Ljud i högtalarna försvinner på min V70 D5, hjälp tack?!

danskajaeveln
15 oktober 2017 · 24 Inlägg

Tjabba!
Idag när jag var ute och körde lyssnade jag lite på radio. Helt plötsligt tystnar bara allt, och jag tror i mitt stilla sinne att det bara är något strul med Mix Megapol, -men ack nej. Det gick 25-30 sekunder, så kom ljudet igen, sen försvann det igen, and so on.. Den enda förändringen var att ljudet försvann under längre och längre perioder...

Bilen det gäller är en Volvo V70 D5, 2006 års modell med en HU-650 huvudenhet, kärran har 35.000 mil på mätaren.

Provade att byta kanal,
-problemet kvarstod.
Provade att byta till CD, -problemet kvarstod.
Provade att stänga av bilen, -problemet kvarstod.
Provade nolla allt, (koppla bort batteriet), -problemet kvarstod.

Kan det vara så enkelt att stereon helt enkelt är på väg att kasta in handduken, eller är detta någon form av varningsflagga för att något allvarligare kan vara problemet?

Tacksam för svar!
//Danne

Volvo V70 D5 Sport Edition "Xpedition Z" (2006)
Bassiehof
15 oktober 2017 · 1 777 Inlägg

Om du inte upplever några andra fenomen, som t ex farthinder,  är det förmodligen fel på stereon.

Djo
15 oktober 2017 · 10 157 Inlägg

Kan vara slutsteget som håller på att ge upp också, med tanke på HU650 borde du ha steg i bilen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
danskajaeveln
1 november 2017 · 24 Inlägg

Djo skrev:
Kan vara slutsteget som håller på att ge upp också, med tanke på HU650 borde du ha steg i bilen.

Det var slutsteget som gett upp, tack för tips smile

Volvo V70 D5 Sport Edition "Xpedition Z" (2006)
Djo
1 november 2017 · 10 157 Inlägg

danskajaeveln skrev:

Djo skrev:
Kan vara slutsteget som håller på att ge upp också, med tanke på HU650 borde du ha steg i bilen.

Det var slutsteget som gett upp, tack för tips smile

Skönt det smile

Varsågod smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Jonkan13371
18 april 2021 · 1 Inlägg

Hej!

mitt ljud har lagt av i min V70 med ljud system Hu-650 och hittar inte förstärkare under förare/passagerare stolen. Har fortfarande ström till radion men vet inte vart förstärkare kan ligga någon stans, tips är väldigt tacksamt.

Brådhis * Voff voff *
18 april 2021 · 10 277 Inlägg

Jonkan13371 skrev:
Hej!

mitt ljud har lagt av i min V70 med ljud system Hu-650 och hittar inte förstärkare under förare/passagerare stolen. Har fortfarande ström till radion men vet inte vart förstärkare kan ligga någon stans, tips är väldigt tacksamt.

Har du inget steg under stolen så är det det inbyggda steget i huvudenheten som troligtvis gett upp.

Byt stereo, en gammal HU650 kostar inte många kronor från nå´n som skrotar ner en bil i delar. Kolla tex Marketplace eller liknande.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang