Varför köper inte fler miljömässigt snällare bilar?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 augusti 2017 · 17 345 Inlägg

mb_pucken skrev:

Muttley skrev:

Djo skrev:

Så du sitter och blir uttråkad till och från jobbet för att vara snål ja det är ditt vall såklart.

Hade gärna betalt mindre i pendlings kostnader men vill inte ha mindre bil för det så får fortsätta betala och vara nöjd, Man åker ju bra till och från jobbet iallafall smile

Vem överhuvudtaget tycker de är kul att pendla till och från jobbet?  Om jag så har 800 hästar eller 90 hästar så är de precis lika tråkigt.  Jag kan ju inte köra om mer än med min 90 hästars bil.   
Man kör precis samma sträcka förbi samma byar, träd, hus och möter samma bilar varje dag.   De är deprimerande även i en ferrari.

Kul vettefan men tycker mina resor till och från jobbet är men dom har sina fördelar, konstigt nog en av få saker jag saknade när jag bodde och jobbade i samma stad.
Att få vakna till i bilen på väg till jobbet och ställa in sig på att jobba är ganska skönt lika så att åka hem, lyssnades på radion i lugn takt samtidigt som man filosoferar över livet är helt ok.
Fast kan erkänna att det är skönare att göra det i mercan än i min Micra :-p

Sällar mig till gruppen som gärna åker en liten stund "för att vakna" till jobbet. Har bara 10 km till arbetet och det brukar ta cirka 10-12 minuter. Har inte kollat. Gott att vakna och lyssna på lokala nyheter klockan 0630 på radion. Fundera lite löst på hur dagen ska läggas upp så hjärnan hinner få styrfart.

Har faktiskt köpt en pendlarburk med en inte allt för rask 90hk diesel under det lilla locket. Den gör sitt jobb verkar det som och jag ska bara frakta röven fram och tillbaka till arbetet som sagt...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
16 augusti 2017 ·

Djo skrev:

De som har snabba bilar på min pendlingsväg gör bland de osäkraste omkörningarna i historien.
Och de kommer inte fram snabbare för det.  Meganen är bekväm nog att pendla med och gör de billigt. 
Hade inte tyckt de varit roligare i en v70 heller för den delen   De är inte roligare

Du anser dom farliga då du med din bil inte hade klarat av dom omkörningarna ?

Att köra om handlar inte om att komma fram snabbare utan jag gör det pga

Framförvarande,

Kör för sakta alltså under hastighetsbegränsningen.

Kör ojämn hastighet, rykigt med andra ord

Framförvarande saktar ner onödigt mycket i kurvor och rondeler.

Framförvarande måste hålla halva hastighets begränsningen förbi fartkameror.

V70 är mycket trevligare bil att sitta i och att köra än megane. Jag vet har kört båda delar, Renault är plastiga intetsägande lådor, Om än dom börjar bli bättre ligger dom fortfarande långt efter.

Jag anser att de är mycket farliga förare ja.  Jag kör inte om när de är på gränsen vare sig jag har en motorstark bil eller en svag. Jag kör om utan att de ens finns en lite riskt för mötande bilar.  Om folk håller hastigheten så behöver man inte köra om när mötande är väldigt nära.

Jag har lagt 45-50 tusen mil i en v70 och anser de som en medelmåttig tråkig bil smile  Men vi tycker olika.

Evildan
16 augusti 2017 ·

Hybrid_ skrev:

mb_pucken skrev:

Muttley skrev:

Vem överhuvudtaget tycker de är kul att pendla till och från jobbet?  Om jag så har 800 hästar eller 90 hästar så är de precis lika tråkigt.  Jag kan ju inte köra om mer än med min 90 hästars bil.   
Man kör precis samma sträcka förbi samma byar, träd, hus och möter samma bilar varje dag.   De är deprimerande även i en ferrari.

Kul vettefan men tycker mina resor till och från jobbet är men dom har sina fördelar, konstigt nog en av få saker jag saknade när jag bodde och jobbade i samma stad.
Att få vakna till i bilen på väg till jobbet och ställa in sig på att jobba är ganska skönt lika så att åka hem, lyssnades på radion i lugn takt samtidigt som man filosoferar över livet är helt ok.
Fast kan erkänna att det är skönare att göra det i mercan än i min Micra :-p

Sällar mig till gruppen som gärna åker en liten stund "för att vakna" till jobbet. Har bara 10 km till arbetet och det brukar ta cirka 10-12 minuter. Har inte kollat. Gott att vakna och lyssna på lokala nyheter klockan 0630 på radion. Fundera lite löst på hur dagen ska läggas upp så hjärnan hinner få styrfart.

Har faktiskt köpt en pendlarburk med en inte allt för rask 90hk diesel under det lilla locket. Den gör sitt jobb verkar det som och jag ska bara frakta röven fram och tillbaka till arbetet som sagt...

Men efter helgen är den såld eller så kommer det sovas i fosterställning ute på Tjöööörn eller!!
Du kunde köpt en miljöbil istället. big_smile

Djo
16 augusti 2017 · 10 157 Inlägg

Muttley skrev:

Djo skrev:

De som har snabba bilar på min pendlingsväg gör bland de osäkraste omkörningarna i historien.
Och de kommer inte fram snabbare för det.  Meganen är bekväm nog att pendla med och gör de billigt. 
Hade inte tyckt de varit roligare i en v70 heller för den delen   De är inte roligare

Du anser dom farliga då du med din bil inte hade klarat av dom omkörningarna ?

Att köra om handlar inte om att komma fram snabbare utan jag gör det pga

Framförvarande,

Kör för sakta alltså under hastighetsbegränsningen.

Kör ojämn hastighet, rykigt med andra ord

Framförvarande saktar ner onödigt mycket i kurvor och rondeler.

Framförvarande måste hålla halva hastighets begränsningen förbi fartkameror.

V70 är mycket trevligare bil att sitta i och att köra än megane. Jag vet har kört båda delar, Renault är plastiga intetsägande lådor, Om än dom börjar bli bättre ligger dom fortfarande långt efter.

Jag anser att de är mycket farliga förare ja.  Jag kör inte om när de är på gränsen vare sig jag har en motorstark bil eller en svag. Jag kör om utan att de ens finns en lite riskt för mötande bilar.  Om folk håller hastigheten så behöver man inte köra om när mötande är väldigt nära.

Jag har lagt 45-50 tusen mil i en v70 och anser de som en medelmåttig tråkig bil smile  Men vi tycker olika.

På gränsen gör jag aldrig heller, Men med en motorstarkare bil behöver man inte lite långt för att klara omkörningen, Det lär du hålla med om ?

Beror väl på vilken model av 70 också.

Själv är man omringad av skinn och sen har jag monterat i trä lister och facelift trä mittkonsol som lyxar till det och gör färden extra trevlig smile

tycker v70in är ombonad och mysig går tyst efter vägen och är bekväm, om än jag nu sänkt bilen och har lågprofil så är den fortfarande bekvämare än mycket annat där ute i Svensson klassen smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
SportPilot Ubåtsingenjör
16 augusti 2017 · 7 210 Inlägg

Djo skrev:

Muttley skrev:

Djo skrev:

Du anser dom farliga då du med din bil inte hade klarat av dom omkörningarna ?

Att köra om handlar inte om att komma fram snabbare utan jag gör det pga

Framförvarande,

Kör för sakta alltså under hastighetsbegränsningen.

Kör ojämn hastighet, rykigt med andra ord

Framförvarande saktar ner onödigt mycket i kurvor och rondeler.

Framförvarande måste hålla halva hastighets begränsningen förbi fartkameror.

V70 är mycket trevligare bil att sitta i och att köra än megane. Jag vet har kört båda delar, Renault är plastiga intetsägande lådor, Om än dom börjar bli bättre ligger dom fortfarande långt efter.

Jag anser att de är mycket farliga förare ja.  Jag kör inte om när de är på gränsen vare sig jag har en motorstark bil eller en svag. Jag kör om utan att de ens finns en lite riskt för mötande bilar.  Om folk håller hastigheten så behöver man inte köra om när mötande är väldigt nära.

Jag har lagt 45-50 tusen mil i en v70 och anser de som en medelmåttig tråkig bil smile  Men vi tycker olika.

På gränsen gör jag aldrig heller, Men med en motorstarkare bil behöver man inte lite långt för att klara omkörningen, Det lär du hålla med om ?

Beror väl på vilken model av 70 också.

Själv är man omringad av skinn och sen har jag monterat i trä lister och facelift trä mittkonsol som lyxar till det och gör färden extra trevlig smile

tycker v70in är ombonad och mysig går tyst efter vägen och är bekväm, om än jag nu sänkt bilen och har lågprofil så är den fortfarande bekvämare än mycket annat där ute i Svensson klassen smile

våra upplevelser går helt enkelt isär

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
16 augusti 2017 ·

Djo skrev:

Muttley skrev:

Djo skrev:

Du anser dom farliga då du med din bil inte hade klarat av dom omkörningarna ?

Att köra om handlar inte om att komma fram snabbare utan jag gör det pga

Framförvarande,

Kör för sakta alltså under hastighetsbegränsningen.

Kör ojämn hastighet, rykigt med andra ord

Framförvarande saktar ner onödigt mycket i kurvor och rondeler.

Framförvarande måste hålla halva hastighets begränsningen förbi fartkameror.

V70 är mycket trevligare bil att sitta i och att köra än megane. Jag vet har kört båda delar, Renault är plastiga intetsägande lådor, Om än dom börjar bli bättre ligger dom fortfarande långt efter.

Jag anser att de är mycket farliga förare ja.  Jag kör inte om när de är på gränsen vare sig jag har en motorstark bil eller en svag. Jag kör om utan att de ens finns en lite riskt för mötande bilar.  Om folk håller hastigheten så behöver man inte köra om när mötande är väldigt nära.

Jag har lagt 45-50 tusen mil i en v70 och anser de som en medelmåttig tråkig bil smile  Men vi tycker olika.

På gränsen gör jag aldrig heller, Men med en motorstarkare bil behöver man inte lite långt för att klara omkörningen, Det lär du hålla med om ?

Beror väl på vilken model av 70 också.

Själv är man omringad av skinn och sen har jag monterat i trä lister och facelift trä mittkonsol som lyxar till det och gör färden extra trevlig smile

tycker v70in är ombonad och mysig går tyst efter vägen och är bekväm, om än jag nu sänkt bilen och har lågprofil så är den fortfarande bekvämare än mycket annat där ute i Svensson klassen smile

Jo de håller jag med om. Men på vår sträcka så kör de alltid om på gränsen för de tror de vinner så mycket på några få mil.  Dumt och få mötande att ens behöva tänka på att bromsa. smile

Jag är inte glad för skinn wink 
Men visst går de att få de trevligt. Men de är små stora bilar vilket inte faller någonstans i miljöklassen.

Testade faktiskt en Ch-r häromveckan.  Jag som är oerfaren av hybrider tyckte helt klart de var knepigt att köra med. Men jag gillade bilen skarpt. Utan skinn såklart smile
Aurisen är en stark kandidat när de blir nybilsköp.

_______
17 augusti 2017 · 107 Inlägg

Muttley skrev:

Blacken skrev:

Evildan skrev:
Jomenvisst, en två år gammal artikel. Det här påvisar ju bara hur dåligt uppdaterad du är gällande elbilar och så mycket annat med dina åratal gamla floskler.
Läs på istället och häng med i nutiden är mitt råd till dig, dagens verklighet är faktiskt intressant.

https://www.aktuellsakerhet.se/nu-kan-b … r-slackas/

Vi har höga förväntningar på AVD.


Mineralet vermikulit, den verksamma beståndsdelen i AVD, har tidigare använts som isolationsmaterial i skorstenar och som flamskyddande beläggning på tyger och textilier. Nu får det ett nytt användningsområde.

Det där låter ju väldigt tryggt? johu du,! det betyder på ren Svenska när dimmjiddret är borttaget  att även att det är i bruk, så finns det en hel del aber med i bilden. Är inte lika optimistisk till gifter i min närmiljö som du och andra är, ej heller tror på skitsnacket ifrån miljötalibanerna.

Du bor inte i en stad ? Utan på landet då.   Är du optimistisk till bensin och dieselutsläpp? 
För man känner gigantiskt skillnad om man varit i en storstad med enorma mängder avgaser och sen åker ut i skogen där de är friskt.

Ungefär mittimellan (3 mil ifrån fjollträsk) Ehh Liasom hellre utsläpp som naturen kan hantera, än gifter som ej kan brytas ner i naturen och som batterier och allt vad syntetmaterial innehåller (och som ständigt läcker ut ur dom) Koloxid är en viktig gas för allt liv på jorden och naturen klarar av att "hantera" den. Men läs själv en vetenskaplig analys istället för miljötalibanernas skitsnack
http://www.falskt-alarm.se/wp-content/u … -alarm.pdf
Tar tid och bitvis långtråkig, men ändock vederhäftig med FAKTA! i ämnet. På det så har det på senare tid BEVISATS vetenskapligt att olja nybildas i jordmanteln/skorpan, så det är inte säkert att den  är  fossil.

Senast redigerat av Blacken (17 augusti 2017)

Evildan
17 augusti 2017 ·

Blacken skrev:

Muttley skrev:

Blacken skrev:

Evildan skrev:
Jomenvisst, en två år gammal artikel. Det här påvisar ju bara hur dåligt uppdaterad du är gällande elbilar och så mycket annat med dina åratal gamla floskler.
Läs på istället och häng med i nutiden är mitt råd till dig, dagens verklighet är faktiskt intressant.

https://www.aktuellsakerhet.se/nu-kan-b … r-slackas/

Det där låter ju väldigt tryggt? johu du,! det betyder på ren Svenska när dimmjiddret är borttaget  att även att det är i bruk, så finns det en hel del aber med i bilden. Är inte lika optimistisk till gifter i min närmiljö som du och andra är, ej heller tror på skitsnacket ifrån miljötalibanerna.

Du bor inte i en stad ? Utan på landet då.   Är du optimistisk till bensin och dieselutsläpp? 
För man känner gigantiskt skillnad om man varit i en storstad med enorma mängder avgaser och sen åker ut i skogen där de är friskt.

Ungefär mittimellan (3 mil ifrån fjollträsk) Ehh Liasom hellre utsläpp som naturen kan hantera, än gifter som ej kan brytas ner i naturen och som batterier och allt vad syntetmaterial innehåller (och som ständigt läcker ut ur dom) Koloxid är en viktig gas för allt liv på jorden och naturen klarar av att "hantera" den. Men läs själv en vetenskaplig analys istället för miljötalibanernas skitsnack
http://www.falskt-alarm.se/wp-content/u … -alarm.pdf
Tar tid och bitvis långtråkig, men ändock vederhäftig med FAKTA! i ämnet. På det så har det på senare tid BEVISATS vetenskapligt att olja nybildas i jordmanteln/skorpan, så det är inte säkert att den  är  fossil.

Koloxid är en indirekt växthusgas.
Att du skriver med versaler och använder återkommande okvädningsord underminerar din trovärdighet som skribent då du uppenbarligen griper efter tillrättalagda halmstrån som genast brister av sin spröda faktabrist.
Naturvårdsverket har en annan syn på koloxid (kolmonoxid) och koldioxid än den du och Gösta framställer, jag vet i vems korg mina ägg läggs.

Jokabsson
17 augusti 2017 · 1 171 Inlägg

I all diesel-hysteri så nämns aldrig den fossilfria HVO dieseln. Hur kommer det sig? Betydligt lägre utsläpp än med vanlig diesel och dessutom så krävs ingen ombyggnation av tank eller bränslesystem. Låter i mina öron som att dagens dieselbilar ändå har en framtid, åtminstone tills batteriteknik och elsystem fått en chans att utvecklas och ersätta förbränningsmotorer helt.
https://www.energifabriken.se/branslen/hvo/

Senast redigerat av Cracksoup (17 augusti 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Djo
17 augusti 2017 · 10 157 Inlägg

Muttley skrev:

Djo skrev:

Muttley skrev:

Jag anser att de är mycket farliga förare ja.  Jag kör inte om när de är på gränsen vare sig jag har en motorstark bil eller en svag. Jag kör om utan att de ens finns en lite riskt för mötande bilar.  Om folk håller hastigheten så behöver man inte köra om när mötande är väldigt nära.

Jag har lagt 45-50 tusen mil i en v70 och anser de som en medelmåttig tråkig bil smile  Men vi tycker olika.

På gränsen gör jag aldrig heller, Men med en motorstarkare bil behöver man inte lite långt för att klara omkörningen, Det lär du hålla med om ?

Beror väl på vilken model av 70 också.

Själv är man omringad av skinn och sen har jag monterat i trä lister och facelift trä mittkonsol som lyxar till det och gör färden extra trevlig smile

tycker v70in är ombonad och mysig går tyst efter vägen och är bekväm, om än jag nu sänkt bilen och har lågprofil så är den fortfarande bekvämare än mycket annat där ute i Svensson klassen smile

Jo de håller jag med om. Men på vår sträcka så kör de alltid om på gränsen för de tror de vinner så mycket på några få mil.  Dumt och få mötande att ens behöva tänka på att bromsa. smile

Jag är inte glad för skinn wink 
Men visst går de att få de trevligt. Men de är små stora bilar vilket inte faller någonstans i miljöklassen.

Testade faktiskt en Ch-r häromveckan.  Jag som är oerfaren av hybrider tyckte helt klart de var knepigt att köra med. Men jag gillade bilen skarpt. Utan skinn såklart smile
Aurisen är en stark kandidat när de blir nybilsköp.

Skinn är ett krav från min sida, Men smak sak såklart smile

Alla är vi olika ibland blir man förvånad över vissa bilar smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Muttley
17 augusti 2017 ·

Blacken skrev:

Muttley skrev:

Blacken skrev:

Evildan skrev:
Jomenvisst, en två år gammal artikel. Det här påvisar ju bara hur dåligt uppdaterad du är gällande elbilar och så mycket annat med dina åratal gamla floskler.
Läs på istället och häng med i nutiden är mitt råd till dig, dagens verklighet är faktiskt intressant.

https://www.aktuellsakerhet.se/nu-kan-b … r-slackas/

Det där låter ju väldigt tryggt? johu du,! det betyder på ren Svenska när dimmjiddret är borttaget  att även att det är i bruk, så finns det en hel del aber med i bilden. Är inte lika optimistisk till gifter i min närmiljö som du och andra är, ej heller tror på skitsnacket ifrån miljötalibanerna.

Du bor inte i en stad ? Utan på landet då.   Är du optimistisk till bensin och dieselutsläpp? 
För man känner gigantiskt skillnad om man varit i en storstad med enorma mängder avgaser och sen åker ut i skogen där de är friskt.

Ungefär mittimellan (3 mil ifrån fjollträsk) Ehh Liasom hellre utsläpp som naturen kan hantera, än gifter som ej kan brytas ner i naturen och som batterier och allt vad syntetmaterial innehåller (och som ständigt läcker ut ur dom) Koloxid är en viktig gas för allt liv på jorden och naturen klarar av att "hantera" den. Men läs själv en vetenskaplig analys istället för miljötalibanernas skitsnack
http://www.falskt-alarm.se/wp-content/u … -alarm.pdf
Tar tid och bitvis långtråkig, men ändock vederhäftig med FAKTA! i ämnet. På det så har det på senare tid BEVISATS vetenskapligt att olja nybildas i jordmanteln/skorpan, så det är inte säkert att den  är  fossil.

Sen när blev koloxid från bilar en viktig roll för jordens liv?    Koloxid är dessutom dödligt.
Men jag tror du och jag har diskuterat färdigt.  Du verkar upprörd.

Unleash
17 augusti 2017 · 370 Inlägg

Evildan skrev:

Blacken skrev:

Muttley skrev:

Du bor inte i en stad ? Utan på landet då.   Är du optimistisk till bensin och dieselutsläpp? 
För man känner gigantiskt skillnad om man varit i en storstad med enorma mängder avgaser och sen åker ut i skogen där de är friskt.

Ungefär mittimellan (3 mil ifrån fjollträsk) Ehh Liasom hellre utsläpp som naturen kan hantera, än gifter som ej kan brytas ner i naturen och som batterier och allt vad syntetmaterial innehåller (och som ständigt läcker ut ur dom) Koloxid är en viktig gas för allt liv på jorden och naturen klarar av att "hantera" den. Men läs själv en vetenskaplig analys istället för miljötalibanernas skitsnack
http://www.falskt-alarm.se/wp-content/u … -alarm.pdf
Tar tid och bitvis långtråkig, men ändock vederhäftig med FAKTA! i ämnet. På det så har det på senare tid BEVISATS vetenskapligt att olja nybildas i jordmanteln/skorpan, så det är inte säkert att den  är  fossil.

Koloxid är en indirekt växthusgas.
Att du skriver med versaler och använder återkommande okvädningsord underminerar din trovärdighet som skribent då du uppenbarligen griper efter tillrättalagda halmstrån som genast brister av sin spröda faktabrist.
Naturvårdsverket har en annan syn på koloxid (kolmonoxid) och koldioxid än den du och Gösta framställer, jag vet i vems korg mina ägg läggs.

har solceller blivit reglerbar baskraft än eller har du haft fel?xDD
har studsvik leverarat ett par 1000Mw ut på nät?

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 augusti 2017 · 7 210 Inlägg

Har någon ett biltips till en student ? budget på 30k

Gärna låg skatt och bränsleförbrukning

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
spillolja
17 augusti 2017 · 4 009 Inlägg

SportPilot skrev:
Har någon ett biltips till en student ? budget på 30k

Gärna låg skatt och bränsleförbrukning

https://www.blocket.se/kronoberg/Snal_o … 22&w=2

Bara att öppna gasspjället när man far förbi en mack och låta ångorna från pumpen sugas in

wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
17 augusti 2017 ·

spillolja skrev:

SportPilot skrev:
Har någon ett biltips till en student ? budget på 30k

Gärna låg skatt och bränsleförbrukning

https://www.blocket.se/kronoberg/Snal_o … 22&w=2

Bara att öppna gasspjället när man far förbi en mack och låta ångorna från pumpen sugas in

wink

Jag vill minnas att Cheeva ägde en Aygo för inte så länge sedan?

Yaris?
Jazz?
Colt?

PLindblom
18 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

Om det inte vore för att jag nyss köpte bil hade jag kastat mig över denna: https://www.blocket.se/halland/Toyota_P … 6.htm?sa=1

En Prius Executive T2 med skinnklädsel (dvs. ALL utrustning) som säljaren tror är en Business. Alldeles för lågt prissatt, dessutom. Den borde kosta omkring 15-20 000kr mer.

http://i.imgur.com/jlZZTmT.jpg

Senast redigerat av PLindblom (18 augusti 2017)

Evildan
18 augusti 2017 ·

PLindblom skrev:
Om det inte vore för att jag nyss köpte bil hade jag kastat mig över denna: https://www.blocket.se/halland/Toyota_P … 6.htm?sa=1

En Prius Executive T2 med skinnklädsel (dvs. ALL utrustning) som säljaren tror är en Business. Alldeles för lågt prissatt, dessutom. Den borde kosta omkring 15-20 000kr mer.

http://i.imgur.com/jlZZTmT.jpg

Ni andra medlemmar som bor där nere i Danmark kan göra en mkt bra affär då priset är helrätt, nedprutat till 70 jämnt är det under normalt inbytespris.
Eller ska jag swisha henne och ta tåget ned? En dags jobb för ca 20 i fickan är helt ok.

Jokabsson
18 augusti 2017 · 1 171 Inlägg

PLindblom skrev:
Om det inte vore för att jag nyss köpte bil hade jag kastat mig över denna: https://www.blocket.se/halland/Toyota_P … 6.htm?sa=1

En Prius Executive T2 med skinnklädsel (dvs. ALL utrustning) som säljaren tror är en Business. Alldeles för lågt prissatt, dessutom. Den borde kosta omkring 15-20 000kr mer.

http://i.imgur.com/jlZZTmT.jpg

Där fick man verkligen en funderare!
Men den är väl redan såld när jag har funderat klart..

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Muttley
18 augusti 2017 ·

Evildan skrev:

PLindblom skrev:
Om det inte vore för att jag nyss köpte bil hade jag kastat mig över denna: https://www.blocket.se/halland/Toyota_P … 6.htm?sa=1

En Prius Executive T2 med skinnklädsel (dvs. ALL utrustning) som säljaren tror är en Business. Alldeles för lågt prissatt, dessutom. Den borde kosta omkring 15-20 000kr mer.

http://i.imgur.com/jlZZTmT.jpg

Ni andra medlemmar som bor där nere i Danmark kan göra en mkt bra affär då priset är helrätt, nedprutat till 70 jämnt är det under normalt inbytespris.
Eller ska jag swisha henne och ta tåget ned? En dags jobb för ca 20 i fickan är helt ok.

Laholm tillhör inte Danmark.  Förnedra inte oss skåningar.

Hade jag varit i köpartagen hade jag kunnat testa den.

PLindblom
18 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

Cracksoup skrev:

PLindblom skrev:
Om det inte vore för att jag nyss köpte bil hade jag kastat mig över denna: https://www.blocket.se/halland/Toyota_P … 6.htm?sa=1

En Prius Executive T2 med skinnklädsel (dvs. ALL utrustning) som säljaren tror är en Business. Alldeles för lågt prissatt, dessutom. Den borde kosta omkring 15-20 000kr mer.

http://i.imgur.com/jlZZTmT.jpg

Där fick man verkligen en funderare!
Men den är väl redan såld när jag har funderat klart..

Den blev säkerligen såld inom de första 30 minuterna, även om köparen ännu hunnit dit för att hämta bilen. Jag har några gånger försökt köpa liknande exemplar, men varje gång har jag varit tvåa eller trea på bollen trots att jag ringt bara några minuter efter att annonsen kommit upp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang