Audi a4 allroad 2011, har bluetooth för samtal men inte för musik?

Audi_allroad
19 november 2017 · 79 Inlägg

Tja jag köpte en Audi för ett tag sedan har försökt att spela musik från min telefon men det går inte. Men jag kan ta emot samtal. Någon som har haft samma problem?  Om det är någon inställning man ska ändra isf vilken & hur går jag in på det? Bilen har även aux och plats för sdcard. Men som sagt inget som ger ut musik. Har hört något om ami har försökt leta efter ett uttag men hittar inte det !! Så hjälp vad ska jag göra???

Presidento Of World
19 november 2017 · 3 306 Inlägg

Du har bara för telefonsamtal och inte för musikstreaming, går säkerligen att fixa

Kontakta Oem-eftermontering i karlstad han har och kan allt om bilarna ifråga.

http://www.oem-eftermontering.se

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Soulman
19 november 2017 · 1 271 Inlägg

Peugeot508 skrev:
Tja jag köpte en Audi för ett tag sedan har försökt att spela musik från min telefon men det går inte. Men jag kan ta emot samtal. Någon som har haft samma problem?  Om det är någon inställning man ska ändra isf vilken & hur går jag in på det? Bilen har även aux och plats för sdcard. Men som sagt inget som ger ut musik. Har hört något om ami har försökt leta efter ett uttag men hittar inte det !! Så hjälp vad ska jag göra???

Ett ami uttag ger dig ingen audio streaming men du får möjlighet att montera en eftermarknadslösning som klarar det. Ami kan eftermonteras.
Audi är så in i helsike gnidna så musikstreaming var ett tillval. Beroende på ditt radiosystem kan det finnas en liten chans att aktivera funktionen med VCDS.

Vilket radiosystem har du?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Audi_allroad
19 november 2017 · 79 Inlägg

Soulman skrev:

Peugeot508 skrev:
Tja jag köpte en Audi för ett tag sedan har försökt att spela musik från min telefon men det går inte. Men jag kan ta emot samtal. Någon som har haft samma problem?  Om det är någon inställning man ska ändra isf vilken & hur går jag in på det? Bilen har även aux och plats för sdcard. Men som sagt inget som ger ut musik. Har hört något om ami har försökt leta efter ett uttag men hittar inte det !! Så hjälp vad ska jag göra???

Ett ami uttag ger dig ingen audio streaming men du får möjlighet att montera en eftermarknadslösning som klarar det. Ami kan eftermonteras.
Audi är så in i helsike gnidna så musikstreaming var ett tillval. Beroende på ditt radiosystem kan det finnas en liten chans att aktivera funktionen med VCDS.

Vilket radiosystem har du?

St1035 kanske  säger dig något? Tog bild igår medans jag körde så syns inte så bra på bilden jag tog och glömde bort att ta en ny bild.
försökte få in en bild men hitta inte hur man gör det

Audi_allroad
19 november 2017 · 79 Inlägg

Peugeot508 skrev:

Soulman skrev:

Peugeot508 skrev:
Tja jag köpte en Audi för ett tag sedan har försökt att spela musik från min telefon men det går inte. Men jag kan ta emot samtal. Någon som har haft samma problem?  Om det är någon inställning man ska ändra isf vilken & hur går jag in på det? Bilen har även aux och plats för sdcard. Men som sagt inget som ger ut musik. Har hört något om ami har försökt leta efter ett uttag men hittar inte det !! Så hjälp vad ska jag göra???

Ett ami uttag ger dig ingen audio streaming men du får möjlighet att montera en eftermarknadslösning som klarar det. Ami kan eftermonteras.
Audi är så in i helsike gnidna så musikstreaming var ett tillval. Beroende på ditt radiosystem kan det finnas en liten chans att aktivera funktionen med VCDS.

Vilket radiosystem har du?

St1035 kanske  säger dig något? Tog bild igår medans jag körde så syns inte så bra på bilden jag tog och glömde bort att ta en ny bild.
försökte få in en bild men hitta inte hur man gör det

På den här sidan: http://www.oem-eftermontering.se/index- … #bluetooth

Stereon som heter  BT-CAN
Bild nr 2 så ser min stereo ut om det är till nån hjälp

Soulman
19 november 2017 · 1 271 Inlägg

Då har du en Symphony 3 eller Concert 3. På Eftermontera kan du få inspiration av vad du behöver, grejerna kostar ungefär hälften på Ebay om du vill skruva själv.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Audi_allroad
19 november 2017 · 79 Inlägg

Soulman skrev:
Då har du en Symphony 3 eller Concert 3. På Eftermontera kan du få inspiration av vad du behöver, grejerna kostar ungefär hälften på Ebay om du vill skruva själv.

Och en sån här kan inte hjälpa efter som jag redan har aux? Eller om det är nån inställning som gör att jag bara kan ta emot samtal men inte musiken?

Audi_allroad
19 november 2017 · 79 Inlägg

Peugeot508 skrev:

Soulman skrev:
Då har du en Symphony 3 eller Concert 3. På Eftermontera kan du få inspiration av vad du behöver, grejerna kostar ungefär hälften på Ebay om du vill skruva själv.

Och en sån här kan inte hjälpa efter som jag redan har aux? Eller om det är nån inställning som gör att jag bara kan ta emot samtal men inte musiken?

http://www.mds.se/hrs-bt.html

Soulman
19 november 2017 · 1 271 Inlägg

Den funkar nog, med en övergång från RCA till 3,5mm hane.
Men med AMI lösningen får du integration med Spotify t.ex och kan byta låt med rattknapparna t.ex.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Audi_allroad
19 november 2017 · 79 Inlägg

Soulman skrev:
Den funkar nog, med en övergång från RCA till 3,5mm hane.
Men med AMI lösningen får du integration med Spotify t.ex och kan byta låt med rattknapparna t.ex.

Och man kan inte "tjuvkoppla" så  den blir kopplad tillsammans med ratten?

Tycker ändå jäkla skumt att man har för telefon med inte musik om man endå valt att ha en bluetooth i en bil varför man inte tar isf båda valen det kan knappast vara mycket som skiljer sej i pengar när det gäller när man byggde bilen , och varför Audi inte har det tillsammans tar du bluetooth för telefon så har du även för musik haha

Soulman
19 november 2017 · 1 271 Inlägg

Nej du kan inte omvandla ditt aux uttag att styras via ratten.
Audi gör ju stora pengar alla kryss i tillvalslistan och vet att kunderna gör allt för att ha råd med att en på uppfarten. A2DP tillvalet syns inte och många andra tillval inte heller. Vad sägs om att aktivt behöva välja till elfönsterhissar på bakdörrarna?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Audi_allroad
19 november 2017 · 79 Inlägg

Soulman skrev:
Nej du kan inte omvandla ditt aux uttag att styras via ratten.
Audi gör ju stora pengar alla kryss i tillvalslistan och vet att kunderna gör allt för att ha råd med att en på uppfarten. A2DP tillvalet syns inte och många andra tillval inte heller. Vad sägs om att aktivt behöva välja till elfönsterhissar på bakdörrarna?

Sant så sant, ska ringa runt lite o kolla men tack för hjälpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang