Brunnit Slutsteg..


#1
2

2017-12-06 23:40

Visar sig att mitt slutsteg har brunnit. Steget är ett Herts HCP 1D var inkopplat enbart med plus, minus, H/V högnivå in och sladdar till bas såklart.
Tog tillbaka det till affären där ja köpte det och de konstaterade att de brunnit (Nähä?). De sa att det var pga en dålig jord. Visst jag jordade kanske inte bäst. Men det har funkat fint fram tills att det blev kallt. Jordningen är gjord/gjordes på infästningen till sätena bak på en bmw e46 touring. Där finns ett par skruvar som håller fast sätena mot en lackad icke jordar hållare men skruven går rakt ner i chassiet som är jordat. Ytan mellan skruven och ringskon är rena och skruven är ren med.

Vad är oddsen för att ett slutsteg skulle brinna pga en dålig jord? Någon som råkat ut för de innan? Kan även till lägga att steget la av vid en start med låg nivå.

Mvh Fattig student med ett icke fungerade slutsteg.

#2
6716 5

2017-12-07 08:35

Det är nog ett av dom absolut vanligaste orsakerna att folk förstör sina slutsteg.


Nissan Skyline R33 GT-R V-Spec "Carbon Purple" (1997)
#3
2

2017-12-07 08:55

Hm. De är så alltså?
Antar att man inte får ut nåt på garanti om de hänt?

Senast redigerat av DanielMedStortD (2017-12-07 09:20)

#4
542

2017-12-07 14:53

Skruvar i bilen är oftast inte gjorda av koppar, och galvaniserade. De leder alltså inte ström lika bra. Dessutom är det inte plåtrent. Summan av det blir för dålig jord. Säker på att det inte finns någon gänglåsning i hålet?

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang


Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon