under bilden för det och saknar verktyg för att få upp skiten i luften. big_smile

Berggren79
20 juli 2017 · 90 Inlägg

du har ingenstans du kan köra in bilen över ett dike?? (högra hjulen på ena sida å vänstra hjulen på andra)

BasGalen
20 juli 2017 · 111 Inlägg

Berggren79 skrev:
du har ingenstans du kan köra in bilen över ett dike?? (högra hjulen på ena sida å vänstra hjulen på andra)

Negativo. Har hört att det ska finnas någon mack där man kan hyra en plats så man kan gå under bilen. Ingen aning om vart dock. (bor i Täby)

Berggren79
20 juli 2017 · 90 Inlägg

BasGalen skrev:

Berggren79 skrev:
du har ingenstans du kan köra in bilen över ett dike?? (högra hjulen på ena sida å vänstra hjulen på andra)

Negativo. Har hört att det ska finnas någon mack där man kan hyra en plats så man kan gå under bilen. Ingen aning om vart dock. (bor i Täby)

jobbar själv på en okq8 mack (i norra sverige) å där har vi lyftar på varje mack.

BasGalen
21 juli 2017 · 111 Inlägg

Berggren79 skrev:

BasGalen skrev:

Berggren79 skrev:
du har ingenstans du kan köra in bilen över ett dike?? (högra hjulen på ena sida å vänstra hjulen på andra)

Negativo. Har hört att det ska finnas någon mack där man kan hyra en plats så man kan gå under bilen. Ingen aning om vart dock. (bor i Täby)

jobbar själv på en okq8 mack (i norra sverige) å där har vi lyftar på varje mack.

Åfan! Ska åka och ta en titt på närmaste okq8! : ))

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang