B230F går dåligt, dör ibland?

-Erikssons-
23 november 2017 · 34 Inlägg

Tjena! Köpte mig en 740 -90 med en b230f, regina system..såklart.

Jag åkte iväg typ 4mil för att hämta ett slutsteg. sen när jag stod där på tomgång så dog den. Så då fick jag gnugga på startmotorn och ge gas så den sakta kom igång. Gick dåligt och blöddra på gas. Sen efter några sekunder så gick den normalt igen. Hände så en gång till igen efter det vid ett annat tillfälle. Sen nu idag var den precis sådär fast när motorn var kall. Trögstartad å blöddrar. Går bättre när den blir varm sen.

Någon som vet vad som kan vara fel? hmm

Volvo 760 (1982)
Utmarks-Loke
23 november 2017 · 5 791 Inlägg

Kanske är tändningsproblem, en eller två cylindrar som faller bort?

-Erikssons-
29 november 2017 · 34 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Kanske är tändningsproblem, en eller två cylindrar som faller bort?

Jadu... trodde problemet var löst men idag dog den igen.. åkte till jobbet sen skulle jag skotta fram en parkering så bilen stod på tomgång. Å när jag kom tillbaka så var bilen död och segstartad å blöddra 😡

Volvo 760 (1982)
alexbenhard Hemlig Agent
29 november 2017 · 1 115 Inlägg

En inte helt vild gissning är tempgivaren.

-Erikssons-
29 november 2017 · 34 Inlägg

alexbenhard skrev:
En inte helt vild gissning är tempgivaren.

Ah okej smile kan den göra så de knasar så? Jo har förstått ifrån alla håll att med regina så är allt en gissningslek hmm

Volvo 760 (1982)
RattviksJohan
2 december 2017 · 1 Inlägg

Hej, min gick också dåligt ibland, konstigt nog så vara det faktiskt elkablarna från stolsvärmen som kortslöt mot en pluskabel till ett av mina relän (tomgångsrelät). Nu vet jag inte om det är så åt dig men man kan ju hoppas
Mvh Johan Suhmåv

-Erikssons-
5 december 2017 · 34 Inlägg

RattviksJohan skrev:
Hej, min gick också dåligt ibland, konstigt nog så vara det faktiskt elkablarna från stolsvärmen som kortslöt mot en pluskabel till ett av mina relän (tomgångsrelät). Nu vet jag inte om det är så åt dig men man kan ju hoppas
Mvh Johan Suhmåv

Åfan, vart den sådär segstartad ibland också? smile skulle ha tagit å kollat på det då. Ja det är ju drygt när det bara händer ibland å sen går den fint efteråt..

Volvo 760 (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang