JSPEC Coilovers knakar

Kevinohh F.IND
12 augusti 2017 · 148 Inlägg

Hej!

Jag och en vän monterade nyligen helt nya JSPEC Coilovers på våra bilar.

Efter vi monterat och följt alla anvisningar så upplever vi båda att det knakar/slår till i bilen när vi svänger höger eller vänster i lägre hastigheter..

Bilarna...
945 Ltt -95
944 FTT -98

Vad vi vet så har vi monterat tillbaka allt enligt manualen.. Om någon har upplevt samma eller har någon idé till vad de kan vara för fel så får ni mer än gärna lämna en kommentar!

Tack på förhand!
/Kevin

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
NIzmO Ollikkala Racing
13 augusti 2017 · 1 724 Inlägg

Vet inget om just dom men har själv 10år gamla K-sport på en av mina bilar och dom knakar endel utan att det går att hitta nån anledning, men om era är nya känns det kanske inte så kul.

Kontaktat Jspec?

- Time Attack -
Kevinohh F.IND
15 augusti 2017 · 148 Inlägg

NIzmO skrev:
Vet inget om just dom men har själv 10år gamla K-sport på en av mina bilar och dom knakar endel utan att det går att hitta nån anledning, men om era är nya känns det kanske inte så kul.

Kontaktat Jspec?

Märkligt men kontaktat och fått svar från JSpec.
Vi kom fram till att topplagringarna var kassa på bådas bilar och vi har nu åtgärdat det och det är nu knäppt tyst smile

Om någon som har samma problem springer in här..
Fokusera på fjäder/topplagring.

1.
Topplagringen rör sig när man svänger. Om denna är gammal och dålig eller trasig så kan ljud uppstå.

2.
Fjädern kan även den vrida sig när man svänger. Generellt så har våra kit en plastbricka under fjädern
(mellan fjäder och fjädersäte) för att underlätta rörelsen. Kärvar det där så kan ljud uppstå. WD40
eller liknande kan också motverka detta.

3.
Att fjäderringarna av någon anledning slår i varandra när man svänger. Det kan orsaka klonk-ljud.
Då får man inspektera fjädrarna och se om färgen skrapats någonstans. JSpec har några gummiskydd mot detta tydligen.

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang