Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.
  • 175 Följare
  • 702 755 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 mars
Djo
8 oktober 2017 · 10 157 Inlägg

Kommer bli rå grym på riktigt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
HG_
8 oktober 2017 · 2 470 Inlägg

Djo skrev:
Kommer bli rå grym på riktigt smile

smile Tackar.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
4 november 2017 · 2 470 Inlägg

Lite text uppdatering.
Tyvärr så inser jag att det har blivit lite för kallt att hålla på ute. Så det blir att lägga bilen på is till värmen framåt våren kommer.
Kommer att lägga upp en å annan uppdatering framöver på smågrejer som händer & sker som t ex rutramarna som min bekante har tagit & börjat svetsa på.
Tyvärr så har det varit en å annan grej som har gjort att jag blivit, enligt mig, försenad med några veckor.
Jag kommer ändå att vara inne på sidan lite i emellanåt & kolla på andras häftiga byggen.
Är det något ni undrar över så skriv en rad eller två så svarar jag så fort jag ser det.
Men uppdateringar följer framöver framöver.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 november 2017 · 14 007 Inlägg

HG_ skrev:
Lite text uppdatering.
Tyvärr så inser jag att det har blivit lite för kallt att hålla på ute. Så det blir att lägga bilen på is till värmen framåt våren kommer.
Kommer att lägga upp en å annan uppdatering framöver på smågrejer som händer & sker som t ex rutramarna som min bekante har tagit & börjat svetsa på.
Tyvärr så har det varit en å annan grej som har gjort att jag blivit, enligt mig, försenad med några veckor.
Jag kommer ändå att vara inne på sidan lite i emellanåt & kolla på andras häftiga byggen.
Är det något ni undrar över så skriv en rad eller två så svarar jag så fort jag ser det.
Men uppdateringar följer framöver framöver.

Jaa, det är inte roligt att meka ute när det blir vinter men vi väntar på uppdateringar. Bättre att ta tid på sig än att man ska stressa. smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
HG_
4 november 2017 · 2 470 Inlägg

Vettemannen skrev:

HG_ skrev:
Lite text uppdatering.
Tyvärr så inser jag att det har blivit lite för kallt att hålla på ute. Så det blir att lägga bilen på is till värmen framåt våren kommer.
Kommer att lägga upp en å annan uppdatering framöver på smågrejer som händer & sker som t ex rutramarna som min bekante har tagit & börjat svetsa på.
Tyvärr så har det varit en å annan grej som har gjort att jag blivit, enligt mig, försenad med några veckor.
Jag kommer ändå att vara inne på sidan lite i emellanåt & kolla på andras häftiga byggen.
Är det något ni undrar över så skriv en rad eller två så svarar jag så fort jag ser det.
Men uppdateringar följer framöver framöver.

Jaa, det är inte roligt att meka ute när det blir vinter men vi väntar på uppdateringar. Bättre att ta tid på sig än att man ska stressa. smile

/Benny

smile Jo det är sant, men det är ju alltid så att man vill ha ihop grejerna, helst igår. roll

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
14 november 2017 · 2 470 Inlägg

big_smile En liten uppdatering i kylan.
Har nu kopplat in kylet till motoroljan & hällt i nästan 5 liter olja. Det är mest att motorn inte ska vara helt torr under vintern. Kommer att snurra runt motorn under vintern ett par gånger i månaden för att få runt lite smörjning i kanalerna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-20ad89f63e3f1d1d2c6ccf01a0f70dc2.jpg

Nu är kylet bara provisoriskt på plats & kommer att hängas på plats under skärmen fram till våren.
Jag fick även kopplat in kylet till växellådan, men ska få på kardan & ett par slangklämmor innan jag häller i oljan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-9d85d56c09046fceec6180bf972512f4.jpg

Bilderna är tagen med mobilen så där av bild kvaliteten. hmm
En liten uppdatering till kommer inom ett par dagar eller så. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Power-krille
14 november 2017 · 672 Inlägg

Det tar sig här med, vi får köra med utmattningsprincipen smile

"Väx inte upp! det är en fälla"
HG_
14 november 2017 · 2 470 Inlägg

Power-krille skrev:
Det tar sig här med, vi får köra med utmattningsprincipen smile

lol Ja, det blir att gneta på tills det tar stop. I detta fall så blir det kylan som sätter stop för det roliga.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
29 december 2017 · 2 470 Inlägg

big_smile God (h)jul (i efter skott. roll ) & GOTT NYTT ÅR på er alla. big_smile
Har ju inte varit något nytt att ta upp än, men jag kan meddela att framsoffan är på gång att få sig en ny klädsel inom ett par månader. (Slut datum ligger ungefär fram i maj någon gång.)
Har lite andra planer åxå. big_smile
Jag pratat med m&s bilklädsel om att få innertak, instrumentstoppningen & solskydden i ordning gjorda inom någon snar framtid åxå.  big_smile
Instrumentstoppningen kommer jag själv att lägga en stor del av jobbet på. Behöver sig en hel renovering.
Innertaket kommer jag att malla upp så sadelmakaren har något att gå efter.
Solskydden kommer jag att lämna bort.
Vidare så har jag ju en del el dragning kvar, men blir inte fören värmen börjar komma.

Sedan funderar jag på lite airbrush målning. Är det någon här som håller på med sådana målningar eller känner till någon som är duktig på detta? Inom Lidköping, Vara, Skara eller kanske i närområdet.
Jag har lite idéer, men kan själv inte hantera en sådan målarspruta. hmm

På återseende. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Power-krille
29 december 2017 · 672 Inlägg

Nja airbrusch är inte min grej, plankstrykning däremot!  hälsade på i Skövde över jul, hade jag vetat att du håller till i vara så kanske jag hade kunnat titta över smile

"Väx inte upp! det är en fälla"
HG_
29 december 2017 · 2 470 Inlägg

Power-krille skrev:
Nja airbrusch är inte min grej, plankstrykning däremot!  hälsade på i Skövde över jul, hade jag vetat att du håller till i vara så kanske jag hade kunnat titta över smile

smile Det är bara att höra av sig, tyvärr så är det inte så mycket att titta på just nu. Bilen är inpackad i presenningar just nu över vintern & är inte så sugen på att packa upp den fören värmen kommer. smile

Senast redigerat av HG_ (29 december 2017)

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
22 april 2018 · 2 470 Inlägg

Hej alla nyfikna. big_smile Kommer inte någon uppdatering riktigt än, jag har fått mig ett annat projekt i huset som jag behöver göra innan jag börjar med kapitänen. Tyvärr så har jag inte fått hem rutramarna än så det blir lite stop på den fronten.
Annars så är framsoffan inlämnad för omklädning hos M&S bilklädsel utanför Skara.
Har tittat på innertak & lämnade in solskydden åxå.
I det närmaste på bilen så ska jag ordna ett par hål till handbromswirern,
ordna fram nya tänddelar till motorn, dra sista elen & koppla ihop det sista av alla tåtar som jag inte blev färdig med i höstas,
Behöver ju ordna till stereo biten åxå. tongue
rutramarna ska ordnas till när dom kommer hem,
Behöver göra ett växellänkage till växellådan åxå, saknades vid köp. Det kanske är någon här som kan ha ett liggandes. (Växellådan är en ht180.)
sist men inte minst ordna till fästen till oljekylen så dom kommer på plats.
Annars så har jag fått tag på lite ämne för att på börja ett soffprojekt. big_smile Men mer om det längre fram.
Så det finns lite att göra. roll Man kan bara hoppas på att det inte blir massa grejer som ska göras som tar tid från projektet.

Våren är här så nu är suget väldigt stort att få färdigt det sista på bilen.
Uppdatering kommer tyvärr att dröja lite. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 april 2018 · 14 007 Inlägg

HG_ skrev:
Hej alla nyfikna. big_smile Kommer inte någon uppdatering riktigt än, jag har fått mig ett annat projekt i huset som jag behöver göra innan jag börjar med kapitänen. Tyvärr så har jag inte fått hem rutramarna än så det blir lite stop på den fronten.
Annars så är framsoffan inlämnad för omklädning hos M&S bilklädsel utanför Skara.
Har tittat på innertak & lämnade in solskydden åxå.
I det närmaste på bilen så ska jag ordna ett par hål till handbromswirern,
ordna fram nya tänddelar till motorn, dra sista elen & koppla ihop det sista av alla tåtar som jag inte blev färdig med i höstas,
Behöver ju ordna till stereo biten åxå. tongue
rutramarna ska ordnas till när dom kommer hem,
Behöver göra ett växellänkage till växellådan åxå, saknades vid köp. Det kanske är någon här som kan ha ett liggandes. (Växellådan är en ht180.)
sist men inte minst ordna till fästen till oljekylen så dom kommer på plats.
Annars så har jag fått tag på lite ämne för att på börja ett soffprojekt. big_smile Men mer om det längre fram.
Så det finns lite att göra. roll Man kan bara hoppas på att det inte blir massa grejer som ska göras som tar tid från projektet.

Våren är här så nu är suget väldigt stort att få färdigt det sista på bilen.
Uppdatering kommer tyvärr att dröja lite. smile

Arbeta i din takt. Det kan ju komma nåt i vägen som är viktigare. Vi som prenumererar lär ju inte missa nån update när den väl kommer! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
HG_
22 april 2018 · 2 470 Inlägg

Vettemannen skrev:

HG_ skrev:
Hej alla nyfikna. big_smile Kommer inte någon uppdatering riktigt än, jag har fått mig ett annat projekt i huset som jag behöver göra innan jag börjar med kapitänen. Tyvärr så har jag inte fått hem rutramarna än så det blir lite stop på den fronten.
Annars så är framsoffan inlämnad för omklädning hos M&S bilklädsel utanför Skara.
Har tittat på innertak & lämnade in solskydden åxå.
I det närmaste på bilen så ska jag ordna ett par hål till handbromswirern,
ordna fram nya tänddelar till motorn, dra sista elen & koppla ihop det sista av alla tåtar som jag inte blev färdig med i höstas,
Behöver ju ordna till stereo biten åxå. tongue
rutramarna ska ordnas till när dom kommer hem,
Behöver göra ett växellänkage till växellådan åxå, saknades vid köp. Det kanske är någon här som kan ha ett liggandes. (Växellådan är en ht180.)
sist men inte minst ordna till fästen till oljekylen så dom kommer på plats.
Annars så har jag fått tag på lite ämne för att på börja ett soffprojekt. big_smile Men mer om det längre fram.
Så det finns lite att göra. roll Man kan bara hoppas på att det inte blir massa grejer som ska göras som tar tid från projektet.

Våren är här så nu är suget väldigt stort att få färdigt det sista på bilen.
Uppdatering kommer tyvärr att dröja lite. smile

Arbeta i din takt. Det kan ju komma nåt i vägen som är viktigare. Vi som prenumererar lär ju inte missa nån update när den väl kommer! smile

/Benny

big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
11 maj 2018 · 2 470 Inlägg

Då kör vi en mjukstart då.
Har nu fått tillbaka rutramarna, hann med att slipa svetsarna till framdörrarna idag & polerat av dom med 80 papper, men tyvärr så hade svetsarn tagit & missat ett par ställen så han får en liten bakläxa framöver.
Ska se hur det blir med ramarna till bakdörrarna.
Men det är ju inte värre missat än att jag kan få måttat ut för rutorna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-3e5a8bc131934f7de93d42b774a0652f.jpg

Så nu är det att åka till butiken imorgon så jag kan få tag på fler slipband så man kan fortsätta med rutramarna till bakdörrarna.

Fortsättning följer. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 maj 2018 · 14 007 Inlägg

HG_ skrev:
Då kör vi en mjukstart då.
Har nu fått tillbaka rutramarna, hann med att slipa svetsarna till framdörrarna idag & polerat av dom med 80 papper, men tyvärr så hade svetsarn tagit & missat ett par ställen så han får en liten bakläxa framöver.
Ska se hur det blir med ramarna till bakdörrarna.
Men det är ju inte värre missat än att jag kan få måttat ut för rutorna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-3e5a8bc131934f7de93d42b774a0652f.jpg

Så nu är det att åka till butiken imorgon så jag kan få tag på fler slipband så man kan fortsätta med rutramarna till bakdörrarna.

Fortsättning följer. smile

Den kommer nog att bli riktigt frän!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
HG_
11 maj 2018 · 2 470 Inlägg

Vettemannen skrev:

HG_ skrev:
Då kör vi en mjukstart då.
Har nu fått tillbaka rutramarna, hann med att slipa svetsarna till framdörrarna idag & polerat av dom med 80 papper, men tyvärr så hade svetsarn tagit & missat ett par ställen så han får en liten bakläxa framöver.
Ska se hur det blir med ramarna till bakdörrarna.
Men det är ju inte värre missat än att jag kan få måttat ut för rutorna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-3e5a8bc131934f7de93d42b774a0652f.jpg

Så nu är det att åka till butiken imorgon så jag kan få tag på fler slipband så man kan fortsätta med rutramarna till bakdörrarna.

Fortsättning följer. smile

Den kommer nog att bli riktigt frän!! smile

/Benny

Tackar. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
MR_T
11 maj 2018 · 2 339 Inlägg

Trevligt smile

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
HG_
11 maj 2018 · 2 470 Inlägg

MR_T skrev:
Trevligt smile

Ja, det börjar klia i fingrarna nu, men jag får ta bilen i mellan att jag väntar på att spacklet på väggarna i rummet torkar.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
13 maj 2018 · 2 470 Inlägg

Ingen större uppdatering, men jag har fått tag på en bild som bilen såg ut precis innan den såldes & byggdes om. Jag hittade bilden på fb.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-0357ed4bf1a29be1042025e9efe56c67.jpg

Efter ombyggnad.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-0de40c4e7c2f194566d878371a8f14c9.jpg

Efter ett x antal år senare så såg bilen ut så här.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-411f25c5b8fbf6b92186c628641e1472.jpg

& nu efter några år i min ägo så ser bilen ut så här.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-066c7f54107aa11a252cf2d2970b6799.jpg

En liten nostalgi tripp är ju aldrig fel. Men bilen har haft en liten makeover genom åren. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang