Angående bil stolar!

Chipsus
24 april 2017 · 13 Inlägg

Hej!

Jag har en fråga! Skulle man kunna ta äldre saab 9-3 skinnstolar och montera i en bmw f30?`
Varför? jo för att jag ogillar tygstolarna som finns i bilen och saab stolarna är riktigt bekväma:)

mvh

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 april 2017 · 17 470 Inlägg

Chipsus skrev:
Hej!

Jag har en fråga! Skulle man kunna ta äldre saab 9-3 skinnstolar och montera i en bmw f30?`
Varför? jo för att jag ogillar tygstolarna som finns i bilen och saab stolarna är riktigt bekväma:)

mvh

Sitter väl airbags i stolarna. Bara där har du ett problem. Sen att det inte är tillåtet är en annan sak.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Chipsus
24 april 2017 · 13 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Chipsus skrev:
Hej!

Jag har en fråga! Skulle man kunna ta äldre saab 9-3 skinnstolar och montera i en bmw f30?`
Varför? jo för att jag ogillar tygstolarna som finns i bilen och saab stolarna är riktigt bekväma:)

mvh

Sitter väl airbags i stolarna. Bara där har du ett problem. Sen att det inte är tillåtet är en annan sak.

ojdå.. Visste inte att det skulle vara så pass komplicerat.. Så det ända sättet att byta stolar vore om det är bmws egna för just f30 serien då eller?

mvh

Djo
24 april 2017 · 10 157 Inlägg

Ja i den bilen då den är såpass ny är det det enda du kan göra att sätta i f30 skinnstolar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Chipsus
24 april 2017 · 13 Inlägg

Djo skrev:
Ja i den bilen då den är såpass ny är det det enda du kan göra att sätta i f30 skinnstolar.

Okej. Hur får man tag på sånna stolar billigast? Hittat interiör paket i england för typ 12k men inte så mkt annat ..

Djo
24 april 2017 · 10 157 Inlägg

Chipsus skrev:

Djo skrev:
Ja i den bilen då den är såpass ny är det det enda du kan göra att sätta i f30 skinnstolar.

Okej. Hur får man tag på sånna stolar billigast? Hittat interiör paket i england för typ 12k men inte så mkt annat ..

Nå skrot i tyskland kanske. Vet faktiskt inte.

12 tusen för komplett interiör var ju dock ej så farligt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
caromania Forummoderator
24 april 2017 · 9 296 Inlägg

Djo skrev:

Chipsus skrev:

Djo skrev:
Ja i den bilen då den är såpass ny är det det enda du kan göra att sätta i f30 skinnstolar.

Okej. Hur får man tag på sånna stolar billigast? Hittat interiör paket i england för typ 12k men inte så mkt annat ..

Nå skrot i tyskland kanske. Vet faktiskt inte.

12 tusen för komplett interiör var ju dock ej så farligt.

Tänk på att förarstolen är passagerarstol och vise versa. Ev skiljer sig funktioner. Annars är det faktiskt en fördel att köpa inredning därifrån. Din förarstol kommer se ny ut.'

Edit: från England alltså för den som...

Senast redigerat av caromania (24 april 2017)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
yamahar6
18 augusti 2017 · 1 Inlägg

Är det bara att det är tyg på stolarna som du vill bli av med? Känns ju billigare att klä om dom i något nice istället då? Jag lämnade in min Opel Vivaro (Inte den hetaste av bilar kanske) för att klä om bilstolarna hos ALFA http://alfa.se/vara-tjanster/bil/inredning/ på den när de var trasiga, kostade inte särskilt mycket. Sen beror det säkert på vilken typ av stol man vill ha och material såklart.

NIzmO Ollikkala Racing
19 augusti 2017 · 1 724 Inlägg

På en så ny BMW är all utrustning kodad i bilen och kommer troligtvis att bli felkoder när du byter stolar trots att det är från en annan F30, kommer att kräva specialkodning med fjärrstyrd länk mellan BMW verkstad och BMW Sverige alt. BMW Tyskland vilket inte alla verkstäder är intresserade av (tar mer tid än det är värt men kommer ändå bli dyrt för dig).

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
torsen
19 augusti 2017 · 7 234 Inlägg

Beakta även säkerhetsbältenas infästning.
Vissa bilar har i golvet, andra i stolen.

Forsen_fbg
20 augusti 2017 · 10 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang