Lustiga annonser - fordon :-)

Muttley
19 november 2017 ·

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Svarte_Orm skrev:
Annonsen är nerplockad igen. Blev bilen såld eller tyckte han ni var jobbiga med ert ifrågasättande? roll

Det står "borttagen"  Om han sålt bilen hade han väl satt "såld" 
Jag fick iallafall inte svar på varför han tyckte den hade gått 17 tusen mil smile

"Annonsen kunde inte hittas
Några orsaker:
Varan är redan såld och/eller annonsören har tagit bort annonsen.
Kontrollera länken. Om du klickade på länken i ett mejl, kontrollera att länken inte kapats.
Om du just lagt in eller ändrat den här annonsen, kom ihåg att det kan dröja en halvtimme innan den visas."

Sant smile Men jag har den på bevakning som många andra annonser.  Många står "såld" på.  Så de beror väl på hur man tar bort den såklart.  Jag tror han tyckte de var jobbigt att den är genomskådad.

Muttley
19 november 2017 ·

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Svarte_Orm skrev:
Annonsen är nerplockad igen. Blev bilen såld eller tyckte han ni var jobbiga med ert ifrågasättande? roll

Det står "borttagen"  Om han sålt bilen hade han väl satt "såld" 
Jag fick iallafall inte svar på varför han tyckte den hade gått 17 tusen mil smile

"Annonsen kunde inte hittas
Några orsaker:
Varan är redan såld och/eller annonsören har tagit bort annonsen.
Kontrollera länken. Om du klickade på länken i ett mejl, kontrollera att länken inte kapats.
Om du just lagt in eller ändrat den här annonsen, kom ihåg att det kan dröja en halvtimme innan den visas."

Jag måste beklaga å säljarens vägnar.  Det verkar som att personen själv har blivit lurad (om man ska tro den)

Fick dessa svaren
"Idag 16:49
Jag vet inte . Jag köpte bilen och han som sålde sa den har gått 17 tusen. Min annons är borta och vad har du gjort så dom tog bort den?"

"Idag 16:49
Annonsen kostade mig mycket och plötsligt den försvann. Varför jävlas människor med nåt som angår inte dom???"

Utifrån första svaret så har inte jag anmält annonsen, även om de ligger bedrägeri bak bilen. 

Angående andra så angår de väl människor som är intresserade av bilen, och ser man då en bil som uppenbarligen är skruvad så vore de ju synd om fler blir lurade.

Jag svarade bara om att jag var nyfiken på varför miltalet inte stämmer.

Presidento Of World
19 november 2017 · 3 324 Inlägg

Ute igen fast rätt miltal och bytt motor numera..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Muttley
19 november 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:
Ute igen fast rätt miltal och bytt motor numera..

Han kanske ringde förra ägaren eller så blåste den jäveln mig smile

Edit:  Den jäveln ljög duktigt för mig
"Efter besiktningen jag har bytt motorn och den nya motorn har gått bara 17000 mil. "


Det är inte samma som att bilen har gått 17 tusen.

Senast redigerat av Muttley (19 november 2017)

Evildan
19 november 2017 ·

Muttley skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Ute igen fast rätt miltal och bytt motor numera..

Han kanske ringde förra ägaren eller så blåste den jäveln mig smile

Edit:  Den jäveln ljög duktigt för mig
"Efter besiktningen jag har bytt motorn och den nya motorn har gått bara 17000 mil. "


Det är inte samma som att bilen har gått 17 tusen.

Jag har anmält annonsen med argumenten att han påstår att förra ägaren bytt motor i ett mail och sedan skriver att han gjort motorbytet själv.
Jag är så jävla less på lögnaktiga människor som till varje pris ska blåsa folk på pengar.

Muttley
19 november 2017 ·

Evildan skrev:

Muttley skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Ute igen fast rätt miltal och bytt motor numera..

Han kanske ringde förra ägaren eller så blåste den jäveln mig smile

Edit:  Den jäveln ljög duktigt för mig
"Efter besiktningen jag har bytt motorn och den nya motorn har gått bara 17000 mil. "


Det är inte samma som att bilen har gått 17 tusen.

Jag har anmält annonsen med argumenten att han påstår att förra ägaren bytt motor i ett mail och sedan skriver att han gjort motorbytet själv.
Jag är så jävla less på lögnaktiga människor som till varje pris ska blåsa folk på pengar.

Summan är ju då.
Till mig skriver lögnaren att den gått 17 000 mil utan att nämna motorbytet.
När jag ifrågasätter detta så blir han lite arg och tycker att jag anmält. 
Och när han la upp den igen så är de plötsligt motorn som gått 17 tusen.

Och till dig säger han att förra och han själv bytt motor.
Man ska  inte ljuga smile svårt och komma ihåg hur många stories som man gett ut.

Soulman
19 november 2017 · 1 271 Inlägg

Finns det inga kvitton på motor och växellåda är det ju knas. Bytet kan han ju ha fått hjälp med.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Muttley
19 november 2017 ·

Soulman skrev:
Finns det inga kvitton på motor och växellåda är det ju knas. Bytet kan han ju ha fått hjälp med.

Det som är knas i annonsen var att det stod verkligen inget om motorbytet innan korten kom på bordet.

Evildan
19 november 2017 ·

Muttley skrev:

Soulman skrev:
Finns det inga kvitton på motor och växellåda är det ju knas. Bytet kan han ju ha fått hjälp med.

Det som är knas i annonsen var att det stod verkligen inget om motorbytet innan korten kom på bordet.

Förra ägaren påstod att bilen rullat 17000mil.
Förra ägaren har bytt motor.
Nuvarande ägare har bytt motor.

Hade han löpt på Solvalla hade jag satsat pengar på honom ty bättre travare är svårhittad.

Soulman
19 november 2017 · 1 271 Inlägg

Jo. Det jag menar är ju att ingen borde väl gå på luringen att motor, koppling och växellåda är bytt utan att någon kan visa något som helst kvitto på arbete eller delar.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Evildan
19 november 2017 ·
Evildan
20 november 2017 ·

Grandis tillbaka.
https://m.blocket.se/varmland/Mitsubish … 12&w=3

Hej
Dags att sälja bilen.
Full servad, Ny olja, oljefilter, tändstift , kamrem bytt, bromsskiva o bromsbelägg nya, fin o fräsch och 100% rostfri.
Besiktad o Skattad. Dokument på all service finns. Sommardäck med aluminiumfälgar medföljer.
Bilen är i utmärkt skick in- och utvändigt.

Pris prutad och klart 30000:-
Mody

Utmarks-Loke
23 november 2017 · 5 833 Inlägg

Ser kul ut om man kollar bilen på car.info nu. Under november har bilen varit till salu fyra gånger och ökat från 10.000kr till 16.000kr, 27.000kr och nu 30.000kr.

granadadr
23 november 2017 · 7 286 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Ser kul ut om man kollar bilen på car.info nu. Under november har bilen varit till salu fyra gånger och ökat från 10.000kr till 16.000kr, 27.000kr och nu 30.000kr.

kanske läge att påpeka det för säljaren wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Muttley
23 november 2017 ·

granadadr skrev:

Svarte_Orm skrev:
Ser kul ut om man kollar bilen på car.info nu. Under november har bilen varit till salu fyra gånger och ökat från 10.000kr till 16.000kr, 27.000kr och nu 30.000kr.

kanske läge att påpeka det för säljaren wink

Han är inte så glader,  men påpekar du så möter du med all säkerhet butter smile

Presidento Of World
27 november 2017 · 3 324 Inlägg

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Mitsubishi Grandis http://www.blocket.se/vi/76496935.htm

Favorit i repris

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
27 november 2017 ·

MrMaz skrev:
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Mitsubishi Grandis http://www.blocket.se/vi/76496935.htm

Favorit i repris

Haha priset har kommit ifatt verkligheten äntligen.

Presidento Of World
27 november 2017 · 3 324 Inlägg

Evildan skrev:

MrMaz skrev:
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Mitsubishi Grandis http://www.blocket.se/vi/76496935.htm

Favorit i repris

Haha priset har kommit ifatt verkligheten äntligen.

Han har ändrat igen.. Han hade 16 000mil först och 30 000kr för femtioelfte gången

Måste ändrat till 40 000 mil nu efter jag länka haha

Edit: såg nu att han ändrat och lagt till prutad och klar..

Senast redigerat av MrMaz (27 november 2017)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Muttley
27 november 2017 ·

MrMaz skrev:

Evildan skrev:

MrMaz skrev:
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Mitsubishi Grandis http://www.blocket.se/vi/76496935.htm

Favorit i repris

Haha priset har kommit ifatt verkligheten äntligen.

Han har ändrat igen.. Han hade 16 000mil först och 30 000kr för femtioelfte gången

Måste ändrat till 40 000 mil nu efter jag länka haha

Edit: såg nu att han ändrat och lagt till prutad och klar..

Och tagit bort att motorn är bytt.   Jag tror inte han vet vad han har för något,  tror inte ens han äger den.

Presidento Of World
27 november 2017 · 3 324 Inlägg

Muttley skrev:

MrMaz skrev:

Evildan skrev:

Haha priset har kommit ifatt verkligheten äntligen.

Han har ändrat igen.. Han hade 16 000mil först och 30 000kr för femtioelfte gången

Måste ändrat till 40 000 mil nu efter jag länka haha

Edit: såg nu att han ändrat och lagt till prutad och klar..

Och tagit bort att motorn är bytt.   Jag tror inte han vet vad han har för något,  tror inte ens han äger den.

Skicka sms till transportstyrelsen så ska ni se på fan till påhittad namn iaf...

Vet ej om jag får skriva ut det.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang