Hjälp ! AUDI har kan inte laga min bil ! 6 månader och inte klara!

Evildan
21 augusti 2017 ·

spillolja skrev:
Tidningarna är samtigt duktiga på att skriva dynga från första till sista sidan

Dom ska ju i detta fall skriva om VAG så det behöver du inte understryka.

team_larsson
21 augusti 2017 · 239 Inlägg

Growe skrev:

Janneutanb skrev:
Så 2 motorbyten senare och du har samma problem som med motor 1?

Jag tolkar det som så
Dom verkar rätt kompetenta på det där stället....      Sätter skallen på att det är ett fel som en vanlig runt hörnet kille fixar på 1timme genom att använda det man har mellan öronen..      Bilen är väll helförsäkring  gashäng rakt in i försälkningshallen skulle nog vara något....

+1

väldigt lätt hänt när de lämnar ut trasiga bilar wink

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Evildan
21 augusti 2017 ·

team_larsson skrev:

Growe skrev:

Janneutanb skrev:
Så 2 motorbyten senare och du har samma problem som med motor 1?

Jag tolkar det som så
Dom verkar rätt kompetenta på det där stället....      Sätter skallen på att det är ett fel som en vanlig runt hörnet kille fixar på 1timme genom att använda det man har mellan öronen..      Bilen är väll helförsäkring  gashäng rakt in i försälkningshallen skulle nog vara något....

+1

väldigt lätt hänt när de lämnar ut trasiga bilar wink

Trots att den går som en tunna skit måste några påskjutande haltande hästar finnas kvar för att uppnå någon typ av adekvat rörelse. wink
Nee, ingen bra idé.

Jag har inte järnkoll gällande marknadsvärdet på en dylik pjäs i fungerande skick men kan tycka att där bör den ekonomiska uppgörelsen ligga.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 augusti 2017 · 13 729 Inlägg

Evildan skrev:

team_larsson skrev:

Growe skrev:

Jag tolkar det som så
Dom verkar rätt kompetenta på det där stället....      Sätter skallen på att det är ett fel som en vanlig runt hörnet kille fixar på 1timme genom att använda det man har mellan öronen..      Bilen är väll helförsäkring  gashäng rakt in i försälkningshallen skulle nog vara något....

+1

väldigt lätt hänt när de lämnar ut trasiga bilar wink

Trots att den går som en tunna skit måste några påskjutande haltande hästar finnas kvar för att uppnå någon typ av adekvat rörelse. wink
Nee, ingen bra idé.

Jag har inte järnkoll gällande marknadsvärdet på en dylik pjäs i fungerande skick men kan tycka att där bör den ekonomiska uppgörelsen ligga.

ja eftersom dom gått med på att laga bilen 
kunden har betalat.  då ska bilen fungera punkt slut.   så löser man inte det så är det marknadsvärde på en hel som gäller.    det är för mycket värde för att några muppar ska hålla på och sabba bilen totalt utan att göra någon som helst förbättring...

blir så förbannad att man nästan vill åka dit med stora plakat och se till att inte en kund går in där utan att veta vilka soppskallar som har det där stället..

dom har verkligen alla förutsättingar att lösa problem men endå klarar dom inte av det..

skulle vara intressant att få reda på vad som är problemet på bilen.   
jag ger mig tusan på att det är en defekt kabelhärva eller något liknande skitfel så dom flyttar runt problemet med nya motorn..   man tycker att kronan borde trilla ner någon gång hos dom.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Juggen1988
22 augusti 2017 · 161 Inlägg

Skicka in din historia också till Vi bilägare, Teknikens värld, Automotorsport. Har för mig att Vi bilägare hade en artikel relativt nyligen om en BMW ägare som hade liknande problem med sin bil.

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang