Hjälp mig lite:)

Muttley
17 augusti 2017 ·

Mack855 skrev:

Muttley skrev:

Mack855 skrev:
Nog är det inte mer än bara säga att den är stulen så farbror blå åker och hämtar tillbaka bilen. Bilen är ju i lagens ögon din så det är väl bara att förklara läget.

Men de är ju inte stöld när man ger bort nycklar frivilligt.   Via försäkringsbolaget hade de troligt bara flinat lite och sagt skyll dig själv.

Kronofogden är troligtvis de mest lämpliga sättet att gå om man vill ha handräckning av polisen.

Om TS nu säger "jag har lånat ut bilen men kompisen som lånade den vägrar att ge tillbaka den"? Jag hade gjort allt för att jävlas tillbaka till en sån "polare" inom lagens ramar. Om inte annat kan väl polisen tala om för TS vad han ska göra. Svin till polare du hade, hoppas att du iallafall får tillbaka bilen åtminstone.

Ja vill man ljuga så kan man ju det.  Lär bli ord mot ord och då läggs ärendet ner snabbare än du hinner blinka.

Mack855
17 augusti 2017 · 1 354 Inlägg

Muttley skrev:

Mack855 skrev:

Muttley skrev:

Men de är ju inte stöld när man ger bort nycklar frivilligt.   Via försäkringsbolaget hade de troligt bara flinat lite och sagt skyll dig själv.

Kronofogden är troligtvis de mest lämpliga sättet att gå om man vill ha handräckning av polisen.

Om TS nu säger "jag har lånat ut bilen men kompisen som lånade den vägrar att ge tillbaka den"? Jag hade gjort allt för att jävlas tillbaka till en sån "polare" inom lagens ramar. Om inte annat kan väl polisen tala om för TS vad han ska göra. Svin till polare du hade, hoppas att du iallafall får tillbaka bilen åtminstone.

Ja vill man ljuga så kan man ju det.  Lär bli ord mot ord och då läggs ärendet ner snabbare än du hinner blinka.

Alltid värt ett försök!

Dujbo
18 augusti 2017 · 22 Inlägg

Mack855 skrev:

Muttley skrev:

Mack855 skrev:
Nog är det inte mer än bara säga att den är stulen så farbror blå åker och hämtar tillbaka bilen. Bilen är ju i lagens ögon din så det är väl bara att förklara läget.

Men de är ju inte stöld när man ger bort nycklar frivilligt.   Via försäkringsbolaget hade de troligt bara flinat lite och sagt skyll dig själv.

Kronofogden är troligtvis de mest lämpliga sättet att gå om man vill ha handräckning av polisen.

Om TS nu säger "jag har lånat ut bilen men kompisen som lånade den vägrar att ge tillbaka den"? Jag hade gjort allt för att jävlas tillbaka till en sån "polare" inom lagens ramar. Om inte annat kan väl polisen tala om för TS vad han ska göra. Svin till polare du hade, hoppas att du iallafall får tillbaka bilen åtminstone.

skulle sälja den då han va ute efter fälgarna+ coils, fick kontant i hand men hans morsa skulle stå som ägare så därför skicka ja me papperna, ska dit i helgen och kolla så fälgarna och coilsen sitter på bilen min, annars så följer hans bil med och de ha ja sakt till han:) jo de finns mycket sjuka människor där ute xd

Janneutanb
18 augusti 2017 · 7 267 Inlägg

Men du måste väl fått hem brev om att bilen blivit påställd samt att du behöver betala in skatten?

turbodeath
18 augusti 2017 · 2 452 Inlägg

läropengar för dig nu,man lämnar aldrig papper utan o få påskrivet o lagt på lådan...antingen så går båda 2 o lägger på lådan tillsammans.

döden kommer tillbaka
panda666
18 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Vad äre för jävla kompis som gör så? var ni verkligen vänner? hur länge kände du honom?? Har personligen verkligen inte jättemånga människor (kompisar) som jag skulle våga göra så med, lämna papper med dom och lita på att dom ska posta. Har ett par jättegoda vänner som jag litar på till 150% mer inte mer. Hörde även en annan historia inte för längesen där vid en affär så vid provkörning då följde inte säljaren med utan kvinnan som provkörde bilen drog iväg och kom aldrig tbax, bilen försvann^^ Var han verkligen din vän och hur länge kände du hen??

Dujbo
18 augusti 2017 · 22 Inlägg

Janneutanb skrev:
Men du måste väl fått hem brev om att bilen blivit påställd samt att du behöver betala in skatten?

Hadde precis flyttat från Stockholm men hadde inte direkt något fast boende så fick sällan någon post, den va påställd när den såldes:/

Dujbo
18 augusti 2017 · 22 Inlägg

panda666 skrev:
Vad äre för jävla kompis som gör så? var ni verkligen vänner? hur länge kände du honom?? Har personligen verkligen inte jättemånga människor (kompisar) som jag skulle våga göra så med, lämna papper med dom och lita på att dom ska posta. Har ett par jättegoda vänner som jag litar på till 150% mer inte mer. Hörde även en annan historia inte för längesen där vid en affär så vid provkörning då följde inte säljaren med utan kvinnan som provkörde bilen drog iväg och kom aldrig tbax, bilen försvann^^ Var han verkligen din vän och hur länge kände du hen??

Jadu det undrar jag med, va tillsammans med hans syrra i typ ett år men kände dom i 3-4 år, jag litar för mycket på folk tyvär, har faktiskt några som jag vet att inget skulle hända, men dom har jag känt i över 10 års tid med. Vet att vid något tillfälle så ringe en av mins polare och frågade om han kunde låna 30000kr i 2-3 dagar, drogade aldrig varför eller något utan satte bara över och fick tillbaka pengarna innan 2-3 dagar igen. Men som sakt så ska ja ta en tur förbi där och kolla om fälgar å de sitter på min eller på hans bil, sitter dom på hans så följer den med också så få han stå och se dum ut xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang