Lurad på service?

GIGIRIGIG
19 september 2017 · 26 Inlägg

awdg

Senast redigerat av GIGIRIGIG (10 januari 2018)

Evildan
19 september 2017 ·

Verkstadspersonalen tar inte bort dina hjul för att byta bromsvätska, det utförs när bilen är upphissad.

torsen
19 september 2017 · 7 230 Inlägg

Man brukar inte fylla bromsvätskebehållaren mer än till hälften.
Annars får man problem vid framtida bromsbeläggsbyten.
Vill du kolla om verkstaden bytt bromsvätska ska du kolla om luftningsnipplarna ser "rörda" ut.
D v s rentorkade och 6-kanten har spår av nykelberöring.

fax110
19 september 2017 · 344 Inlägg

som sagt hjulen skruvas inte av när man byter bromsvätska och man fyller inte fullt om det inte är bytt till nya bromsbelägg, skulle du byta beläggen runt om nu lär du hamna på max i bromsvätska ungefär, hade dom fyllt till max och du byter belägg så hade det blivit överfullt.

xXSammy
19 september 2017 · 6 569 Inlägg

Personligen föredrar jag att alltid plocka bort hjulen vid bromsvätskebyte, men om det nu skulle ha fuskat vid bytet så kolla om luftnipplarna är skruvade på, eller om det är lika smutsiga som allt annat..

De/Dem
GIGIRIGIG
19 september 2017 · 26 Inlägg

xXSammy skrev:
Personligen föredrar jag att alltid plocka bort hjulen vid bromsvätskebyte, men om det nu skulle ha fuskat vid bytet så kolla om luftnipplarna är skruvade på, eller om det är lika smutsiga som allt annat..

Dem är i svart gummi, är ju inte skinande rena. Har svårt att se och har hunnit åka 9 mil sen dess på vått väglag. Får helt enkelt lita på att det är gjort antar jag...

Senast redigerat av GIGIRIGIG (19 september 2017)

it_mutt Avstängd
19 september 2017 · 10 388 Inlägg

GIGIRIGIG skrev:

xXSammy skrev:
Personligen föredrar jag att alltid plocka bort hjulen vid bromsvätskebyte, men om det nu skulle ha fuskat vid bytet så kolla om luftnipplarna är skruvade på, eller om det är lika smutsiga som allt annat..

Dem är i svart gummi, är ju inte skinande rena. Har svårt att se och har hunnit åka 9 mil sen dess på vått väglag. Får helt enkelt lita på att det är gjort antar jag...

Nej. Det är bara ett skydd till nipplarna...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Christian S
19 september 2017 · 4 816 Inlägg

it_mutt skrev:

GIGIRIGIG skrev:

xXSammy skrev:
Personligen föredrar jag att alltid plocka bort hjulen vid bromsvätskebyte, men om det nu skulle ha fuskat vid bytet så kolla om luftnipplarna är skruvade på, eller om det är lika smutsiga som allt annat..

Dem är i svart gummi, är ju inte skinande rena. Har svårt att se och har hunnit åka 9 mil sen dess på vått väglag. Får helt enkelt lita på att det är gjort antar jag...

Nej. Det är bara ett skydd till nipplarna...

precis, gummit sitter bara längst upp för att skydda mot smuts.
själva nipplarna ser ut typ så här om man skruvar ut dom ur oket (bild lånad ifrån biltema)
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/byfilename/xlarge/66-456_xl_1.jpg

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 september 2017 · 4 917 Inlägg

Och slutligen..
Skulle du blivit lurad så är du varken den förste eller siste..
Jag kände mig lurad varje gång fortskaffningsmedlet skulle in på sk"service   "redan för 45(!) år sedan, sådärför gör jag servicen själv och vet att det blir ordentligt gjort..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang