Köpråd: 300c 2.7 30 000+ mil?

Presidento Of World
15 oktober 2017 · 3 306 Inlägg

Som rubriken lyder,  om bilen är fräsch och ser bra ut, är det ett vettigt köp med dom milen?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
15 oktober 2017 ·

Går sådant skräp så långt??
(Nu stänger HybridGuden av mig) big_smile

Känns allt tight och inga märkligheter med vätskor, växlingar osv så varför inte om priset är lågt.

Presidento Of World
15 oktober 2017 · 3 306 Inlägg

Evildan skrev:
Går sådant skräp så långt??
(Nu stänger HybridGuden av mig) big_smile

Känns allt tight och inga märkligheter med vätskor, växlingar osv så varför inte om priset är lågt.

Vad anses som långt för en sådan?

Vet inte säljaren påstår att den läcker lite kylarvatten vid locket/behållaren, måste så klart titta på det noggrant

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
15 oktober 2017 · 4 228 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:
Går sådant skräp så långt??
(Nu stänger HybridGuden av mig) big_smile

Känns allt tight och inga märkligheter med vätskor, växlingar osv så varför inte om priset är lågt.

Vad anses som långt för en sådan?

Vet inte säljaren påstår att den läcker lite kylarvatten vid locket/behållaren, måste så klart titta på det noggrant

min e39 sitter på 35xxx just nu, motorlampan kan inte hålla käft, fyller på olja/glykol varje månad, fortfarande ingen motorfläkt, men går fortfarande som fan. Tight o fin som en ny bil;) besiktad i somras UA. hjälpte detta dig nånting?

Evildan
15 oktober 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:
Går sådant skräp så långt??
(Nu stänger HybridGuden av mig) big_smile

Känns allt tight och inga märkligheter med vätskor, växlingar osv så varför inte om priset är lågt.

Vad anses som långt för en sådan?

Vet inte säljaren påstår att den läcker lite kylarvatten vid locket/behållaren, måste så klart titta på det noggrant

6500mil sedan är dom bonnaslut. wink
Nädå, jag vet flera 2.7 som faktiskt rullat över 30000mil och dom har inte haft någon speciell akilleshäl förutom lite glappa framvagnar och främre bromsskivor tillika hjullager som slits lite snabbare än på asiaterna.
Tooplockspackningarna är väl ngt som ger sig om ägaren nyttjar alla hk för att låtsas han sitter i en RT.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 oktober 2017 · 14 007 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Som rubriken lyder,  om bilen är fräsch och ser bra ut, är det ett vettigt köp med dom milen?

2.7? Är det en 4:a i den?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
15 oktober 2017 ·

Vettemannen skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Som rubriken lyder,  om bilen är fräsch och ser bra ut, är det ett vettigt köp med dom milen?

2.7? Är det en 4:a i den?

/Benny

V6. Inte tuggummit.

Presidento Of World
15 oktober 2017 · 3 306 Inlägg

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:
Går sådant skräp så långt??
(Nu stänger HybridGuden av mig) big_smile

Känns allt tight och inga märkligheter med vätskor, växlingar osv så varför inte om priset är lågt.

Vad anses som långt för en sådan?

Vet inte säljaren påstår att den läcker lite kylarvatten vid locket/behållaren, måste så klart titta på det noggrant

6500mil sedan är dom bonnaslut. wink
Nädå, jag vet flera 2.7 som faktiskt rullat över 30000mil och dom har inte haft någon speciell akilleshäl förutom lite glappa framvagnar och främre bromsskivor tillika hjullager som slits lite snabbare än på asiaterna.
Tooplockspackningarna är väl ngt som ger sig om ägaren nyttjar alla hk för att låtsas han sitter i en RT.

Ok, skall ev kolla på den imorgon smile får se hur det slutar..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 oktober 2017 · 14 007 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Som rubriken lyder,  om bilen är fräsch och ser bra ut, är det ett vettigt köp med dom milen?

Årsmodell?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
15 oktober 2017 ·

Vettemannen skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Som rubriken lyder,  om bilen är fräsch och ser bra ut, är det ett vettigt köp med dom milen?

Årsmodell?

/Benny

-07 tippar jag på. Silver met kombi med svarta fälgar säger min synskhet. big_smile

Senast redigerat av Evildan (15 oktober 2017)

Evildan
15 oktober 2017 ·

Jag hade inte betalat mer än 32 för en sådan.
Finns en på firma i schuddinge för 39.9.

Presidento Of World
15 oktober 2017 · 3 306 Inlägg

Evildan skrev:
Jag hade inte betalat mer än 32 för en sådan.
Finns en på firma i schuddinge för 39.9.

Antar att du slog upp den på transportstyrelsen, ska man vara rädd för det man ser?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
15 oktober 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:
Jag hade inte betalat mer än 32 för en sådan.
Finns en på firma i schuddinge för 39.9.

Antar att du slog upp den på transportstyrelsen, ska man vara rädd för det man ser?

Fyra ägare sedan 21 juni plus ngn firma gör mig fundersam. Men det är nog den typen av bil som byter ägare ofta, stor, törstig och slö. Tröttare 0-100 än din Prius.
Jag hade varit riktigt noga och petig vid titten. Lite tråkiga vibbar tycker jag.

Presidento Of World
15 oktober 2017 · 3 306 Inlägg

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:
Jag hade inte betalat mer än 32 för en sådan.
Finns en på firma i schuddinge för 39.9.

Antar att du slog upp den på transportstyrelsen, ska man vara rädd för det man ser?

Fyra ägare sedan 21 juni plus ngn firma gör mig fundersam. Men det är nog den typen av bil som byter ägare ofta, stor, törstig och slö. Tröttare 0-100 än din Prius.
Jag hade varit riktigt noga och petig vid titten. Lite tråkiga vibbar tycker jag.

Ofan.. Tänkte byta mot min seat altea då ingen vill köpa en mpv.. Tydligen trots bra pris..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
15 oktober 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Antar att du slog upp den på transportstyrelsen, ska man vara rädd för det man ser?

Fyra ägare sedan 21 juni plus ngn firma gör mig fundersam. Men det är nog den typen av bil som byter ägare ofta, stor, törstig och slö. Tröttare 0-100 än din Prius.
Jag hade varit riktigt noga och petig vid titten. Lite tråkiga vibbar tycker jag.

Ofan.. Tänkte byta mot min seat altea då ingen vill köpa en mpv.. Tydligen trots bra pris..

Du har ett bra utgångspris på Altean.
Ha is i magen, du har ju bara haft den ute i tre dagar, den bör vara mer lättsåld än 300c tycker jag.

Presidento Of World
16 oktober 2017 · 3 306 Inlägg

Blev inget med den, kedjan lät.. Förjävligt.. smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
16 oktober 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:
Blev inget med den, kedjan lät.. Förjävligt.. smile

Synd.

Flippa SEATen istället.
Sänk till 29.900 bästa kompispris. wink

Presidento Of World
16 oktober 2017 · 3 306 Inlägg

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Blev inget med den, kedjan lät.. Förjävligt.. smile

Synd.

Flippa SEATen istället.
Sänk till 29.900 bästa kompispris. wink

Betalar skatten och föenyar så får vi se.. smile finns kanske någon sugen.. :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Presidento Of World
22 oktober 2017 · 3 306 Inlägg

Sålde seaten för utsatt pris och drog iväg och hämtade en Insignia 2.0 CDTI 160 ecoFlex(vad det nu innebär) 17k mil 2012 för 50 lökar.. Aldrig mer v.a.g

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
22 oktober 2017 · 4 228 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Sålde seaten för utsatt pris och drog iväg och hämtade en Insignia 2.0 CDTI 160 ecoFlex(vad det nu innebär) 17k mil 2012 för 50 lökar.. Aldrig mer v.a.g

insignia säger du, dom där som har infällbar dragkrok som man fäller ut den via ett handtag med snöre som skriker som fan när man fäller ut? vet inte vad jag tycker om dom bilarna^^ tycker inte man sitter så bra i dom faktiskt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang