Dimljus | V70n front på S60

viktorbergagard
19 september 2017 · 2 Inlägg

Hej!

Tänkte skriva här och kolla om någon snäll ängel har lust att hjälpa en relativt okunnig nisse som mig.

För cirka ett år sen krockade jag med min s60 01 i fronten och lämnade in bilen för reparation. Mekanikern satte då på en front från en v70n från samma årsmodell om jag inte har helt fel. Allting funkar fint förutom dimljusen. Mekanikern sa att det var "olika kontakter" på kablarna från bilen och från den nya fronten och då jag inte riktigt litar på att denna herre var speciellt kunnig inom ämnet så vänder jag mig till er här på Garaget.

Finns det någon enkel och snabb lösning på detta eller kommer det kosta några tusenlappar?

Tack på förhand!

zzr94092
19 september 2017 · 4 385 Inlägg

Inte ens likadana dimljus.S 60 är runda
V 70 rektangulära

Marlboroman
19 september 2017 · 8 229 Inlägg

Har han hamrat dit en V70-front så kan man ju undra hur det ser ut bakom den då det är olika krockbalk, stötskydd och lite fästpunkter som skiljer.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Djo
19 september 2017 · 10 157 Inlägg

Marlboroman skrev:
Har han hamrat dit en V70-front så kan man ju undra hur det ser ut bakom den då det är olika krockbalk, stötskydd och lite fästpunkter som skiljer.

Har satt S60 front på min v70, Då krävs lite modifikationer, Men att göra tvärtom tror jag passar rakt av så gott som.

Alla fästpunkter är likadana på dom båda faktiskt, Sidohållarna kan skilja jag bytte till facelift så bytte til s60 bara för att.

S60 och v70 dimljus har dock samma kontakter både pre och facelift.

Så bara plugga in smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
viktorbergagard
19 oktober 2017 · 2 Inlägg

Tack så mycket för svar! Ska kolla på det nästa gång jag har bilen lite upphöjd! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang