ODB 2 Uttag Ford Scorpio 2.9 -88

jeg
21 september 2017 · 7 Inlägg

Var sitter uttaget för odb 2 läsaren .Och går det över huvud taget läsa av felkoder på denna bil som nu har stannat . Gick sämre o sämre Har bytt bränslefiltret under bilen men ingen skillnad .Den startar men stannar tämligen omgående Någon som vet ?...

zleepy Trucker
21 september 2017 · 1 391 Inlägg

Din gamla bil har inte det smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
spillolja
21 september 2017 · 4 014 Inlägg

EVt kan det sitta en 3 -polig kontakt i maskinrummet

man ta en led  och kopplar + till pin.2  - till pin.1    sammambind 2och 3 , slå på tändningen och läs av blinkkoderna

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
jeg
21 september 2017 · 7 Inlägg

Tackar för svaret !       Om jag eventuellt hittar en 3-polig kontakt o  kopplar enligt ( spillolja) förslag  får blink koder hur tyder jag dom ?     Vet att Volvo 850  före -95 har ett blink system  som man tyder ganska enkelt i Volvo forumet

spillolja
21 september 2017 · 4 014 Inlägg

Evt. kan detta vara till hjälp
https://minfil.org/qdSd3ec7bd/scorpio_OBD.pdf

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
caromania Forummoderator
21 september 2017 · 9 296 Inlägg

Tror detta är den första felsökningstråd där frågan är var felkodsläsaruttaget sitter och vad eventuella felkoder betyder. Nu vill jag backa bandet lite (tycker metaforen passar bra eftersom det är en 30 år gammal bil vi pratar om) och fråga hur långt den gått, om den servats, hur vacuumslangar mår, hur mycket avlagringar det sitter i spridare etc...

Första åtgärd som jag ser är gjort är ju bränslefiltret. Bra. Kommer det fram soppa nu? Kommer det gnista? Kommer gnistan ungefär när den ska?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
spillolja
21 september 2017 · 4 014 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
spillolja
22 september 2017 · 4 014 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
jeg
22 september 2017 · 7 Inlägg

Ja rubriken om ODB uttaget  fick jag svar på finns inget sådant  tack tack,  Ska jag göra en ny tråd om felsökning Scorpio ?     Vad som är gjort på bilen 1 nytt bränslefilter  2 Stiften är nyligen bytta ser bra ut  3 Vacum slangar  ser bra ut     Ska kolla spridarna!   
4 Bytt bränsleslangen efter bränsleröret i motorrummet     En fundering där väldans tryck på bränslet i slangen fastän bilen stått flera timmar   Bilen startar endast med gasen i botten och går 10 sek     Vad göra?

spillolja
22 september 2017 · 4 014 Inlägg

DET finns OBD-uttag men inte OBD 2 -uttag

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 september 2017 · 17 386 Inlägg

Man kan ju göra den klassiska varianten och spreja rikligt med startgas i insuget och se om bilen startar och går fint på denna ett par sekunder... Gör den det föreligger inget fel på tändning i alla fall.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jeg
23 september 2017 · 7 Inlägg

Testade Scorpion idag med startspray utan nämndvärd förbättring går som förut 10 sek        Hittade ett uttag vid vänstra skärmen närmare lampan med 3 hål kan detta vara obd 1 uttaget   fyrkantigt utan rundade hörn har sett odb med rundade hörn med 4 stift ?  Någon som vet ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang