Volvo 240 Blinkersbekymmer

Tragiskabananer
17 november 2017 · 10 Inlägg

Har en Volvo 245 årsmod. -92 där blinkers börjat bete sig konstigt. När man blinkar höger så blinkar även övriga lampor i bilen med samtidigt som höger bakblinkers ej fungerar, men fram fungerar det. Lampan där bak är hel, och även så lyser lampan i instrumenteringen svagt. Tvärtom på vänster sida, där lyser lampan i instrumenteringen normalt och resten av belysningen blinkar med men inte lika starkt som på höger sida.

Även så eldas blinkreläet upp, troligen på grund av antingen överbelastning eller kortslutning. Som det är nu har jag inte lagt så mycket tid på att felsöka hela blinkerssystemet. Tackar i förväg för den hjälp jag kan få.

citrouz
17 november 2017 · 168 Inlägg

Tragiskabananer skrev:
Har en Volvo 245 årsmod. -92 där blinkers börjat bete sig konstigt. När man blinkar höger så blinkar även övriga lampor i bilen med samtidigt som höger bakblinkers ej fungerar, men fram fungerar det. Lampan där bak är hel, och även så lyser lampan i instrumenteringen svagt. Tvärtom på vänster sida, där lyser lampan i instrumenteringen normalt och resten av belysningen blinkar med men inte lika starkt som på höger sida.

Även så eldas blinkreläet upp, troligen på grund av antingen överbelastning eller kortslutning. Som det är nu har jag inte lagt så mycket tid på att felsöka hela blinkerssystemet. Tackar i förväg för den hjälp jag kan få.

Kolla efter kabelkontakt i höger baklykta, alternativ jordfel nånstans.

Edit: menar att blinkerskabeln ligger emot andra kablar

Senast redigerat av citrouz (17 november 2017)

Volvo 740GL "SLEEPERN" (1992)
Tragiskabananer
17 november 2017 · 10 Inlägg

Bak har jag kollat, den ligger inte emot något. Den är inkopplad där den ska vara.

Tragiskabananer
17 november 2017 · 10 Inlägg

Problem löst, något fel med släpvagnskontakten.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 november 2017 · 4 917 Inlägg

Ytterligare ett typexempel på där man bara fått veta HALVA sanningen..
Hade ts bara nämnt ordet DRAGKROK så hade vi säkert varit lösningen på spåret direkt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Djo
18 november 2017 · 10 157 Inlägg

autodidakten skrev:
Ytterligare ett typexempel på där man bara fått veta HALVA sanningen..
Hade ts bara nämnt ordet DRAGKROK så hade vi säkert varit lösningen på spåret direkt..

En 240 kan man ta för givet att den har dragkrok, dom som är utan är inte många. Men gällande övriga bilar så hade det kunnat varigt en hjälpsam information.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang