Volvo 745 -91 Startar inte efter ur och i lyftning av motor

RichardW99
11 augusti 2017 · 12 Inlägg

Fick lyfta ur motorn av en anledning ( B230f ) och nu när jag satt i den så igen så startar den inte. Den får gnista och bränsle och den jordar överallt har kollat så att alla kontakter sitter rätt och det gör dom. så jag undrar om det är någon annan som har någon bra lösning på det hela. smile

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
11 augusti 2017 · 4 917 Inlägg

Det är inte lätt för oss stackare att gissa sig till något här..
Kan det ha något med anledningen till att motorn lyftes ur och varför ?
Något borde vara fel installerat. .

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Janneutanb
11 augusti 2017 · 7 267 Inlägg

Vad har du gjort lite mer detaljerat från att den fungerade till att den slutade?

RichardW99
11 augusti 2017 · 12 Inlägg

Okej, jag fick lyfta ur motorn för att växellådan ojade kärvat sig fast i lamellens splines så var väldigt svårt att få isär motor och låda underifrån. Sen så slängde jag på en ny kopplingasats och sen lyst en i motorn igen. Så jag har inte en en aning om vad felet är. Den hostar till ibland och vill igång men den orkar inte riktigt

OlssonEmil
11 augusti 2017 · 87 Inlägg

Säkert att du inte glömt typ motorns jordning eller något? Prova sätta en startkabel mellan - på batteriet till insuget på motorn.

Henkix
11 augusti 2017 · 6 737 Inlägg

Hade du loss svänghjulet när motorn var ur?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 augusti 2017 · 13 669 Inlägg

Henkix skrev:
Hade du loss svänghjulet när motorn var ur?

exakt..  min tanke oxå...  om svänghjulet varit ur sitter det verkligen rätt? smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
RichardW99
12 augusti 2017 · 12 Inlägg

Hade aldrig loss svänghjul tongue Men det löste sig bytte allt inom tändningsväg och då hoppade den igång, vet inte om det var att den fick för klen gnista eller något sånt skojigt. men tack för hjälpen alla smile

whazze
21 augusti 2017 · 81 Inlägg

Haha bråkade likadant med min 940 här om dagen hålde på i säkert 3 dagar å starta bilen visade sig att de satt nå biliga franska tändstift i så tog några andra som har suttit i min reservdelsbil å han starta som en dröm

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang