Styr undan Knivsta Motor AB

Reveal
2 september 2017 · 1 Inlägg

Köpte en till synes mycket fin BMW 520 xDrive därifrån men upptäckte efter en vecka att bilen tagit in vatten varje dag genom bagageluckan sedan den lämnat deras hall.

Ringde så klart tillbaka till Knivsta Motor och frågade om hur vi kunde lösa detta. Blev skickad till närmaste Meca-verkstad där bilen skulle felsökas. Efter felsökningen blev jag lovad en massa "schyssta rabatter" på delar och betalning av reparationskostnader.

När denna dealen skulle fullföras var det plötsligt jag som kund som skulle betala allt och delarna var BMW original så dom kunde inte Meca beställa till mig med "schyssta rabatter".

Så det slutade med att jag var tvungen att betala hela spektaklet själv hos originalverkstad för att Knivsta Motors garantier täcker inte vattenskador, trots att det är väldigt uppenbart att bilens tätning i bagageluckan var defekt redan vid köpet. En good-will kompensation för detta var heller inte aktuellt

Ville bara dela med mig av min erfarenhet med företaget. Dela gärna vidare till folk ni vet är på biljakt!

Lite bilder: http://imgur.com/a/9HnKF

Senast redigerat av Reveal (2 september 2017)

jaka54
2 september 2017 · 5 719 Inlägg

Hej!
Och vad var det som fick vatten att läcka in?

Rikard_Persson NISMO <3
3 september 2017 · 1 064 Inlägg

Har också haft en hel del strul med knivsta motor. Helt värdelösa på alla sätt och vis.

Köpte en bil som skulle vara servad och klar. Var inte mycket gjort av vad som skulle.
Blev en lång process på flera veckor innan dom tillslut tog lite ansvar och fixade delar av problemen.

Senast redigerat av cat_fish_1 (3 september 2017)

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang