Displayen indikerar att bakluckan är öppen.

2

2017-11-17 10:53

Hej. har problem med min passat 13. Detta verkar vara återkommande när det blir kallt ute. Larmet går och displayen visar att bakluckan är öppen. Hade samma problem förra vintern.

Hela sommaren har det fungerat som det ska.  Någon som vet vad det kan vara för problem ?

8937 7

2017-11-17 11:47

passat13 skrev:
Hej. har problem med min passat 13. Detta verkar vara återkommande när det blir kallt ute. Larmet går och displayen visar att bakluckan är öppen. Hade samma problem förra vintern.

Hela sommaren har det fungerat som det ska.  Någon som vet vad det kan vara för problem ?

Låter som en trilskande låskista.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 2.5TDi "Sub5" (2002)
Audi A6 Avant 2.5TDI "Sub10" (2003)
609

2017-11-17 13:48

Har inte de där bilarna problem med slangen till spolningen på bakrutan? Den lossnar och blöter ned låskistan bland annat.

Tjofadderittan - lej
1800

2017-11-18 17:00

Om det är en vanlig kontakt, av samma typ som finns för sidodörrarnas påverkan av bl a innerbelysningen, så kan det vara som så att elledningen är skadad så att isoleringen inte skyddar utan metalledaren kan jorda.
Inte ovanligt på handbromsövervakning.

8937 7

2017-11-18 17:14

torsen skrev:
Om det är en vanlig kontakt, av samma typ som finns för sidodörrarnas påverkan av bl a innerbelysningen, så kan det vara som så att elledningen är skadad så att isoleringen inte skyddar utan metalledaren kan jorda.

Ingen omöjlighet, men att det skulle vara relaterat till kyla är ju isf lite märkligt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 2.5TDi "Sub5" (2002)
Audi A6 Avant 2.5TDI "Sub10" (2003)
609

2017-11-18 18:20

torsen skrev:

Du menar som bilarna hade på 1900-talet?
Kontakten sitter i låskistan och har gjort så på VAG bilar hela 2000-talet. Sen händer ju grejer när det blir kallt. Fett blir trögt och mekaniska delar lika så. Och med lite spolarvätska i kommer den inte funka bättre

Tjofadderittan - lej
2

2017-11-18 21:47

Tack för svaren. Tydligen så har bakluckan indikerat hela natten och batteriet var utan ström. Fungerade inte att starta med startkablar, verkar som att jag får köpa ett nytt batteri. Ska kika på kontakten i låskistan när jag fått igång bilen igen big_smile

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang

Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon