Varningslampa för bromsar tänds vid högersväng

30 5

2017-12-07 07:03

Hej! Har en Passat variant från 2002 med ett skumt fel! Varje gång man gör en högersväng så piper det till och den röda varningslampan för bromsar blinkar ett par gånger. Men så fort man är ur svängen så försvinner det och ingen felkod finns lagrad! Någon som vet vad som skulle kunna tänkas vara fel?

Mvh Rickard

Hur fan kan det bli fel på bilen när den har flak!
162 6

2017-12-07 07:40

bowseer skrev:
Hej! Har en Passat variant från 2002 med ett skumt fel! Varje gång man gör en högersväng så piper det till och den röda varningslampan för bromsar blinkar ett par gånger. Men så fort man är ur svängen så försvinner det och ingen felkod finns lagrad! Någon som vet vad som skulle kunna tänkas vara fel?

Mvh Rickard

Har du kollat bromsvätskenivån?

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
30 5

2017-12-07 08:39

Pininfarina406 skrev:

bowseer skrev:

Mvh Rickard

Det har jag faktiskt inte gjort, men känns inte det konstigt då felet aldrig kommit vid en vänstersväng?

6716 5

2017-12-07 09:02

bowseer skrev:

Pininfarina406 skrev:

bowseer skrev:

Mvh Rickard

Det har jag faktiskt inte gjort, men känns inte det konstigt då felet aldrig kommit vid en vänstersväng?

Givaren kanske sitter just på den sidan.

Nissan Skyline R33 GT-R V-Spec "Carbon Purple" (1997)
30 5

2017-12-07 09:03

Janneutanb skrev:

bowseer skrev:

Pininfarina406 skrev:

Givaren kanske sitter just på den sidan.

Jag kollar detta och återkommer! Tack för svaren! smile

13300 1

2017-12-07 09:48

Gällande givare monterad i ena änden av ett kärl kom jag att tänka på SAAB 95 vars tankmätare på raksträckan visar korrekt och i detta fall halv tank, i vänsterkurvan full tank och i högerkurvan tom tank.

Hur givaren är monterad i folkvagnen eller om den är försedd med någon tröghet vet jag ej men det är säkert låg nivå.

http://www.dinskitbil.se/
Mycket nöje utlovas.
Toyota Prius "Sladdig Toylåda" (2013)

Growe Fri fart för ett fritt folk!

8897 13

2017-12-07 12:49

om nu nivån är låg fyll då inte på utan kolla vilka belägg som är slitna och byt ut dom... så återgår nivån till den rätta smile

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang

Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon