Vad tar löjligt lång tid att byta på diverse bilar?

Evildan
30 november 2017 ·

Knugcab skrev:
Ja eller så hade jag ställt om mig till thai och var inte riktigt inkopplad på svenskan när det var dags byta språk igen....

Så var det nog.
Mị̀ dị̂ khidt̄hụng reụ̄̀xng nī̂

Senast redigerat av Evildan (30 november 2017)

Mack855
30 november 2017 · 1 354 Inlägg

Termostat på V70N och säkert S60 efter -05 om man jämför med tidigare termostater på Volvo bilar.

torsen
1 december 2017 · 7 198 Inlägg

Montera draganordning på SAAB 95 V4 & 3-pip.

moparfarmer österbybruk
3 december 2017 · 267 Inlägg

Tändstift på Camaro 3.8 v6. 2.5 tim för verkstad. Jag  försökte inte ens... hur dom gjorde utan att ta bort grenrören vet jag inte.
Tändstift 98 voyager 3.3. Bakre nås genom att ta bort insprutningen och ventilkåpan bak...
Värmepaket dodge dakota/durango.  Hela instrumentbrädan måste ut...volvo 240 är lätt i jämförelse...
Värmepaket dodge van... instrumentpanelen ut.. men för att få loss den måste vindrutan ut!

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
MrPontus
3 december 2017 · 69 Inlägg

att byta evapuratorn till Voilvo 850 (är säkert samma på massor med bilar) enligt Bilia skulle det ta en halv dag att riva bilen invändigt för att komma åt, 16000kr ville dom ha för det för några år sedan

xXSammy
3 december 2017 · 6 566 Inlägg

Enligt instruktionerna ska vindrutan tas bort på Volvo V60 för att ta ut innertaket, något jag vittnat också :p

De/Dem
CC72
3 december 2017 · 1 661 Inlägg

moparfarmer skrev:
Tändstift på Camaro 3.8 v6. 2.5 tim för verkstad. Jag  försökte inte ens... hur dom gjorde utan att ta bort grenrören vet jag inte. ut!

Dom kanske aldrig byttes 😏

Utmarks-Loke
3 december 2017 · 5 813 Inlägg

moparfarmer skrev:
Tändstift på Camaro 3.8 v6. 2.5 tim för verkstad. Jag  försökte inte ens... hur dom gjorde utan att ta bort grenrören vet jag inte.

Ser enkelt ut wink
https://www.youtube.com/watch?v=l6NOwL1LTNE

torsen
4 december 2017 · 7 198 Inlägg

Bakre packbox, bakom svänghjul, på Suzuki SJ/Samurai.

moparfarmer österbybruk
5 december 2017 · 267 Inlägg

CC72 skrev:

moparfarmer skrev:
Tändstift på Camaro 3.8 v6. 2.5 tim för verkstad. Jag  försökte inte ens... hur dom gjorde utan att ta bort grenrören vet jag inte. ut!

Dom kanske aldrig byttes 😏

Jodå. Bilen gick som en påse nötter innan bytet... och det var på min farbrors verkstad. 10 000mil höll stiften...

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Djo
5 december 2017 · 10 157 Inlägg

xXSammy skrev:
Enligt instruktionerna ska vindrutan tas bort på Volvo V60 för att ta ut innertaket, något jag vittnat också :p

Måste taket tas ut genom framrutan eller ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
KolGruvan
5 december 2017 · 1 450 Inlägg

xXSammy skrev:
Enligt instruktionerna ska vindrutan tas bort på Volvo V60 för att ta ut innertaket, något jag vittnat också :p

Det går att ta ut innertaket genom bakluckan också. Om man är lite försiktig så man inte bryter sönder innertaket:-)
Har bytt några när man jobbade som plåtsnickare.
Men ska man göra det på rätt vis så ska nog fram rutan ur, blir ju enklare iallafall

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Cuefa Ain't no place like home...
6 december 2017 · 4 628 Inlägg

Värmepaket på en Toyota Previa!
För o göra en lång historia kort: Du måste ur med instrumentpanelen, som är gjuten i ett stycke. Går inte att plocka ur bilen utan att ta ut rutan, så man får kila fast panelen mellan a-stolparna.
Ovansidan på en instrumentpanel i en Previa ser ut som en blandning mellan en pokémon och ett ägg. Mjukt och gulligt. Undersidan? Ser ut som (och känns!) som en järnjungfru...
Tog 4 dagar att byta värmepaket, och det innefattade en hel del genvägar o en påse överblivna skruvar...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
torsen
6 december 2017 · 7 198 Inlägg

Byta hydraulpump på Citroen GS.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang